سرهنگ پاسدار علی اصغر ایزدی گفت: بهترین مدافعین کشور در همه دوران ها عشایر و مرزداران شجاع و مومن ما بوده اند.
کد خبر: ۹۱۳۹۵۰۵
|
۲۹ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۲۲:۴۰

به گزارش خبرگزاری بسیج از استان چهارمحال و بختیاری؛  به مناسبت 29 اردیبهشت سالروز بسیج عشایر جمعی از سران وطوایف عشایر بسیجی استان به همراه فرماندهی سپاه حضرت قمربنی هاشم علیه السلام،فرماندهی ناحیه عشایری و مدیرکل صدا وسیمای استان با نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه شهرکرد دیدار کردند.

 سرهنگ پاسدار علی اصغر ایزدی، فرمانده ناحیه مقاومت بسیج عشایری استان در این دیدار گفت: بیست ونهم اردیبهشت تداعی کننده میثاق جاودانه عشایر با انقلاب و آرمان های امام راحل و یاد آور دیدار تاریخی عشایر کشور با بنیانگذار کبیر انقلاب اسلامی حضرت امام خمینی(ره) در سال 1358 می باشد ،که این روز در سازمان بسیج مستضعفین به نام روز بسیج عشایری نامگذاری گردیده است.

 ایزدی بیان داشت: عشایر غیور، انقلابی، ولایت مدار، جان برکف و همیشه در صحنه بار دیگر با توسل بر قدرت لایزال الهی و تبعیت از آرمان های بلند انقلاب اسلامی و بنیان های عظیم فکری حضرت امام و تجدید میثاق با ولی امر مسلمین جهان حضرت امام خامنه ای(مدظله العالی) و وفاداری خود را به نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران اعلام می دارند.

 فرمانده ناحیه بسیج عشایری استان گفت: بدون تردید اگر تاریخ هرکدام از ایلات و قبایل و طوایف عشایری را ورق بزنیم بسیاری از فداکاری ها، ایثارگری ها و مجاهدت های به یاد ماندنی آنها را مشاهده می کنیم. تاریخ به یاد ما می آورد که بهترین مدافعین کشور در همه دوران ها عشایر و مرزداران شجاع و مومن ما بوده اند.

وی، تصریح کرد: همانطور که مقام معظم رهبری فرمودند:«ملت قدرشناس ایران و حافظه تاریخی انقلاب اسلامی حماسه های مرزداران غیور خود را از یاد نخواهد برد.»

 ایزدی خاطرنشان کرد: در این راستا سپاه ناحیه عشایری استان چهارمحال و بختیاری با استفاده از ظرفیت عظیم و بی بدیل بسیج و سران قبایل و طوایف  و معتمدین و متنفذین بسیجی با سایر اقشار بسیج در استان  طرح های اعتلای بسیج در سال 97 را با همت فرماندهان محترم حوزه های 6 گانه بسیج عشایری استان محقق داشته است که به صورت گذرا به بخشی از فعالیت ها اشاره مختصری می شود.

وی افزود: حضور  گسترده و پرشور در همایش ها و فراخوانی های استانی و ملی، ترویج فرهنگ ایثار و شهادت با برگزاری یادواره های شهرستانی و استانی، با حضور سخنرانان کشوری و استانی بخشی از این اقدامات بوده است.

ایزدی در حوزه خدمات رسانی و محرومیت زدایی نیز اظهار کرد: تهیه 13 سری جهیزیه 13، ساخت مسکن مددجویان  به تعداد 10پروژه، که 5 پروژه تکمیل و آماده تحویل و 5 پروژه با پیشرفت نسبی 85% درحال ساخت است .

وی، ادامه داد: ارائه خدمات دامپزشکی و پزشکی توسط گروه های جهادی در مناطق عشایری استان، آموزش و توانمندسازی و ارائه کلاس های فنی و حرفه ای و مشاغل خانگی برای عشایر استان به استعداد 400نفر، تشکیل صندوق های قرض الحسنه مردم یاری و اشتغال زایی به تعداد 16صندوق در مناطق عشایری از دیگر فعالیت های بسیج عشایری استان می باشد.

ایزدی گفت: شناسایی مناطق محروم و کمتر توسعه یافته و راه اندازی طرح های محرومیت زدایی در مناطق عشایری و تکمیل بیش از10پروژه محرومیت زدایی مانند؛ آبرسانی، تکمیل مسجد، آبدارخانه، سرویس بهداشتی، غسالخانه، خانه عالم، خانه محروم، جدول کشی و رنگ آمیزی، برگزاری بیش از 10 نمایشگاه مختلف و صنایع دستی با موضوع اقتصاد مقاومتی و صنایع دستی، توزیع  لوازم التحریر و البسه بین دانش آموزان نیازمند مناطق عشایری و همچنین ارائه خدمات پژشکی در قالب طرح ملی شهید رهنمون و اعزام تیم های پزشکی به مناطق محروم و کمتر توسعه یافته از دیگر خدمات ارائه شده به جامعه عشایری است.

وی خاطرنشان کرد: برگزاری کلاس های آموزش قرآن و احکام در تمام مناطق عشایری توسط حوزه های مقاومت با استفاده از ظرفیت عظیم ماه مبارک رمضان و مناسبت های دیگر از جمله برنامه های اعتقادی در حال اجرا می باشد.

فرمانده ناحیه بسیج عشایری استان گفت: طرح تسلیح عشایر در تمام مناطق عشایری استان، ایجاد گشت محله محور به منظور برقراری امنیت پایدار در مناطق عشایری به تعداد بیش از 7500گشت، و همچنین برگزاری یادواره شهداء عشایر استان، برگزاری همایش بزرگ شبانان و گله داران در شهرکرد، برگزاری رزمایش های فرهنگی نظامی در سطح استان، برگزاری مسابقات تیراندازی در بین عشایر غیور استان، برگزاری رژه ملی استانی و کشوری و کسب رتبه برتر در سطح کشور، از جمله اقدامات انجام شده در این ناحیه است.

ایزدی با اشاره به برگزاری اردوهای راهیان نور با حضور عشایر استان، تقویت معرفت دینی و بصیرتی و تربیت تعالی با برگزاری جلسات حلقه های شجره صالحین و نشست های روشنگری، برگزاری جشنواره های فرهنگی ورزشی عشایر در سطح استان، برگزاری مسابقات بومی و محلی در حوزه های مقاومت، اعزام طرح مهر درخشان رضوی  به استعداد بیش از 1000نفر از عزیزان عشایری زائر اولی به شهر مقدس مشهد را از دیگر فعالیت های صورت گرفته در استان عنوان کرد.

ارسال نظرات