حجت الاسلام و المسلمین توکلی گفت: نمازشب درس خودسازی و خلوت کردن با خالق خود است و باعث نورانیت دل و وسعت رزق و نزدیکتر شدن به معنویات می شود.
کد خبر: ۹۱۳۹۶۷۹
|
۳۰ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۱۱:۲۶

به گزارش خبرگزاری بسیج از استان چهار محال و بختیاری؛ کارشناس  امور دینی و مذهبی در جمع کارکنان ناحیه مقاومت بسیج سپاه شهرستان سامان گفت: نماز شب که یکی از عبادات خالص اولیای خدا و از برنامه‌های سازنده اسلامی به شمار می‌رود، انسان را به وادی معنویات نزدیکتر می‌کند.

حجت الاسلام والمسلمین توکلی افزود: نماز شب درس خودسازی و خلوت کردن با خالق خود را که از نیازهای طبیعی انسان است به انسان می‌آموزد، نماز شب تاثیر بسزایی در سه عالم دارد هم در دنیا و هم در برزخ و هم در قیامت.

این کارشناس امور دینی ادامه داد: یکی از آثار نماز شب گشایش درهای آسمان است، امام هادی علیه السلام  در این خصوص می فرمایند: گاه هست که بنده برای نماز شب برخیزد و خواب بر وی غلبه کند چندان که او را به راست و چپ کشاند و گاهی چانه اش به سینه اش رسد، حق تعالی امر فرماید که درهای آسمان را بگشایند و فرشتگان را ندا دهند که نظر کنید که این بنده من در راه نزدیکی به من چه سختی ها می کشد در چیزی که بر وی واجب نساخته ام به امید سه چیزاست یا گناهش را بیامرزم یا توبه روزیش گردانم و یا رزق و روزی او را زیاد کنم. ای فرشتگان شما را گواه می گیرم که من همه را به او عطا کردم".

وی خاطر نشان کرد: در قرآن کریم آمده است: «و اقم الصلوة طرفی النهار و زلفا من الیل ان الحسنات یذهبن السیئات ذلک ذکری للذکرین»، نماز بگزار در آغاز و انجام روز و ساعاتی از شب، زیرا نیکی ها بدی‏ها را از میان می برند، این تذکری است برای آنها که اهل تذکرند.

توکلی گفت: همچنین یکی دیگر از آثار نماز شب ریزش گناهان است. نماز آثار معصیت و تیرگی هایی را که در دلهای مؤمنان از ناحیه سیئات کسب کرده اند از بین می برد.

وی تصریح کرد: از دیگر آثار نماز شب استجابت دعاست، امام صادق علیه السلام  می فرماید : کسی که در قنوت نمازوتر، چهل مومن و سپس برای خود دعا کند خداوند دعاهای وی را مستجاب می‌گرداند.

این کارشناس مذهبی در پایان عنوان کرد: در احادیث بسیار وارد است که نماز شب شرف مؤمن است و زینت آخرت، چنانچه مال و اولاد، زینت دنیاست. لذا حضرت رسول(صلی الله علیه و آله و سلم) در وصیتش به امیرالمؤمنین(علیه السلام) فرمود: که بر تو باد به نماز شب خواندن و سه مرتبه این کلام را تکرار کرد و در روایت است که ‌ هر کس در نماز وترش که آخرین رکعت نماز شب است، هفتاد بار در حال ایستاده ‌بگوید "استغفر اللَّه و اتوب الیه" و تا یک سال این عمل را ادامه دهد، خداى تعالى او را در درگاه خود از مصادیق مستغفرین بالاسحار به حساب آورده و آمرزش خداى تعالى برایش حتمى خواهد شد. ‌

ارسال نظرات