مسئول نمایندگی ولی فقیه در سپاه کربلا بعدازظهر امروز در جمع پاسداران سپاه کربلا به تبیین گام دوم انقلاب پرداخت و با اشاره به اهمیت آن افزود: این بیانیه همچون عهدنامه امیرالمومنین علی (ع) به مالک اشتر است.
کد خبر: ۹۱۳۹۴۳۰
|
۲۹ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۱۶:۲۹

به گزارش خبرگزاری بسیج از مازندران،حجت الاسلام و المسلمین یدالله غلامی مسئول نمایندگی ولی فقیه در سپاه کربلا بعدازظهر امروز در جمع پاسداران سپاه کربلا به تبیین بیانیه گام دوم انقلاب پرداخت و با اشاره به اهمیت آن افزود: این بیانیه همچون عهدنامه امیرالمومنین علی (ع) به مالک اشتر است.

وی با بیان این مطلب که هنوز به  درستی به زوایای مختلف این بیانیه مهم پرداخته نشد، با یادآوری سه بیانیه رهبر معظم انقلاب در طول 30 سال از رهبری معظم له اضافه کرد: مقام معظم رهبری در طول مدت رهبری سه بیانیه دارند که از همه اعلامیه و اطلاعیه متمایز است.اولین بیانیه درباره سالگرد رحلت امام خمینی(ره) بود.دومین بیانیه را معظم له در 20 سالگی انقلاب و در سال 77 صادر فرمودند و بیانیه سوم هم در چهل سالگی انقلاب منتشر کردند.

آینده انقلاب به دست جوانان است

مسئول نمایندگی ولی فقیه در سپاه کربلا با بیان این مطلب که مقام معظم رهبری در بیانیه 20 سالگی انقلاب پنج قشر اعم از مردم ، جوانان،مسئولان ،علما و مراجع و جریانات سیاسی را مورد خطاب قرار دادند، اضافه کرد: اما در بیانیه گام دوم انقلاب معظم له بیشتر جوانان را مورد توجه قرار دادند به دلیل اینکه آینده انقلاب به دست جوانان است.

وی به چرایی و اصرار رهبر معظم انقلاب به میدان دادن جوانان ادامه داد: چون جوان پیش رونده است . همچون انقلاب که موجود پیش رونده است و توقفی ندارد.

حجت الاسلام غلامی با انتقاد از برخی ها که می گفتند کار انقلاب تمام شده است ، تصریح کرد: با توجه به بیانات حضرت آقا، انقلاب تعطیل بردار نیست چرا که انقلاب دینی است و انقلاب دینی با فطرت سروکار دارد.

مسئول نمایندگی ولی فقیه در سپاه کربلا در بخش دیگری از سخنان خود به سه مقطع مهم یادشده در بیانیه گام دوم اشاره کرد و افزود:مقطع اول چهل سال گذشته انقلاب با فراز و فرودهایی همراه بود. انقلاب هم دستاوردهای عظیمی داشت که رسانه های دشمن تلاش می کنند تا مردم را از انقلاب پشیمان کنند. در مقطع دوم بعد از چهل سالگی انقلاب که در آن قرار داریم باید قدم های اساسی در این دوره برداریم. و مقطع سوم احیای تمدن نوین اسلامی است.

وی به تشریح مقطع دوم انقلاب در بیانیه گام دوم پرداخت و ادامه داد:مقام معظم رهبری هفت توصیه برای برداشتن گام های اساسی در این مقطع فرمودندو آن اهداف و آرمان های انقلاب است.

هدف انقلاب اسلامی،ایجاد تمدن نوین اسلامی است

حجت الاسلام غلامی با ابراز تاسف از اینکه در بیان اهداف و آرمان های انقلاب کم کاری شده و به ان توجه نشده است، اضافه کرد:آرمان انقلاب با توجه به همه هزینه های که مردم در این چهل سال با توجه به فشارها ،تهدیدها و تحریم های دشمن متحمل شدند،ایجاد  و یا احیای تمدن اسلامی است که هدف بزرگ آن زمینه سازی ظهور امام زمان(اروحناه له فداه) می باشد.

وی در ادامه سخنان خود به پنج گام مقام معظم رهبری برای سیرتکاملی انقلاب ، خاطرنشان کرد:انقلاب و تشکیل نظام اسلامی دو گامی بود که برداشته شد اما سه گام دیگر تشکیل دولت اسلامی،کشور اسلامی و جهان اسلامی که همه جهان باید زیر یک پرچم مهدویت قرار بگیرند و این وعده حتمی خداوند است،باید برداشته شود.

مسئول نمایندگی ولی فقیه در سپاه کربلا با تصریح بر این مطلب که ما هنوز نتوانستیم دولت اسلامی تشکیل بدهیم و در این مقطع درجا زده ایم ، اضافه کرد: ما در این مرحله با دودسته دشمن خارجی و داخلی مواجهیم .

به گفته حجت الاسلام غلامی دسته اول دشمن خارجی استکبار جهانی است که با اصل دین مخالف بوده و حتی با حضور دین در عرصه های حاکمیتی هم مخالف است، و دسته دوم دشمنان داخلی که در مسند تصمیم سازان کشور در بخش های مختلف قرارداند،مانع تشکیل دولت اسلامی هستند.

انقلاب طرح و نقشه های شیطانی امریکا را خنثی کرد

مسئول نمایندگی ولی فقیه در سپاه کربلا با اشاره به دشمنی امریکا با انقلاب اسلامی گفت:اتهامی که آمریکایی ها به ما وارد میکنند، هسته ای و موشکی نیست، بلکه آنها ما را متهم به انقلابی می کنند که طرح و نقشه های شیطانی آنها را در منطقه خنثی و از بین برد و باعث تحقیرشان در دنیا شد.

حجت الاسلام غلامی در بخش سوم سخنان خود به آفت ها و آسیب هایی که از درون متوجه نظام است و مانع تشکیل دولت اسلامی می شود پرداخت و موارد را برشمرد: تبعیت از هوی و هوس در جایگاه اجتماعی،سستی اعتقاد انقلابی و ضعف ایمان،ارتجاع در نظام اسلامی،کج فهمی و بدفهمی ،اشرافی گری،نفوذ دشمن،نفوذ صاحبان ثروت در ارکان نظام،صف بندی ها ،دودستگی ها و عدم همکاری بخش های مختلف نظام ،بی اعتنایی به ارزش ها،عدم شناخت مشکلات مردم و پیگیری آنها ،عدم پاسخگویی به مردم و حاشیه سازی و سپردن مسئولیتها به افراد فاقد صلاحیت همه این موارد موانع بزرگ در تشکیل دولت اسلامی است.

وی در ادامه به توضیح موانع ها در تشکیل دولت اسلامی پرداخت و به اولین آسیب که تبعیت از هوای نفس است،اشاره کرد و گفت: اگر هوای نفس در امور اجتماعی و در جایگاه قدرت نمود پیدا کند تشکیل دولت اسلامی را عقب میاندازد.

حجت الاسلام غلامی به تقویت ایمان انقلابی تاکید کرد و گفت: سستی ایمان انقلابی یکی دیگر از موانع برسرراه  ایجاد دولت اسلامی  است.

پیچیدن نسخه های غربی برای کشور حاصل ضعف انقلابی است

 وی گفت:سستی در ایمان انقلابی باعث می شود کشور را مجذوب نسخه های غربی کند که در حال حاضر کشور به این وضعیت دچار شده است . برخی از مدیران کشور به دنبال پیاده سازی  تفکر امثال سریع القلم که نسخه اقتصاد لیبرالی،شورش مردم علیه نظام و  تسلیم و سازش دربرابر امریکا را تجویز کرد، هستند.

حجت الاسلام غلامی  در ادامه با بیان این مطلب که انقلابیگری باید تولید قدرت داشته باشد  به سخنان رهبر معظم انقلاب که فرمودند ما چاره ای جز قوی بودن در مجامع بین المللی نداریم، اضافه کرد: ما در همه عرصه ها با قدرت پیش رفتیم بجز در عرصه  اقتصادی  که نقطه ضعف ماست و  دشمن از ان سواستفاده می کند.

مسئول نمایندگی ولی فقیه در سپاه کربلا ارتجاع در نظام اسلامی را آفت دیگری از درون نظام خواند  و گفت: ارتجاع یعنی برگشت از رهبرالهی به رهبری طاغوتی ، همان کاری که انقلاب پیامبر(ص) را زمین گر کرد و به جای رهبری الهی، عده ای در سقیفه خلیفه تراشی کردند.

حجت الاسلام غلامی کج فهمی وبدفهمی را هم عامل دیگر مانع تشکیل دولت اسلامی برشمرد و اضافه کرد: کج فهمی از دوران پیامبر(ص) شروع و حکومت به جای ولایت به دست خلیفه سپرده شد. کج فهمی باعث شخصی سازی دین هم گردید و عده ای طبل جدایی دین از سیاست را زدند. در صورتی که امام فرمودند سیاست ما عین دیانت ماست.

مسئول نمایندگی ولی فقیه در سپاه کربلا  تاکید کرد:دنیازدگی  و ریاست طلبی هم آفت دیگری است که نظام اسلامی با آن مواجه است. 

حجت الاسلام غلامی اشرافی گری و نفوذ صاحبان ثروت در ارکان نظام را باعث فشل شدن دولت اسلامی دانست و افزود:ما از اول انقلاب با نفوذ دشمن مواجه بودیم و هنوز هم هستیم.

وی ناهنجاری فرهنگی در کشور را ناشی از صف بندی ها  و بی اعتنایی  به ارزش ها دانست .

مسئول نمایندگی ولی فقیه در سپاه کربلابا بیان این مطلب که کرسی ریاست امانت است نه طعمه و لقمه ای برای بلعیدن تاکید کرد:نگاه ریاست باید نگاه الهی شد باشد.نباید به افرادی که صلاحیت ندارند مسئولیت داد و اگر کسانی هم  صاحب مسئولیت هستند باید پاسخگو کارهای خود باشد.

حجت الاسلام غلامی در پایان سخنان خود ابراز امیدواری کرد: بیانیه گام دوم انقلاب به دنبال  تشکیل دولت اسلامی  و کشور اسلامی است که هدف آن زمینه سازی امام عصر(اروحناه له فداه) می باشد.

انتهای پیام/

ارسال نظرات
پر بیننده ها