مدیرکل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان گیلان پیش از ظهر امروز با حضور در دفتر خبرگزاری بسیج گیلان در رشت با مدیریت و خبرنگاران این رسانه دیدار و گفت‌وگو کردند.
کد خبر: ۹۱۳۹۷۵۷
|
۳۰ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۱۳:۳۶
ایجاد فضای رسانه‌ای جدید توسط خبرگزاری بسیج در گیلان/ تجلیل از اقدامات رسانه‌ای خوب در ایام حماسه آزادسازی خرمشهر/ گیلانی‌ها نقش مهمی در عملیات آزادسازی خرمشهر ایفا کردند

به گزارش خبرگزاری بسیج از رشت، سرهنگ عباس بایرامی پیش از ظهر امروز با حضور در دفتر خبرگزاری بسیج گیلان در رشت با مدیریت و خبرنگاران این رسانه دیدار و گفت‌وگو کردند.

ایجاد فضای رسانه‌ای جدید توسط خبرگزاری بسیج در گیلان

مدیرکل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان گیلان با بیان اینکه راه‌اندازی خبرگزاری بسیج در گیلان می‌تواند فضای رسانه‌ای جدیدی را در استان ایجاد کند اظهار کرد: روح صداقت و پالایش‌شده بسیج که برگرفته از فرهنگ غنی دفاع مقدس است می‌تواند فضای جدیدی را در جامعه تزریق کنند.

ایجاد فضای رسانه‌ای جدید توسط خبرگزاری بسیج در گیلان/ تجلیل از اقدامات رسانه‌ای خوب در ایام حماسه آزادسازی خرمشهر/ گیلانی‌ها نقش مهمی در عملیات آزادسازی خرمشهر ایفا کردند

عباس بایرامی با اشاره به اینکه خبرگزاری بسیج می‌تواند تأثیرگذاری بالایی در جامعه داشته باشد افزود: ما در این ۴۰ سال لحظه‌ای از تهدیدات دشمن در امان نبودیم و به همین دلیل باید از برنامه‌ها و نقشه‌های دشمن باخبر شویم.

وی با بیان اینکه در جنگ اراده‌ها کسی می‌تواند پیروز شود که محاسبه‌ای درست از نقشه دیگری داشته باشد تصریح کرد: اصحاب رسانه باید بعد از اطلاع از نقشه دشمن مسیر خود را به‌درستی انتخاب کنند و به این مسئله نیز اعتقاد داشته باشند که ما پیروز هستیم، زیرا متکی به ایمان و تقوا هستیم.

مدیرکل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان گیلان با بیان اینکه دشمن تمامی داشته‌های خود را به میدان آورده است گفت: دشمن جنگ روانی را راه انداخته است تا فضای اجتماعی کشور را بهم بریزد.

رسانه، نقش اول را در ابزار جنگی دشمن ایفا می‌کند

بایرامی با اشاره به اینکه دشمن تمامی ابزار خود را به میدان آورده است بیان کرد: امروز در ابزار جنگی دشمن، رسانه نقش اول را بازی می‌کند.

ایجاد فضای رسانه‌ای جدید توسط خبرگزاری بسیج در گیلان/ تجلیل از اقدامات رسانه‌ای خوب در ایام حماسه آزادسازی خرمشهر/ گیلانی‌ها نقش مهمی در عملیات آزادسازی خرمشهر ایفا کردند

وی با بیان اینکه رسانه‌های دشمن مطالب دروغ را به سبکی جدید در جامعه پمپاژ می‌کنند گفت: خبرگزاری بسیج باید بتواند برای جلوگیری از انتشار شایعات تلاش کند.

مدیرکل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان گیلان افزود: آگاهی از اصل موضوع و شفاف‌سازی برای آحاد جامعه جزو وظایف خبرگزاری‌ها است.

بایرامی با اشاره به اینکه سرعت انتشار در اخبار خیلی مهم است خاطرنشان کرد: خبرگزاری بسیج باید در سرعت انتشار اخبار مبنا باشد.

میز حوزه اقتصاد خبرگزاری بسیج باید قوی‌ترین میز باشد

وی با بیان اینکه خبرنگاران باید با جنگ روانی دشمن آشنا شوند افزود: رسانه‌های بیگانه به دنبال جنگ روانی هستند و رسانه‌های ما باید در مقابل این نقشه دشمن آرایش جنگی بگیرند.

ایجاد فضای رسانه‌ای جدید توسط خبرگزاری بسیج در گیلان/ تجلیل از اقدامات رسانه‌ای خوب در ایام حماسه آزادسازی خرمشهر/ گیلانی‌ها نقش مهمی در عملیات آزادسازی خرمشهر ایفا کردند
 
مدیرکل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان گیلان با تأکید بر اینکه خبرگزاری بسیج باید از ظرفیت‌ها و پتانسیل‌های موجود در جامعه اطلاع داشته باشد بیان کرد: خبرگزاری بسیج باید مسئولان را برای حل مشکلات مردم به میدان بیاورد.

بایرامی با اشاره به اینکه خبرگزاری بسیج باید روی حوزه اقتصاد بیشتر کار کند گفت: خبرگزاری بسیج باید اولویت خود را در خبررسانی حل مشکلات مردم قرار دهد و برای حل مشکلات اقتصادی موجود در جامعه نیز بیشتر تلاش کند و میز حوزه اقتصاد خبرگزاری بسیج باید قوی‌ترین میز باشد.

نقش مهمی گیلانی‌ها در عملیات آزادسازی خرمشهر

وی با تبریک فرارسیدن سالروز حماسه آزادسازی خرمشهر گفت: شعار امسال ما در ایام حماسه آزادسازی خرمشهر ما پیروزیم است، زیرا ما موفقیت‌های امروز کشور را مدیون نسل دفاع مقدس هستیم که یک وجب از خاک کشور را به دشمن ندادند.

مدیرکل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان گیلان با اشاره به اینکه در دوران دفاع مقدس خرمشهر برای ما حیاتی بود گفت: در عملیات الی بیت‌المقدس ۱۶ هزار کشته و ۱۹ هزار اسیر بر دست دشمن گذاشتیم و ۵۴ هزار از خاک اشغال‌شده کشور را از دشمن بعثی پس گرفتیم.

بایرامی با بیان اینکه عملیات ۲۵ روز الی بیت‌المقدس دستاورد‌های زیادی برای کشور داشت تصریح کرد: امروز ایران اسلامی اصلاً قابل‌مقایسه با دوران دفاع مقدس نیست و ما کشور بسیار قدرتمند، پیشرفته و باهوش هستیم و دشمن بداند که کوچک اقدام نظامی برعلیه ما، هزینه سنگینی را برای آن‌ها در بر دارد.

وی با اشاره به اینکه گیلانی‌ها نقش مهمی در عملیات الی بیت‌المقدس داشتند افزود: برآورد‌ها بر این است که بیش از یک هزار رزمنده گیلانی در عملیات آزادسازی خرمشهر حضور داشتند که از این تعداد بیش از ۲۶۰ شهید و بیش از ۷۰ جانباز تقدیم انقلاب کردیم.

ایجاد فضای رسانه‌ای جدید توسط خبرگزاری بسیج در گیلان/ تجلیل از اقدامات رسانه‌ای خوب در ایام حماسه آزادسازی خرمشهر/ گیلانی‌ها نقش مهمی در عملیات آزادسازی خرمشهر ایفا کردند

اجرای بیش از یک هزار برنامه در ایام حماسه آزادسازی خرمشهر در گیلان

مدیرکل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان گیلان گفت: بهترین برنامه در ایام حماسه آزادسازی خرمشهر برنامه‌ای است که به‌طور خودجوش و مردمی برگزار شود.

بایرامی با بیان اینکه بیش از یک هزار برنامه در ایام حماسه آزادسازی خرمشهر در گیلان برگزار می‌شود افزود: روز پنج‌شنبه این هفته گلزار‌های شهدا استان گل‌باران خواهند شد و در محافل مختلف عملیات الی بیت‌المقدس نیز واکاوی می‌شود.

تجلیل از اقدامات رسانه‌ای خوب در ایام حماسه آزادسازی خرمشهر

وی افزود: از اقدامات رسانه‌ای خوب در ایام حماسه آزادسازی خرمشهر توسط بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس تجلیل خواهد شد.

مدیرکل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان گیلان با اشاره به برگزاری نمایشگاه در ایام حماسه آزادسازی خرمشهر بیان کرد: نمایشگاه‌های مختلفی در سطح استان برگزار می‌شود و در رشت نیز نمایشگاه از روز یک خرداد در نگارخانه مارلیک دایر می‌شود.

تکمیل یادمان شهدای بوستان ملت تا دو ماه آینده

بایرامی با بیان اینکه در زمینه یادمان‌های شهدا گیلان به نسبت استان‌های دیگر وضعیت بهتری دارد تصریح کرد: در ۴۸ نقطه یادمانی گیلان ۱۲۹ شهید از سال ۸۰ تاکنون تدفین کرده‌ایم، زیرا از سال ۸۰ شهدا با یک برنامه‌ریزی بهتر و از طریق آزمایش DNA شناسایی می‌شوند.

وی با اشاره به اینکه ۳۰ نقطه یادمانی ما شهری است گفت: یادمان‌های ما در مجموع یادمان‌های خوبی هستند، اما باید بهتر شوند.

ایجاد فضای رسانه‌ای جدید توسط خبرگزاری بسیج در گیلان/از اقدامات رسانه‌ای خوب در ایام حماسه آزادسازی خرمشهر تجلیل می شود

مدیرکل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان گیلان گفت: در شهر رشت بیشترین شهدای گمنام را داریم، به‌عنوان‌مثال در دانشگاه گیلان و دانشگاه آزاد اسلامی واحد رشت یادمان‌های خوبی داریم، اما در دانشگاه پردیس بنت‌الهدی باید مسئولین دانشگاه تلاش بیشتری کنند.

وی افزود: یادمان‌های مسکن مهر و بوستان ملت رشت به دلیل برخی مشکلات درون مجموعه‌ای با توقف فعالیت روبرو شده بود که دیروز جلسه‌ای برگزار کردیم و هماهنگی‌ها انجام شد.

بایرامی با اشاره به اینکه فرماندار هر شهرستان مسئول هیئت‌امنا حرم شهدای گمنام است بیان کرد: در دانشگاه‌ها مسئولین دانشگاه مسئول حرم شهدا هستند.

وی با بیان اینکه با فرماندار رشت جلساتی خوبی برگزار شد گفت: زیباسازی شهرداری رشت هم پای‌کار آمده است، ولی افزایش قیمت‌ها تا حدودی مانع کار شد، اما در جلسه دیروز مصوب شد تا دو ماه آینده یادمان شهدای بوستان ملت تکمیل و تحویل داده شود.

مدیرکل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان گیلان افزود: مناقصه یادمان شهدای مسکن مهر رشت در حال انجام شدن است و امیدواریم هم‌زمان با افتتاح پروژه یادمان شهدای بوستان ملت، کلنگ زنی یادمان شهدای مسکن مهر رشت را داشته باشیم.

بایرامی با بیان اینکه طرح دو المان یادمان شهدای مسکن مهر و بوستان ملت رشت با سایر المان‌های تفاوت دارد گفت: در این دو المان معماری بومی و اسلامی باهم ادغام‌شده است و طرح‌ها توسط جوانان معمار استان گیلان طراحی‌شده است.

گیلان تنها استان فاقد باغ‌موزه دفاع مقدس در کشور

وی با اشاره به اینکه تنها استانی در کشور هستیم که کلنگ را بر زمین نزده‌ایم خاطرنشان کرد: درگذشته مشکل زمین داشتیم که با عنایت ویژه سردار عبدالله پور، فرمانده سپاه قدس گیلان، مشکل زمین حل شد و در کیلومتر ۵ جاده تهران در حدود ۱۰ هکتار زمین در اختیار بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس گیلان قرار گرفت.

ایجاد فضای رسانه‌ای جدید توسط خبرگزاری بسیج در گیلان/از اقدامات رسانه‌ای خوب در ایام حماسه آزادسازی خرمشهر تجلیل می شود

مدیرکل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان گیلان گفت: طراحی سازه‌ای این کار انجام‌شده و آماده اجرا است و از طرف استاندار گیلان یک کد اجرایی نیز برای پروژه بازشده است، اما تا این لحظه مبلغ اندکی در اختیار ما قرار داده‌شده است.

بایرامی با اشاره به اینکه بزرگان استان باید پای‌کار بیایند افزود: باغ‌موزه دفاع مقدس بیانگر حماسه و ایثار یک ملت و یک استان است و به همین دلیل انتظار داریم همه کمک کنند تا کار انجام شود.

وی افزود: از فرماندار تالش در حوزه حویق انتظار تلاش بیشتری داریم، زیرا شهدای گمنام اسالم مکان نمایی خوبی نداشت و مزار این شهدا درخطر سیلاب قرار دارد و ما از این مسئله نگران هستیم.

ایجاد فضای رسانه‌ای جدید توسط خبرگزاری بسیج در گیلان/ تجلیل از اقدامات رسانه‌ای خوب در ایام حماسه آزادسازی خرمشهر

حل مشکلات مردم مهم‌ترین دغدغه اصلی خبرگزاری بسیج گیلان است

مدیر خبرگزاری بسیج در گیلان نیز در این دیدار با بیان اینکه دفتر خبرگزاری بسیج در رشت اولین دفتر مستقل استانی خبرگزاری بسیج کشور است اظهار کرد: اسم بسیج یک اسم مردمی است و به همین دلیل اولویت اصلی کار ما دغدغه اصلی مردم است.

علی دارا با اشاره به اینکه در تلاش هستیم مشکلات مردم را به گوش مسئولان برسانیم افزود: اطلاع‌رسانی حوزه‌های خدمت سپاه و سایر دستگاه ها و انعکاس مشکلات مردم جزو اولویت‌های خبرگزاری بسیج گیلان است.

انتهای پیام/
ارسال نظرات