خبرهای داغ:
استاندار آذربایجان شرقی با تاکید بر لزوم ایجاد سیستم هوشمند اطفای حریق، بیمه شدن تمامی مغازه‌ها و ایجاد سیستم مانیتورینگ در بازار تبریز، گفت: بازار تبریز، یک اثر ثبت شده و تاریخی جهانی است و باید شیوه نگهداری و حفاظت از آن نیز متناسب با استانداردهای بین‌المللی باشد.
کد خبر: ۹۱۳۹۴۵۳
|
۲۹ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۱۹:۱۳

به گزارش خبرگزاری بسیج از آذربایجان شرقی، محمدرضا پورمحمدی در جلسه شورای برنامه‌ریزی و توسعه استان، با قدردانی از تلاش تمامی دستگاه‌های متولی بویژه سازمان آتش‌نشانی در مهار آتش‌سوزی بازار تبریز، گفت: خوشبختانه با تلاش تمامی نیروهای امدادی و عملیاتی، این حادثه در کمتر از چهار ساعت مهار شد، در حالی که در آتش‌سوزی سال 88، عملیات اطفای حریق در همین محل، بیش از 48 ساعت به طول انجامیده بود.

وی از پرداخت نقدی خسارات مغازه‌های بیمه شده در این حادثه خبر داد و ابراز کرد: برای مغازه‌های بیمه نشده نیز در حال مذاکره برای امکان استفاده آنها از تسهیلات کم‌بهره و یا جبران خسارات هستیم.

پورمحمدی با اشاره به تماس دکتر جهانگیری، معاون اول رئیس جمهور با وی در اولین ساعات بروز آتش‌سوزی در بازار تبریز تصریح کرد: دولت از هیچ کمکی در حد امکانات خود، مضایقه نخواهد کرد و ما نیز با انتقال مشکلات بازاریان خسارت‌دیده به مسئولان ملی، نهایت تلاش خود را برای مرمت و بازسازی بخش‌های آسیب‌دیده بازار به کار خواهیم گرفت.

وی همچنین از آمادگی سازمان منطقه آزاد تجاری صنعتی ارس برای حمایت از بازاریان خسارت‌دیده از آتش‌سوزی در بازار تبریز خبر داد و گفت: علاوه بر شهرداری تبریز، مسئولان منطقه آزاد ارس نیز آمادگی خود را برای واگذاری مکان مناسب کسب‌وکار به خسارت‌دیدگان این حادثه اعلام کرده‌اند.

پورمحمدی افزود: منطقه آزاد ارس به شرط انتقال کسب‌وکار به این منطقه، مغازه‌هایی را به مدت یک سال به صورت رایگان در اختیار خسارت‌دیدگان قرار می‌دهد.

استاندار آذربایجان شرقی همچنین در رابطه با اجرای طرح اطلاع‌رسانی بسیج ملی کنترل فشار خون، گفت: برای پیشگیری از هزینه‌هایی که فشار خون بالا بر مردم و سیستم درمانی تحمیل می‌کند، آموزش‌های لازم به افراد مبتلا به فشار خون باید افزایش یابد.

الله‌قلی‌زاده، نماینده مردم کلیبر، خداآفرین و هوراند در مجلس شورای اسلامی نیز بر لزوم توجه دستگاه‌های متولی به ایمن‌سازی تمام بخش‌های بازار تبریز تاکید کرد.

جواد رحمتی، معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار آذربایجان شرقی نیز درخصوص اجرای سیستم زیرساخت اطلاعات در استان گفت: موانع اجرایی این طرح باید مورد بررسی قرار گرفته و با پرهیز از اقدامات جزیره‌ای، در منابع و اعتبارات تخصیصی به این موضوع، صرفه‌جویی کرد.
 

ارسال نظرات