خبرهای داغ:
استاندار قزوین

رفع مشکلات جامعه، در گرو درک درست نخبگان اجتماعی، از تغییرات جمعیتی است

زاهدی گفت: با توجه به سخنان مقام معظم رهبری، در هر برنامه ریزی اجتماعی، تا زمانی که نخبگان به درک درستی از مطلب نرسند، مشکلی برطرف نخواهند شد و بر همین مبنا لازم است تا درک مشترک ایجاد شود.
کد خبر: ۹۱۳۹۶۹۴
|
۳۰ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۱۰:۴۷

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج قزوین، عبدالمحمد زاهدی سمینار روز جهانی جمعیت با حضور و مدیران دستگاهها در سالن جلسات شهید امامی استانداری برگزار شد.

زاهدی بیان کرد: هر برنامه ای که تدوین و اجرا می شود، هدفش انسان است که لزوم بررسی مساله جمعیت شناسی را بیان می کند.

وی گفت: ما به عنوان متولیان امور مختلف مردم در کشور و استان اگر تغییرات موجود را نشناسیم طبیعتا تفییری انجام نشده و ارتقایی د زندگی شهری و روستایی بوجود نمی آید.

استاندار قزوین اظهار کرد: با توجه به بررسی های آماری، مساله مهاجرت در تمام شهرستان های استان، وجود داشته و وقتی می گوییم خالص مهاجرت استان، منهای بیست هزار نفر است، سوالات زیادی پیش می آید که این مهاجرتها برچه مبنایی است و چه ذهنیتی وجود داشته که فضای موجود پاسخگوی زندگی مهاجرین در محل سکونت و تولد آنها نبوده و مهاجرت شکل گرفته است.

زاهدی عنوان کرد: بر همین اساس، ما باید در کنار جمعیت شناسی به بحث جامعه شناسی و روانشناسی نیز بپردازیم.

وی افزود: هر برنامه ریزی برای اشتغال، ازدواج، فرهنگ، سیاست و غیره داشته باشیم باید عناصر جمعیتی همچون عناصر جنسیتی و بافت جمعیتی و غیره را درنظر بگیریم که این امور در برنامه ریزی های اقتصادی و بهداشتی ما نیز تاثیرگذار است.

استاندار قزوین تصریح کرد: با توجه به سخنان مقام معظم رهبری، در هر برنامه ریزی اجتماعی، تا زمانی که نخبگان به درک درستی از مطلب نرسند، مشکلی برطرف نخواهند شد و بر همین مبنا لاز است تا درک مشترک ایجاد شود.

زاهدی اضافه کرد: حتی برای امنیت ملی باید جمعیتمان را بشناسیم و رفتارهای جوامع همگن باید بررسی شود تا به جامعه هدفمند دست یابیم.

وی گفت: بحث مهاجرت در کشور و استان بسیار مهم است و اگر بتوانیم سامانه ای داشته باشیم که مهاجرت مردم نیز در آن بیان شود، در بررسی آمار و جمعیت آماری بسیار موثر خواهد بود. چرا که شناخت روحیات مهاجرین و خصوصیات ژنتیکی آنها، می تواند موجب برنامه ریزی بر بیماریها در نسلهای بعدی آنها شود.

 

1010/پ30/ب

 

ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار