معاون عمرانی استاندار لرستان از خسارت سیل فروردین ماه به 18 شهر و 1200 روستای استان خبر داد و گفت: به بیش از 35 هزار واحد مسکونی شهری و روستائی نیز آسیب وارد شد.
کد خبر: ۹۱۳۹۸۲۹
|
۳۰ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۱۴:۵۶

به گزارش خبرگزاری بسیج از لرستان، احمد مرادپور امروز در نشست خبری قرارگاه بازسازی و نوسازی مناطق سیل‌زده لرستان با اصحاب رسانه استان اظهار کرد: سیل فروردین‌ماه به 18 شهر لرستان خسارت وارد کرد، به‌نحوی‌که یک‌هزار و 855 واحد شهری در این حادثه به طور کامل تخریب شده و نیازمند احداث مجدد است.

وی خاطرنشان کرد: 5 هزار و 875 واحد شهری آسیب‌دیده نیازمند تعمیر هستند، ضمن اینکه 2 هزار و 373 واحد تجاری به طور کامل تخریب و نیازمند احداث و همچنین 3 هزار و 420 واحد نیز بایستی تعمیر شوند.

معاون عمرانی استاندار لرستان با بیان اینکه 7 هزار و 730 خانوار وسایل زندگی خود را در جریان سیل از دست دادند، افزود: به این تعداد خانوار بایستی کمک هزینه معیشتی پرداخت شود.

مرادپور با اشاره به خسارت سیل به یک‌هزار و 200 روستای لرستان بیان داشت: 15 هزار و 550 ساختمان در این روستاها تخریب شده که نیازمند احداث هستند، ضمن اینکه 12 هزار و 247 واحد نیز بایستی تعمیر شوند.

وی ادامه داد: همچنین 215 واحد تجاری روستایی باید احداث شوند و 149 واحد نیز تعمیر نیاز دارند.

معاون عمرانی استاندار لرستان در خصوص وضعیت باغستان‌های انار و انجیر استان نیز گفت: به 500 هکتار از باغ‌های انار و انجیر کوهدشت و پلدختر در جریان سیل آسیب وارد شد که در حال حاضر پاکسازی کمتر از 200 هکتار انجیرستان باقی مانده و طی روزهای پیش‌رو به اتمام می‌رسد.

مرادپور با بیان اینکه به واحدهای کاملا تخریبی در شهر و روستا به ترتیب 12 و 6  میلیون تومان اجاره بها پرداخت می‌شود، افزود: تاکنون به یک‌هزار و 587  واحد در پلدختر، 309 واحد در معمولان، 72 واحد در چگنی و 50 واحد در خرم‌آباد بلاعوض تعمیری پرداخت شده است.

وی اظهار داشت: هم‌اکنون 90 درصد کار واحدهای تجاری تعمیری انجام شده و واحدهای نیازمند احداث نیز بایستی تشکیل پرونده دهند، همچنین آبرسانی به مزارع کشاورزی تقریبا تمام شده و ترانس و پمپ‌های اغلب باغات نیز نصب شده است.

معاون عمرانی استانداری لرستان با بیان اینکه جاده پلدختر به خرم‌آباد به طور موقت بازگشایی شده است، خاطرنشان کرد: ساخت جاده ممکن است 10 سال طول بکشد، در حال حاضر جاده پلدختر به خرم‌آباد به چهار قطعه تقسیم شده و طراحی‌های مختلفی انجام گرفته که هنوز مصوب نشده، چرا که احداث آن نیازمند میلیاردها تومان هزینه است.

مرادپور با اشاره به ساخت پل‌های تخریبی خرم‌آباد اظهار داشت: پیمانکار مجموعه از ماشین‌سازی اراک انتخاب شده و 7 میلیارد تومان برای پل «بهداری» و 3 میلیارد تومان نیز برای پل «اناری» اختصاص یافته است.

وی بیان داشت: متولیان پل کاکارضا نیز بازداشت شده و پرونده آن‌ها هم‌اکنون در دادگستری استان در حال رسیدگی است.

انتهای پیام/

ارسال نظرات