خبرهای داغ:
کاظمی پور گفت: با توجه به بحث تورم و افزایش قیمت کالاها، پیش بینی می شود نخستین اثر آن روی خانواده خواهد بود و حتی بحث اقتصادی هم از عوامل موثر در طلاق است.
کد خبر: ۹۱۳۹۸۰۵
|
۳۰ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۱۴:۴۷

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج قزوین، شهلا کاظمی پور جمعیت شناس و عضو هیئت علمی دانشگاه تهران در همایش روز ملی جمعیت که صبح امروز در سالن اجتماعات شهید امامی استانداری قزوین برگزار شد، بیان کرد: اساس توسعه یک کشور آمار آن است و رابطه متقابلی بین توسعه یافتگی و آمار وجود دارد و همچنین اساس برنامه ریزی جمعیت است و ساختار، ترکیب و توزیع جمعیت در این بحث مهم است.

وی گفت: بر همین اساس باید وضع موجود شناسایی و مورد بررسی قرار گیرد چرا که اگر این کار صورت نگیرد نمی توانیم بگوییم برنامه ای که اجرا می کنیم چه میزان تحقق داشته است.

استاد دانشگاه تهران و پژوهشگر در حوزه جمعیت با اشاره به سیاست های جمعیتی ابلاغی از سوی مقام معظم رهبری اظهار کرد: رفع موانع و تسهیل و ترویج ازدواج و افزایش فرزند بند دوم سیاست های ابلاغی مقام معظم رهبری می باشد.

کاظمی پور عنوان کرد: با توجه به آمار جنسیتی، سن ازدواج در ایران بین پسران و دختران افزایش یافته به طوری که در کشور سن ازدواج برای دختران ۲۴ سال و برای پسران ۲۸ سال است.

وی افزود: البته روند افزایش سن ازدواج، قابل انتظار است زیرا پیشرفت و توسعه در هر کشوری بالطبع افزایش سن ازدواج را به همراه دارد.

عضو هیئت علمی دانشگاه تهران با اشاره به افزایش آمار طلاق در کشور تصریح کرد: طلاق در ایران افزایش یافته و این در حالی است که دیگر با دستورالعمل نمی توان میزان طلاق را کاهش داد.

کاظمی پور اضافه کرد: بند چهارم سیاست های ابلاغی مقام معظم رهبری مربوط به تحکیم بنیان خانواده است. ما برای خانواده سازمان متولی نداریم در حالی که مهمترین نهاد اجتماعی در جامعه، خانواده است و بحث خانواده فقط تولد و ازدواج نیست بلکه اقتصاد را نیز شامل می شود.

وی خاطرنشان کرد: با توجه به بحث تورم و افزایش قیمت کالاها، پیش بینی می شود نخستین اثر آن روی خانواده خواهد بود و حتی بحث اقتصادی هم از عوامل موثر در طلاق است.

این پژوهشگر یادآور شد: امروز امید به زندگی توام با سلامت مطرح است یعنی انسان های سالم تا پایان عمر داشته باشیم که ناتوان نباشند و وزارت بهداشت باید امید به زندگی توام با سلامت را ارتقا دهد از همین رو باید از بدو تولد بحث غربالگری را داشته باشیم و این در حالی است که ارتقا امید به زندگی، بند ششم سیاست ابلاغی و مورد تاکید از سوی مقام معظم رهبری می باشد.

 

1010/پ30/ب

ارسال نظرات
پر بیننده ها