جانشین فرمانده سپاه بیجار گفت: آزاد سازی خرمشهر در سوم خرداد سال ۱۳۶۱ از بزرگترین عملیات‌های دوران دفاع مقدس بود که نماد بزرگ وحدت و همدلی نیرو‌های مسلح است.
کد خبر: ۹۱۳۹۵۹۲
|
۳۰ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۰۷:۵۲
به گزارش خبرگزاری بسیج از کردستان، جلسه هماهنگی مراسم گرامیداشت سوم خرداد آزاد سازی خرمشهر با حضور فرماندار، جانشین فرمانده سپاه و جمعی از مسئولان در سالن شهدای گمنام فرمانداری بیجار برگزار شد.

حسین رجب پور در این مراسم اظهار داشت: سوم خرداد نقطه عطف فرهنگ دفاع مقدس نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران است.

وی با بیان اینکه عملیات بیت المقدس از بزرگترین عملیات‌های دوران دفاع مقدس بود، افزود: این عملیات نماد بارز وحدت و همدلی بین نیرو‌های مسلح در دوران دفاع مقدس بود.

جانشین فرمانده سپاه بیجار بر آشنایی هر چه بیشتر نسل جوان با فرهنگ دفاع مقدس و رشادت رزمندگان در طول هشت سال جنگ تحمیلی تاکید کرد و بیان داشت: آشنایی با فرهنگ دفاع مقدس دسیسه دشمنان نظام را نقش بر آب می‌کند.

رجب پور تصریح کرد: سوم خرداد نماد مقاومت، ایثار و از خودگذشتگی رزمندگان در برابر دشمنان تا بن دندان مسلح بود که باید به درستی به جوانان و نوجوانان انتقال داده شود.

وی با اشاره به برنامه‌های گرامیداشت سالروز آزاد سازی خرمشهر در بیجار خاطر نشان کرد: افتتاح خانه محروم در روستای سیفعلی کندی در بخش کرانی، مراسم گرامیداشت سالروز آزاد سازی خرمشهر در حسینیه گلزار شهدا، غبارروبی گلزار مطهر شهدا و دیدار با خانواده شهدا و ایثارگران از مهمترین برنامه‌های سوم خرداد در بیجار است.

آزاد سازی خرمشهر نماد بارز ایثار و مقاومت است

در ادامه این جلسه فرماندار بیجار با بیان اینکه دلاوری و عزت رزمندگان هشت سال دفاع مقدس در آزاد سازی خرمشهر همیشه سر فراز، باید به نسل جوان منتقل شود، اظهار داشت: یکی از مهمترین و بهترین نگهداشت این حماسه عظیم، برگزاری یادمان شهدا در سوم خرداد هر سال است تا یاد و خاطره رشادت‌های رزمندگان برای همیشه در اذهان مردم باقی بماند.

وی افزود: یورش بی امان رزمندگان اسلام که با اشعار حماسی و فریاد الله اکبر در خطوط مقدم جبهه همراه بود سرانجام در سوم خرداد ماه سال ۱۳۶۱ در دیار مقاومت و ایثار یعنی خرمشهر قهرمان، طنین انداز شد و این شهر را که در مدت اشغال دشمن، خونین شهر لقب گرفته بود از دست متجاوزین آزاد شد تا خرمی، نشاط و زندگی را برای مردم شهید پرور این شهر به ارمغان آورد.

ورمقانی ادامه داد: رویداد سوم خرداد ۱۳۶۱ یادآور تجلی اراده و غرور ملتی مسلمان و آزاده در آزادسازی خرمشهر است که به حق، درخشان‌ترین صحنه جنگ را رقم زد و در اثبات اقتدار بین المللی ایران تحت تلألو انوار درخشان انقلاب اسلامی نقش ویژه‌ای داشت.


وی بر حضور پرشور مردم و مسئولان در مراسم گرامیداشت سالروز آزاد سازی خرمشهر تاکید کرد.
 
انتهای پیام/7727
ارسال نظرات