خبرهای داغ:
مسئول قرارگاه بسیج سازندگی شهرستان چادگان در حاشیه بازدید از یک کارگاه قالی بافی گفت: در طرح های اشتغالزایی بسیج سازندگی، متقاضیان از آموزش ها و مهارت های لازم فرشبافی به صورت رایگان بهره مند می شوند.
کد خبر: ۹۱۳۹۷۰۶
|
۰۳ خرداد ۱۳۹۸ - ۲۰:۲۰

به گزارش خبرگزاری بسیج از چادگان، مسئول قرارگاه بسیج سازندگی شهرستان در حاشیه بازدید از یک کارگاه قالی بافی در روستای اورگان بخش جنارود جنوبی چادگان، بیان کرد: در راستاي حمايت ازبانوان سرپرست خانواده، آموزش ها و مهارت های لازم فرشبافی به صورت رایگان ارائه می کنیم.

سروان پاسدار بهرام قاسمی ادامه داد: یکی از نقش های اصلی اشتغالزایی در شهرستان چادگان صنعت فرش است. به رغم اینکه در چند سال اخیر قدرت صادرات فرش دست باف ایرانی کاهش یافته اما بسیج سازندگی توانسته است نقش بی بدیلی را با استفاده از ظرفیت های این صنعت در جهت اشتغالزایی مناطق محروم ایفا کند . بسیاری از شاغلان فرش دست باف اغلب از قشر محروم و آسیب پذیر جامعه هستند و یکی از پیامد های اصلی اقتصادی ناشی از بی ثباتی بازار فرش دستباف ، افزایش بیکاری و پیامد های سوء اجتماعی ناشی از آن خواهد بود. این موضوع می طلبد مسئولان با نگاه حمایتی به این بخش ، از شاغلان این صنعت و اشتغال این بخش، حمایت کنند .

سروان قاسمی با اشاره به اینکه هدف قرارگاه بسیج سازندگی از ارائه آموزش های رایگان فرش بافی، توانمندسازی و خودکفایی کارآفرینان است ، گفت: با افتتاح کارگاه های قالیبافی در این شهرستان متقاضیان از آموزش  مهارت های لازم فرشبافی به صورت رایگان و تسهیلات لازم بهره مند می شوند.

وی با بیان این که یکی از سیاست های بسیج سازندگی ایجاد عرصه های کارآفرینی با رویکرد ایجاد اشتغال پایدار است، برگزاری دوره های آموزشی تخصصی را یکی از امتیازات طرح های اشتغالزایی بسیج برشمرد و اظهار داشت : افرادی که بدون دوره های آموزشی متقاضی دریافت تسهیلات می شوند در برخی موارد با شکست مواجه می شوند.

مسئول قرارگاه بسیج سازندگی افزود : مدت زمان طولانی فعالیت افراد در عرصه های مختلف مجوز دریافت تسهیلات نیست زیرا با توجه به پیشرفت های علوم و فنون لازم است اطلاعات افراد در عرصه های متقاضی به روز رسانی شود.

سروان قاسمی، مرجع صادر کننده مجوزهای افراد متقاضی را ادارات صنعت، معدن تجارت و فنی و حرفه ای اعلام کرد و گفت : یکی از علل ارجاع افراد به این ادارات ، بررسی تخصصی صلاحیت افراد در ایجاد عرصه هاست .

وی در پایان تأکید کرد : یکی از آسیب های ایجاد عرصه های اشتغالزایی هزینه کردن تسهیلات دریافتی در بخش های دیگر مثل خرید کالاهای مصرفی است که با بازدیدهای دوره ای از انجام این اقدام جلوگیری می شود.

ارسال نظرات
پر بیننده ها