خبرهای داغ:
مدیرکل زندان‌ها، اقدامات تامینی و تربیتی آذربایجان غربی:
مدیرکل زندان‌ها، اقدامات تامینی و تربیتی آذربایجان غربی گفت: 631 زندانی مالی جرائم غیرعمد در آذربایجان غربی برای آزادی منتظر کمک‌های مردمی هستند.
کد خبر: ۹۱۳۹۴۳۶
|
۲۹ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۱۶:۵۰

به گزارش خبرگزاری بسیج از ارومیه، حمزه بروجنی عصر امروز در نشست خبری که با هدف تشریح جشن‌های گلریزان در سالن جلسات اداره کل زندان‌‌ها، اقدامات تامینی و تربیتی استان برگزار شد، اظهار کرد: 631 نفر محکوم  مالی جرائم غیرعمدی در زندان‌های مناطق مختلف استان هستند و برای آزادی آنها به مبلغی بیش از 922 میلیارد و 285 میلیون ریال اعتبار نیاز وجود دارد.

وی با بیان اینکه جشن‌های گلریزان فقط برای آزادی زندانیان مالی جرائم غیرعمدی در سراسر استان برگزار می‌شود، ادامه داد: این افراد به دلیل تصادفات، حوادث کارگاهی، نفقه، مهریه، محکومیت مالی و ... در بند گرفتار شده‌اند.

این مسوول خاطرنشان کرد: حتی یک ریال از کمک‌های مردمی برای آزادی زندانیان مالی جرایم غیرعمدی برای سایر زندانیان هزینه نمی‌شود، بنابراین آحاد مردم می‌توانند با اطمینان خاطر به کمک و اهدای مبالغ نقدی اهتمام ورزند.

مدیرکل زندان‌ها، اقدامات تامینی و تربیتی آذربایجان غربی خاطرنشان کرد: 5 هزار و 309 نفر در سال گذشته به مناسبت چهلمین سالگرد پیروزی رسیدن انقلاب اسلامی عفو شدند و به آغوش خانواده خود برگشتند به طوری که آذربایجان غربی یکی از استان‌های موفق در این زمینه به شمار می‌رود.

در طول ماه مبارک رمضان 24 جشن گلریزان در سراسر استان برگزار خواهد شد

وی با بیان اینکه در طول ماه مبارک رمضان 24 جشن گلریزان در سراسر استان برگزار خواهد شد، اظهار کرد: تاکنون هفت مراسم در شهرستان‌های قره‌ضیاءالدین، چالدران، اشنویه، نقده، میاندوآب و پلدشت برگزار شده است، در بقیه نقاط استان نیز به تدریج این مراسم‌ها برگزار خواهد شد.

بروجنی در بخش پایانی سخنان خود گفت: با وجودی که اقشار مختلف مردم با مشکلات معیشتی و مسائل مالی دست و پنجه نرم می‌کنند، ولی با این همه در جشن‌های گلریزان با شوری مضاعف شرکت کرده و به اندازه توان مالی خود کمک‌رسانی می‌کنند.

مدیرکل زندان‌ها، اقدامات تامینی و تربیتی آذربایجان غربی بر لزوم انجام اقدامات پیشگیرانه در استان تاکید کرد و گفت: دستگاه‌های اجرایی مختلف به ویژه نهادهای فرهنگی برای کاهش میزان وقوع جرایم اعم از عمدی و غیرعمدی تلاش کنند تا از این رهگذر جامعه‌ای سالم و بانشاط داشته باشیم.

انتهای پیام

ارسال نظرات