مدیر کل بنیاد حفظ آثار و ارزش‌های دفاع مقدس استان بوشهر گفت: متاسفانه استان بوشهر تنها استانی است که از داشتن یک موزه دفاع مقدس محروم است در حالیکه این استان نقش آفرینی بسیاری در دوران هشت ساله دفاع مقدس داشته است.
کد خبر: ۹۱۳۹۹۸۳
|
۳۱ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۰۴:۳۰

به گزارش خبرگزاری بسیج از بوشهر، سردار غلامعلی کفاش صبح امروز در نشست تخصصی رسانه، دفاع مقدس و مقاومت به تبیین نقش رسانه در دوران دفاع مقدس اشاره کرد و اظهار داشت: نقش رسانه در دوران دفاع مقدس بسیار مهم و با ارزش است و بازتاب اتفاقات و پیروزی‌های بزرگی که در این دوران می‌افتاد روحیه و انگیزه رزمندگان را بیشتر می‌کرد.

مدیرکل بنیاد حفظ آثار و ارزش‌های دفاع مقدس استان بوشهر افزود: وقتی این خبرهای خوشحال کننده به گوش مردم می‌رسید اشتیاق آنها برای حضور در جبهه‌ها هم بیشتر می‌شد و از سویی باعث می‌شد تا رزمندگان با توان بالاتری در این میدان حضور بهم رسانند.

وی بر ضرورت احداث مرکز فرهنگی و موزه دفاع مقدس در بوشهر تاکید کرد و اظهار داشت: متاسفانه استان بوشهر تنها استانی است که از داشتن یک موزه دفاع مقدس محروم است در حالیکه این استان نقش آفرینی بسیاری در دوران هشت ساله دفاع مقدس داشته است.

سردار کفاش بیان داشت: با رایزنی‌های صورت گرفته و کمک نماینده ولی فقیه در استان و استاندار بوشهر قرار است به زودی شاهد این اتفاق باشیم و زمینی را برای احداث این مجموعه اختصاص داده شود.

مدیرکل بنیاد حفظ آثار و ارزش‌های دفاع مقدس استان بوشهر در ادامه به پیش رو بودن سالروز عملیات دفاع مقدس و آزادی خرمشهر پرداخت و با اشاره به برنامه‌های حفظ آثار برای بزرگداشت این روز گفت: کلیه برنامه‌های سالروز آزادی خرمشهر توسط سپاه از روز یکم خرداد تا چهارم خرداد برنامه ریزی و برگزاری می‌شود.

وی از راه اندازی پایگاه اطلاع رسانی فرماندهان شهید کشور در دفاع مقدس خبر داد و گفت: استان بوشهر دارای 31 فرمانده بوده که اطلاعات آنها جهت انعکاس در این پایگاه اطلاع رسانی ارسال شده است.

سردار کفاش برگزاری همایش تجلیل از خانواده ایثارگران عملیات دفاع مقدس، دیدار با خانواده شهدا و ایثارگران، مصاحبه با فرماندهان دفاع مقدس، خاطره گویی و عطرافشانی قبور مطهر شهدا، برگزاری کارگاه‌های قصه گویی ویژه کودکان و نوحوانان، برگزاری مسابقه نقاشی ویژه معلولان جسمی و شرکت در نماز جمعه را از برنامه‌های محوری و شاخص برای بزرگداشت حماسه سوم خرداد و آزادی خرمشهر عنوان کرد. 

سردار کفاش گفت: استان بوشهر در عملیات بیت المقدس دو گران تحت امر سپاه اصفهان به فرماندهی شهید خرازی داشته است و حدود 900 رزمنده در این دو گردان حضور داشتند که از این تعداد 85 نفر شهید شدند.

انتهای پیام/

 
ارسال نظرات