خبرهای داغ:
حجت الاسلام شجاعی مهر گفت: در همه روایات ولایت ائمه ما یک نور واحد است که همه آل الله بر اساس یک حکم و حول یک محور ولایت دارند، با این حال بنا به شرایط زمان هر کدام روش ویژه خود را بنا به شرایط موجود در پیش می گیرند.
کد خبر: ۹۱۳۹۷۹۴
|
۳۰ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۱۴:۳۱

حجت الاسلام شجاعی مهر مسوول نمایندگی ولی فقیه در سپاه امام رضا(ع) شهرستان البرز در گفت و گوی اختصاصی با خبرنگار خبرگزاری بسیج قزوین به مناسبت ولادت فرخنده امام حسن مجتبی (ع) ضمن اشاره به خصوصیات و صفات آن حضرت اظهار کرد: کرامت، بخشش و مهربان از خصوصیات برجسته امام حسن(ع) می باشد.

وی ادامه داد: دستگیری از فقرا و نیازمندان، ایثار و حلم و صبر از دیگر خصوصیاتی است که سبب می شود ایشان به عنوان الگو برای همه افراد جامعه بشری مطرح شوند.

شجاعی مهر در ادامه این گفت و گو به دوران حکومت امام حسن مجتبی (ع) اشاره کرد و گفت: در همه روایات ولایت ائمه ما یک نور واحد است که همه آل الله بر اساس یک حکم و حول یک محور ولایت دارند، با این حال بنا به شرایط زمان هر کدام روش ویژه خود را بنا به شرایط موجود در پیش می گیرند.

مسوول نمایندگی ولی فقیه سپاه شهرستان البرز تبیین کرد: شرایط حکومت در زمان امام حسن(ع) بسیار ویژه بود کینه ای که از زمان پیامبر اسلام برای مشرکین ایجاد شده بود و نیز دشمنانی که با امام علی (ع)رو به رو شده بودند و امام علی (ع) با آنها برخورد کرده بود همه و همه در برابر امام حسن(ع) ایستادند.

این مسوول اذعان کرد: از طرفی به خاطر تبلیغات معاویه و نیز جنگ های پی در پی که در زمان زمام داری امیر مومنان اتفاق افتاده بود مردم خسته شده بودن و با امام حسن(ع) برای مقابله با معاویه همراهی نمی کردند.

شجاعی مهر اذعان کرد: جنگی که امام حسن(ع) با معاویه شروع کردن بسیار دقیق و حساب شده بود حتی اکثر فرماندهان لشگر ایشان زخم خوردگان معاویه بودند که برای مقابله با او مستعد بودند، با این حال پراکنده شدن مردم و وعده های معاویه به خواص سبب شد امام حسن مجبور به صلح شوند.

وی افزود: صلح امام حسن(ع) سرنوشتی مانند برجام داشت، معاویه پس از امضای آن قرار داد به هیچ کدام از قول های خود عمل نکرد و همه ارزش های انسانی و اسلامی را زیر پا گذاشته، حتی صلج نامه را پاره کره کرد!

مسوول نمایندگی ولی فقیه سپاه شهرستان البرز تبیین کرد: پس از این اتفاق آنهای که درک سیاسی درستی نداشتند و یا آگاهی بسیار کمی داشتند امام حسن(ع) را سرزنش می کردند که سبب می شد ایشان فشار روحی و روانی زیادی را تحمل کنند.

شجاعی مهر در خاتمه یادآور شد: البته نباید فراموش کنیم که همه ائمه ما برای یک هدف که برپایی اسلام ناب محمدی در جامعه بود تلاش می کردند و این رفتار امام حسن(ع) مقدمعه ای بود بر پیروزی و حقانیت ماجرای کربلا که برای همیشه مانند چراغی روشن در ضمیر تمام حق جویان جهان می درخشد.
3001/ت30/ب

ارسال نظرات
پر بیننده ها