کارشناس مسایل دینی و مذهبی:

اسلام حامی حضور فعال زنان در اجتماع است

افراد ضد دین و کسانی که به دنبال ولنگاری فرهنگی هستند، اسلام را متهم مى كنند كه مخالف حضور بانوان در اجتماع است در حالی که اسلام با اختلاط مخالف است.
کد خبر: ۹۱۳۹۶۹۲
|
۳۱ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۱۰:۳۳

به گزارش خبرگزاری بسیج از استان چهارمحال و بختیاری؛ حجت الاسلام  مسلم رضایی در جمع دانش آموزان مدرسه دخترانه فدک پردنجان از توابع شهرستان فارسان گفت: گفتمان دینی مدارس و نشست های بصیرتی با هدف نهادینه کردن دین و ارزش های اسلامی و انقلابی در بین قشر جوان و نوجوان برگزار می شود.

مسئول نمایندگی ولی فقیه در ناحیه مقاومت شهرستان فارسان، افزود: همه عبادت ها برای رسیدن به عبودیت است؛ عالی ترین مقامی که انسان کسب می کند، مقام عبودیت است و اگر کسی عبد شود ولی می شود. دین برای سوق دادن بشریت به سوی عبد بودن آمده است و عصاره و محور همه دستورات دین شکل گیری این روحیه در فرد و جامعه است و انقلاب اسلامی ماموریت زمینه سازی و بستر سازی چنین جامعه ای را دارد.

حجت الاسلام رضایی در بخش دیگری از سخنانش، اظهار کرد: افراد ضد دین و کسانی که به دنبال ولنگاری فرهنگی هستند، اسلام را متهم مى كنند كه مخالف حضور بانوان در اجتماع است؛ اما ما احادیث معتبر و فراوانی داریم كه طالب علم و دانش، چه زن و چه مرد، محبوب خدا و اولیای او هستند.

وی، با تأکید بر اینکه اسلام را حامی حضور فعال زنان در اجتماع است،  تصریح کرد: حضور در اجتماع، با اختلاط زن و مرد، یكى نیست. دینِ جامع و جاودان اسلام با اختلاط مخالف است، نه با شركت بانوان و مردان در مجامع عمومى و علمى با حفظ حریم. آنچه در جامعه اسلامى مذموم است، روابط ناصحیح زن و مرد در جامعه است، نه حضور فعال آن ها در اجتماع؛ اما باید توجه داشت که بیشترین آسیب را در ارتباط با نامحرم، زنان و دختران ما می بینند و به همین جهت است که اسلام زنان را موظف بر حفظ حجاب کرده است.

حجت الاسلام رضایی در بخش دیگری از سخنان خود گفت: امروز تقابل جبهه انقلاب با جبهه استکبار حساس تر از هر زمان دیگری است و نشان می دهد که تقابل بر سر جغرافیا نیست، تقابل تمدن ها و فرهنگ هاست.

وی افزود: امروز دشمن از تمامی امکانات و ظرفیت های خود برای ضربه زدن به انقلاب و تمدن اسلامی استفاده می‌کند، لذا باید نسل جوان ما هوشیار باشند و بر بصیرت خویش بیفزایند.

 

ارسال نظرات
آخرین اخبار