جشن میلاد کریم اهلبیت حضرت امام حسن مجتبی علیه السلام درحسینیه امام حسن علیه السلام شهر مال خلیفه لردگان برگزار شد.
کد خبر: ۹۱۳۹۹۷۱
|
۳۱ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۰۷:۴۳

 به گزارش خبرگزاری بسیج استان چهارمحال و بختیاری؛ دراین مراسم امام جمعه فلارد با تبریک میلاد مسعود سبط اکبر و قبولی طاعات وعبادات در ماه نزول قرآن ‌و خوش آمد گویی به حاضرین‌ گفت: حضرت امام حسن علیه السلام در کمالات انسانی يادگار پدر و نمونه کامل جد بزرگوار خود بود.

حجت الاسلام‌ محمود خیری ادامه داد: تا پيامبراعظم صلی الله علیه وآله وسلم زنده بودند، آن حضرت و برادر گرامیش حضرت سید الشهدا علیه السلام در کنار آن حضرت جای داشتند، گاهی  آنان را بر دوش خود سوار مي کرد و مي بوسيد و مي بوييد.

وی افزود: از نبی گرامی اسلام صلی الله علیه وآله وسلم روايت کرده اند که درباره امام حسن و امام حسين  علیهم السلام مي فرمود: اين دو فرزند من ، امام هستند خواه برخيزند و خواه بنشينند.

امام جمعه فلارد گفت: حضرت امام حسن علیه السلام بيست و پنج بار پياده حج انجام دادند، هرگاه از مرگ ياد مي کرد و هر گاه از قبر ياد مي کرد گريه می کردند ، از خدا طلب بهشت مي کرد و به او از آتش جهنم پناه مي برد.

حجت الاسلام‌ محمود خیری افزود: چون وضو مي گرفتند و به نماز مي ايستاد، بدنش به لرزه مي افتاد و رنگش زرد مي شد.

وی به کرامت سبط اکبر اشاره کرد و گفت: حضرت امام حسن علیه السلام سه نوبت دارائيش را با خدا تقسيم کرد و دو نوبت از تمام مال خود برای خدا گذشت.

امام جمعه فلارد "امام حسن علیه السلام در زمان خودش عابدترين و بی اعتناترين مردم به زيور دنيا بود، در سرشت و طينت سبط اکبر برترين نشانه های انسانيت وجود داشت .

اقامه نماز مغرب وعشا،ضیافت افطار تلاوت‌کلام‌نورانی وحی،سخنرانی، مسابقه،مولود خوانی،وقرعه کشی سه کمک هزینه سفر به مشهد مقدس بین حاضرین از دیگر برنامه های این مراسم بود.

ارسال نظرات