مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس خراسان رضوی خبر داد:
مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس خراسان رضوی گفت: فهرست بیش از ۵۰۰ ویژه برنامه به مناسبت بزرگداشت حماسه سوم خرداد گزارش شده است و پیش بینی می‌شود این آمار به یک هزار برنامه افزایش پیدا کند.
کد خبر: ۹۱۳۹۸۰۸
|
۳۰ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۱۴:۵۳
به گزارش خبرگزاری بسیج از خراسان رضوی؛ سردار یوسفعلی‌زاده در اولین نشست شورای هماهنگی حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس خراسان رضوی اظهار داشت: با گرامیداشت حماسه سوم خرداد به مرور دستور جلسه قبل شورای هماهنگی حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان پرداخت و اظهار داشت: استاندار خراسان رضوی در جلسه قبل شورای هماهنگی، در موضوع دانشنامه استانی و توسعه مطالعاتی آن، ارتباط با سایر استان‌ها که در این حوزه تجربه داشتند و همچنین تشکیل شورای راهبردی و علمی را مورد تأکید قرار دادند که این تدابیر مورد توجه قرار گرفت و اجرایی شد.

وی در ادامه، ضمن ارائه گزارشی از روند اقدامات صورت گرفته به منظور آغاز عملیات اجرایی احداث مرکز فرهنگی دفاع مقدس، ابراز داشت: با هماهنگی که با شهرداری مشهد صورت گرفت مبلغ ۴۰ میلیارد تومان جهت تکیمل سه ساختمان نیمه تمام مرکز فرهنگی اختصاص داده شده است. برای انجام این مرحله، پیمانکار در نظر گرفته شده است و برای اجرای کار به دنبال قطعی شدن پیمانکار هستیم. امیدواریم عملیات اجرایی از خردادماه آغاز شود و در سال جاری شاهد افتتاح این بخشی از مرکز فرهنگی دفاع مقدس باشیم.

یوسفعلی‌زاده در ادامه سخنانش خواستار تشکیل یک گروه تخصصی با محوریت سازمان برنامه و بودجه استان و مدیرکل راه و شهرسازی شد تا ضمن اشراف بر کلیات پروژه، به عنوان نمایندگان استاندار خراسان رضوی بر روند اجرای عملیات نظارت داشته باشند و از تدابیر استاندار خراسان رضوی نیز در راستای اتمام این پروژه استفاده شود.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس خراسان رضوی در ادامه به حماسه سوم خرداد اشاره کرد و افزود: برنامه‌های گرامیداشت سی و هفتمین سالگرد حماسه سوم خرداد برابر ابلاغیه ستادکل نیرو‌های مسلح که از سوی استانداری به تمام دستگاه‌ها و فرمانداران استان ابلاغ شده با شعار «ما پیروزیم» از اول خرداد تا چهارم خرداد در سراسر استان برگزار خواهد شد.

وی افزود: با تشکیل ستاد داخلی در اداره کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس به عنوان دبیرخانه ستاد بزرگداشت سی و هفتمین سالگرد حماسه سوم خرداد، تا کنون فهرست بیش از ۵۰۰ برنامه که به همین مناسبت در استان اجرا می‌شود به این دبیرخانه واصل شده که پیش بینی می‌شود این آمار به یک هزار برنامه افزایش پیدا کند.

سردار یوسفعلی‌زاده در پایان خواستار معرفی یک نماینده از سوی استانداری خراسان رضوی جهت نظارت بر روند اجرای برنامه‌های سوم خرداد شد.

در ادامه سیدجلال فیاضی، مدیر علمی دانشنامه استانی دفاع مقدس به تشریح اقدامات صورت گرفته در حوزه تدوین دانشنامه استانی برابر تدابیر استاندار پرداخت.

سپس فرماندار مشهد، سرپرست معاونت فرهنگی بنیاد شهید و امور ایثارگران خراسان رضوی، رییس سازمان تبیلغات اسلامی استان، معاون فرهنگی شهرداری مشهد و مسئوول بسیج جامعه زنان خراسان رضوی گزارشی از برنامه‌های این دستگاه‌ها به مناسبت سوم خرداد ارائه کردند.
ارسال نظرات
پر بیننده ها