خبرهای داغ:
مدیرکل زندان‌ها و اقدامات تامینی استان فارس اعلام کرد که به محبوسین و مددجویانی که در جشنواره کتابخوانی رضوی شرکت کنند، تسهیلات قضایی و رفاهی تعلق می‌گیرد.
کد خبر: ۹۱۳۹۷۱۶
|
۳۰ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۱۰:۵۲

به گزارش خبرگزاری بسیج از فارس، حشمت ‌الله حیات ‌الغیب با اشاره به استقبال مددجویان از جشنواره کتابخوانی رضوی در فارس گفت: برنامه ریزی لازم برای اجرای نهمین دوره جشنواره مسابقات رضوی بین مددجویان، خانواده ها، کارمندان و کارکنان وظیفه زندان انجام شده است .

وی گفت: در دوره‌های گذشته جشنواره کتابخوانی رضوی، اداره کل زندان‌ها مشارکت گسترده‌ای را در این جشنواره را تجربه کرده است به طوریکه در هشتمین دوره این جشنواره بیش از 2100 نفر از مجموعه زندان در جشنواره شرکت کردند که عمدتاً زندانیان بودند و علاوه بر هدایای نقدی، از تسهیلات قضایی برخوردار شدند .

مدیرکل زندان‌های استان فارسبا بیان اینکه برنامه ریزی لازم از طریق اداره فرهنگی و تربیتی و تبلیغات برای حضور حداکثری زندانیان در این دوره از جشنواره انجام شده است، گفت: در راستای ارتقا انگیزه زندانیان برای مطالعه بیشتر و شرکت در جشنواره همانند سال های گذشته تسهیلات قضایی و رفاهی همچون مرخصی؛ اشتغال به صورت رأی باز، آزادی مشروط و ... با نظر مراجع قضایی، به افراد شرکت کننده تعلق می گیرد .

حیات الغیب گفت: یکی از مهمترین استراتژی های سازمان زندان هادر راستای اصلاح و تربیت، کاهش آسیب و کاهش نرخ بازگشت به زندان، مطالعه کتاب و اجرای برنامه های کتابخوانی در زندان هاست.

وی خاطرنشان کرد: با توجه به اینکه اوقات فراغت زندانیان زیاد است پرداختن به مطالعه هم از استرس و فشارهای روحی و روانی آنان می کاهد و هم سبب افزایش اطلاعات و سطح آگاهی عمومی آنان می شود و مسابقات کتابخوانی رضوی جایگاه ویژه ای دارد و در اعطاء امتیازات برابر آئین نامه و مقررات زندان ها بسیار مؤثر خواهد بود .

وی شناخت سیره رضوی گام مهمی است در جهت تغییر افکار، رفتار و گفتار زندانیان و طی نظرسنجی های انجام شده در بین زندانیان، برگزاری این مسابقات تأثیر بسزایی در غنی کردن اوقات فراغت زندانیان و کمک به بازگشت سعادتمندانه آنان به جامعه داشته است .

ارسال نظرات
پر بیننده ها