خبرهای داغ:
امام جمعه ماکو گفت: ماه مبارک رمضان فرصت مغتنمی برای احیای ارزش‌هاست.
کد خبر: ۹۱۳۹۴۴۳
|
۲۹ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۱۷:۵۸

 حجت‌الاسلام‌ سید محمد هاشمی امروز در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری بسیج در ماکو، اظهار کرد: در بحث امر به معروف کسانی موفق هستند که میانه‌رو باشند و فکر نکنند که خشونت و یا فروتنی بیش از حد می‌تواند در امر به معروف و نهی از منکر چاره‌ساز باشد.

وی محبوبیت، نفوذ کلام و سخن منطقی را از دیگر مولفه‌های لازم برای تحقق اهداف امر به معروف و نهی از منکر ابراز کرد و افزود: افراد باید از قضاوت عجولانه بپرهیزند، لذا امر به معروف و نهی از منکر بر کسانی واجب است که نسبت به معروفات علم و آگاهی کامل دارند.

امام جمعه ماکو ادامه داد: کسب آگاهی در امورات یکی دیگر از مقوله‌های مهم برای آمران به معروف و ناهیان از منکر است که حتما باید نسبت به مسائل شرعی و دینی آگاهی کامل داشته باشند.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین هاشمی تصریح کرد: اشتباه در بحث امر به معروف و نهی از منکر وجود ندارد، لذا این موضوع ساده نیست و هرکس توانایی به‌جای‌آوردن این واجب الهی را ندارد.

وی دین‌شناسی و دور بودن از گرفتاری در نفس خویش را لازمه دیگر به‌جای‌آوردن این واجب الهی یاد کرد و گفت: خیرخواهی و تقویت غیرت درونی در جهت مهرورزی باید در قلب مردم تحقق یابد.

امام جمعه ماکو گفت: آشنایی با خصوصیات اخلاقی مردم و صحبت در سطح درک و فهم آنان باید پیگیری شود، لذا مکان، زمان و افراد پیرامون نیز تاثیر بسزایی در این موضوع دارند.

به گفته هاشمی گاهی اوقات نفس انسان، نقش عقل را ایفا می‌کند، لذا نباید امورات در جهت ارضای نفس باشد.

وی تعصب قومی و قبیله‌ای را در حکم سم در بین مردم و سنگی بزرگ در راه تحقق اهداف امر به معروف و نهی از منکر ابراز کرد.

امام جمعه ماکو با تاکید بر اینکه مسئولین مملکت باید با عمل خود، مردم را به واجبات الهی دعوت کنند، خاطرنشان کرد: حضور مسئولین در نماز جمعه و جماعات و به‌جای‌آوردن امر به معروف و نهی از منکر، مردم را به انجام واجبات الهی دعوت می‌کند.

انتهای پیام

ارسال نظرات