ناحیه مقاومت بسیج عشایری استان چهارمحال و بختیاری؛
به مناسبت سالروز تشکیل بسیج عشایری ، مراسم گرامیداشتی با حضور جمعی از سران، معتمدین و متنفذین عشایر استان چهارمحال و بختیاری ، فرمانده سپاه حضرت قمربنی هاشم علیه السلام اشهرکرد برگزار گردید.
کد خبر: ۹۱۳۹۶۸۴
|
۳۰ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۱۰:۳۳

به گزارش سرویس  بسیج عشایری از استان چهارمحال و بختیاری؛ به مناسبت سالروز تشکیل بسیج عشایری ، مراسم گرامیداشتی با حضور جمعی از سران، معتمدین و متنفذین عشایر استان چهارمحال و بختیاری ، فرمانده سپاه حضرت قمربنی هاشم علیه السلام استان،تعدادی از مدیران کل و روسای ادارات استان و با سخنرانی نماینده ولی فقیه در استان وامام جمعه شهرکرد برگزار گردید.در این مراسم صمیمانه و معنوی ابتدا "  دار اکبری" فرمانده سپاه حضرت قمربنی هاشم علیه السلام استان ضمن خیر مقدم گویی به عشایر حاضر در جلسه و تجلیل از عشایر غیور و انقلابی استان آنها را پشتوانه ها ی قابل اعتماد نظام و انقلاب دانست و مواردی را پیرامون رشادتها و جانفشانی های شهدای استان بویژه شهدای مدافع حرم بیان نمود.

مدیرکل صدا و سیمای استان نیز که ازمهمانان مراسم بود که  به نقش خطیر عشایر در کشور به عنوان یک قشر تلاشگر و پتانسیل و ظرفیت اقتصاد مقاومتی پرداخته و ضمن تاکید بر لزوم وحدت و یکپارچگی بین اقوام و طوایف عشایر گفت: مباحث فتنه انگیزوتفرقه افکنانه قومیتی که درشبکه های ماهواره ای و فضای مجازی به آن دامن زده می شود را از توطئه های دشمنان نظام و انقلاب دانست که می بایست عشایر و سایر قومیتهای عزیز در کشور آگاهانه با این مباحث فتنه افکنانه مقابله کنند.

حجت الاسلام نکونام نماینده محترم ولی فقیه در استان و امام جمعه شهرکرد ضمن تجلیل از مقام عشایر به عنوان ذخائر قابل اعتماد کشور بیان کرد: لحظاتی که انسان آرامش پیدا می کند لحظاتی است که در میان عشایر حضور پیدا می کند.

امام جمعه شهرکر افزود:حضرت امام رحمت الله علیه با استعانت از قرآن انقلاب اسلامی را شکل داد و دربرابر بی دینی ها، ظلم ها و مادی پرستی ها ایستاد ،همانطور که انسانها شبیه هم نیستند و هرکدام خصوصیات ویژه ای دارند ماههای خدا هم یکسان نیستند نیت های خود را صادق کنید و قرآن را صادقانه و خالصانه تلاوت کنید تا از قرآن پیام بگیرید کسی که این فرصت های ناب ماه مبارک  رمضان در اختیارش قرار گیرد واستفاده نکند شقی است.

 پیش از سخنان نماینده ولی فقیه در استان و سردار اکبری فرمانده سپاه حضرت قمربنی هاشم علیه السلام، علی اصغر ایزدی فرمانده ناحیه مقاومت بسیج عشایری استان ضمن خیر مقدم گویی به حضار و عشایر بسیجی گزارشی از اقدامات ناحیه در سنوات گذشته را ارائه نمود، وی افزود: بیست ونهم اردیبهشت تداعی کننده میثاق جاودانه عشایر با انقلاب و آرمان های امام راحل و یاد آور دیدار تاریخی عشایر کشور با بنیانگذار کبیر انقلاب اسلامی حضرت امام خمینی(ره) در سال ۱۳۵۸ می باشد ،که این روز در سازمان بسیج مستضعفین به نام روز بسیج عشایری نامگذاری گردیده است.

 ایزدی بیان داشت :عشایر غیور،انقلابی،ولایت مدار ،جان برکف و همیشه در صحنه بار دیگر با توسل بر قدرت لایزال الهی و تبعیت  از آرمان های بلند انقلاب اسلامی و بنیان های عظیم فکری حضرت امام و تجدید میثاق با ولی امر مسلمین جهان حضرت امام خامنه ای(مدظله العالی) و وفاداری خود را به نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران اعلام می دارد.

 فرمانده ناحیه عشایری گفت: بدون تردید اگر تاریخ هر کدام از ایلات و قبایل و طوایف عشایری را ورق بزنیم دارای بسیاری از فداکاری ها ،ایثارگری ها و مجاهدت های به یاد ماندنی آنها را مشاهده می کنیم. تاریخ به یاد ما می آورد که بهترین مدافعین کشور در همه دوران ها عشایر و مرزداران شجاع و مومن ما بوده اند .

همانطور که مقام معظم رهبری فرمودند:«ملت قدرشناس ایران و حافظه تاریخی انقلاب اسلامی حماسه های مرزداران غیور خود را از یاد نخواهد برد.»

 ایزدی در پایان خاطر نشان کرد: در این راستا  سپاه ناحیه عشایری استان  با استفاده از ظرفیت عظیم و بی بدیل بسیج و سران قبایل و طوایف  و معتمدین و متنفذین بسیجی با سایر اقشار بسیج در استان  محقق طرح های اعتلای بسیج در سال۹۷ با همت فرماندهان محترم حوزه های ۶ گانه بسیج عشایری استان داشته است که به صورت گذرا به بخشی از فعالیت ها اشاره مختصری می شود.

حضور  گسترده و پرشور در همایش ها و فراخوانی های استانی و ملی ،ترویج فرهنگ ایثار و شهادت با برگزاری یادواره های شهرستانی و استانی با حضور سخنرانان کشوری و استانی.

*خدمات رسانی و محرومیت زدایی:

در بخش تهیه جهیزیه ۱۳ عدد

ساخت مسکن مددجویان ۱۰پروژه که ۵ پروژه تکمیل و آماده تحویل و ۵ پروژه با پیشرفت نسبی ۸۵%.

ارائه خدمات دامپزشکی و پزشکی توسط گروه های جهادی در مناطق عشایری استان.

آموزش و توانمندسازی و ارائه کلاس های فنی و حرفه ای و مشاغل خانگی برای عشایر استان به استعداد ۴۰۰نفر.

تشکیل صندوق های قرض الحسنه مردم یاری و اشتغال زایی به تعداد ۱۶صندوق در مناطق عشایری.

شناسایی مناطق محروم و کمتر توسعه یافته و راه اندازی طرح های محرومیت زدایی در مناطق عشایری و تکمیل بیش از۱۰پروژه  محرومیت زدایی مانند آبرسانی، تکمیل مسجد ،آبدارخانه،سرویس بهداشتی ،غسالخانه ،خانه عالم ،خانه محروم،جدول کشی و رنگ آمیزی.

برگزاری بیش از ۱۰ نمایشگاه مختلف و صنایع دستی با موضوع اقتصاد مقاومتی و صنایع دستی.

تحویل لوازم التحریر و البسه به دانش آموزان نیازمند مناطق عشایری.

ارائه خدمات پژشکی در قالب طرح شهید رهنمون و اعزام تیم های پزشکی به مناطق محروم و کمتر توسعه یافته.

برگزاری کلاس های آموزش قرآن و احکام در تمام مناطق عشایری توسط حوزه های مقاومت با استفاده از ظرفیت عظیم ماه مبارک رمضان و مناسبت های دیگر.

اجرایی:

طرح تسلیح عشایر در تمام مناطق عشایری استان .

ایجاد گشت محله محور به منظور برقراری امنیت پایدار در مناطق عشایری بیش از ۷۵۰۰گشت.

برگزاری یادواره شهداء عشایر استان.

برگزاری همایش بزرگ شبانان و گله داران در شهرکرد.

برگزاری رزمایش های فرهنگی نظامی در سطح استان.

برگزاری مسابقات تیراندازی در بین عشایر غیور استان.

برگزاری رژه ملی استانی و کشوری و کسب رتبه برتر در سطح کشور.

برگزاری اردوهای راهیان نور.

تقویت معرفت دینی و بصیرتی و تربیت تعالی با برگزاری جلسات حلقه های شجره صالحین و نشست های روشنگری.

برگزاری جشنواره های فرهنگی ورزشی عشایر در سطح استان.

برگزاری مسابقات بومی و محلی در حوزه های مقاومت .

اعزام طرح مهر درخشان رضوی  به استعداد بیش از ۱۰۰۰نفر از عزیزان عشایری بار اولی به شهر مقدس مشهد.

در پایان نیز بیانیه پایانی مراسم توسط "فتاحی رئیس مجمع بسیج عشایر استان قرائت گردید. و مورد استقبال و تایید حضار قرار گرفت.

ارسال نظرات