خبرهای داغ:
مخترع بسیجی شیرازی گفت: سخت به دنبال اجرایی کردن و تجاری سازی دو طرحی که خدمتتان عرض کردم می باشم البته امیدوارم که این دو طرح ملی و بین المللی در کشورم ایران عملیاتی شوند تا سودهای حاصل از آن ها در همین کشور به دست آمده و مصرف شود.
کد خبر: ۹۱۴۰۰۱۰
|
۳۱ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۰۹:۴۷
نیاز به حمایت برای عملیاتی کردن طرح هایم دارم 
 به گزارش سرویس بسیج علمی خبرگزاری بسیج از شیراز : به گفته های صریح امام راحل و سخنان رهبر معظم انقلاب در دیدارهایشان، نخبه، مخترع و مبتکر از جایگاهی خاص و ویژه در جامعه برخوردار هستند و آینده کشور نیز به دست آن ها رقم خواهد خورد.

نخبگان مخترعین کسانی هستند که می توانند باعث ضد ضربه شدن کشور و مملکت در برابر تحریم و آماج حملات باشند و اگر این افراد نخبه، مخترع و مبتکر در کشور حضور نداشته باشند، آنگاه است که کشور و سایر مردم زیر بار تحریم ها کمر خم خواهند کرد اما به لطف خدا جوانان متخصص، متعهد و متدین ایران اسلامی با تکیه بر آرمان های انقلاب و با هدف کمک به کشور و مردم، در تمامی لحظات فکر و ذهن خود را برای رسیدن به قله های ترقی و پیشرفت وقف می کنند و می دانند که کارشان اگر بیشتر از جهاد در راه خدا نباشد، کمتر از آن نیز قطعا نخواهد بود.

استان فارس با داشتن جمعیتی بیش از 5 میلیون نفر یکی از مناطقی است که افراد نخبه و مخترع زیادی را در خود جای داده است که اگر مسئولین و افرادی که می توانند و می باید کاری برای آن ها انجام دهند و حداقل ها را برای رشد، شکوفایی و ثمردهی آن ها فراهم کنند، فارس یکی از بزرگترین قطب های کارآفرینی، نبوغ و اختراع خواهد بود.

در همین راستا و به منظور ارج نهادن بر قشر نخبه و توجه به آن ها، به سراغ یکی  از جوانان نخبه و مخترع استان فارسی رفتیم و گفتگویی با او داشتیم که مشروح این گفتگو را در ادامه می خوانید.

 **  خود را معرفی کنید.

امیر روزی طلب هستم 28 ساله متولد شیراز، هم اکنون دانشجوی کارشناسی ارشد دانشگاه غیر انتفاعی پاسارگاد در رشته برق مخابرات می باشم. کارشناسی را  برق کنترل در دانشگاه آزاد علوم و تحقیقات فارس خواندم. بنده دارای دو طرح ملی و بین المللی نیز می باشم.

 ** درمورد طرح ها و ایده هایتان توضیح دهید.

در سال 1395 با پیشنهاد آقای دکتر مهدی زاده مبنی بر ساخت دستگاه دیالیز مشغول به تحقیق در مورد دستگاه و عملکرد آن شدم و پس از 1سال نامه نگاری مداوم و در آخر با نامه آقای دکتر ایمانیه رئیس سابق دانشگاه علوم پزشکی و دکتر شیرازی 1نمونه دستگاه fresinius مدل b به من تحویل دادند و پس از تحویل دستگاه و بررسی، توانستم که دستگاه را بسازم ولی متاسفانه تا کنون اسپانسری پیدا نشده است

 طرح بعدی ساخت دستگاه تصفیه 2مرتبه ای است که اولین مورد در کل دنیا می باشد. این طرح دارای تاییدیه استانداری و مدیرکل فنی آن، آقای دکتر جمشیدی می باشد. همچنین دارای تاییدیه آقای دکتر پارسایی استاد دانشکده علوم پزشکی نیز  می باشد.

 ** برنامه شما برای آینده چیست؟

سخت به دنبال اجرایی کردن و تجاری سازی دو طرحی که خدمتتان عرض کردم می باشم اما اگر ناچار شوم شاید به کشورهای دیگر برای این منظور سفر کنم؛ البته امیدوارم که این دو طرح ملی و بین المللی در کشورم ایران عملیاتی شوند تا سودهای حاصل از آن ها در همین کشور به دست آمده و مصرف شود.

ارسال نظرات