خبرهای داغ:
بنا به نیاز مبرم و حیاتی آیخوان شمال میمه به مرمت و بازسازی و پیگیرهیا متعدد کشاورزان زحمت کش این منطقه با برآورد صورت گرفته توسط اداره منابع طبیعی استان اصفهان مشخص گردید که ۴۰ هکتار از این آبخوان‌ها نیاز به مرمت دارند.
کد خبر: ۹۱۳۹۶۷۴
|
۰۳ خرداد ۱۳۹۸ - ۲۰:۱۲
به گزارش خبرگزاری بسیج از شاهین شهر، بنا به نیاز مبرم و حیاتی آیخوان شمال میمه به مرمت و بازسازی و پیگیرهیا متعدد کشاورزان زحمت کش این منطقه با برآورد صورت گرفته توسط اداره منابع طبیعی استان اصفهان مشخص گردید که ۴۰ هکتار از این آبخوان‌ها نیاز به مرمت دارند.
آبخوان‌ها نقش مهم و موثری در کنترل سیلاب و تغذیه‌ی سفره‌های زیرزمینی دارند.
این سازه‌های خاکی، سنگی و بتنی به تدریج و در اثر رسوب گذاری در کف و عدم گنجایش حجم سیلاب‌های پیش بینی شده با تخریب دیواره‌ها مواجه گردیده و کارآیی خود را از دست می‌دهند.
۴۰ هکتار آبخوان شمال میمه که نزدیک به سه دهه از احداث آن‌ها گذشته است بدلیل عدم لای روبی و مرمت، فاقد کارآیی شده و علاوه بر تغذیه نشدن سفره‌های زیرزمینی قنوات و چاه‌های کشاورزی، با جاری شدن سیلاب و روان آب‌ها باعث تخریب مراتع و فرسایش خاک نیز می‌گردند. به دنبال تقاضا‌های مکرر شورای کشاورزی میمه و پیگیری‌های آقای حاجی نماینده‌ی مردم در مجلس شورای اسلامی بازدید و برآورد اعتبار لازم برای لای روبی و مرمت ۴۰ هکتار آبخوان شمال میمه در دستور کار اداره‌ی منابع طبیعی و آبخوان داری استان و شهرستان قرار گرفته است.
ارسال نظرات
پر بیننده ها