مشایخی گفت: اجلاسیه ها مخصوصاً اجلاسیه پیشکسوتان می‌توانند در حوزه فکری موزه آرایی و برنامه های آینده کمکمان کنند.
کد خبر: ۹۱۳۹۴۰۶
|
۲۹ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۱۹:۴۳

به‌گزارش خبرگزاری بسیج استان مرکزی؛ مصطفی مشایخی مدیرکل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس امروز در صد و سی و سومین جلسه ستاد کنگره نقش امام خمینی(ره) در دفاع مقدس و ۶۲۰۰ شهید استان مرکزی گفت: در کنار فعالیت‌های اجلاسیه پیشکسوتان، انجمن راویان متشکل از نخبگان پیشکسوت توانمند در ارائه مطالب علمی و دقیق ایجاد خواهد شد تا در برنامه‌های مورد نیاز از این ظرفیت استفاده لازم صورت گیرد.

وی ایجاد ارتباط با ۴۲۰۰ پیشکسوت استان را ضرورتی مهم دانست و افزود: برگزاری شب‌ خاطره‌گویی دوران دفاع مقدس از جمله اقداماتی است که می توان در قالب آن از ظرفیت افرادی که توانایی انجام سخنرانی‌های تخصصی را دارند بهره گرفت.

مدیرکل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس با تاکید بر ضرورت ثبت و ضبط تاریخ شفاهی این تعداد پیشکوست دوران دفاع مقدس در استان مرکزی عنوان کرد: در حال حاضر از ۷۰ هزار رزمنده، تاریخ شفاهی و خاطرات ۱۵۰۰ نفر از آن‌ها جمع‌آوری‌ شده است.

وی با اشاره به بیانات مفام معظم رهبری مبنی بر اینکه تحریف و فراموشی دو آفت دفاع مقدس است، افزود: می‌توان با این تاریخ شفاهی‌ها مانع ازبین رفتن آن شد و حتی می‌توانیم دوره‌های آموزشی برای افراد برگزار کرد تا خاطرات پیشکسوتان با اولویت‌بندی جمع‌آوری شود.

مدیرکل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس موزه آرایی، باغ‌موزه دفاع مقدس استان را یکی از اتفاقات مهم دانست و بیان کرد: اجلاسیه ها مخصوصاً اجلاسیه پیشکسوتان می‌توانند در حوزه فکری، موزه آرایی کمک کننده باشد.

مشایخی با تاکید بر ضرورت تعیین پاتوقی برای پیشکسوتان دوران دفاع مقدس استان گفت: دهکده مقاومت می‌تواند مکان مناسبی برای این پاتوق باشد و همچنین در سطح شهری نیز می‌تواند مکانی در اختیارشان قرار گیرد تا شب‌های خاطره و ... با مدیریت خودشان در آنجا برگزار شود.

وی در پایان خاطرنشان کرد: برای چاپ کتاب پیشکسوتان هم مشکلی وجود ندارد و می‌توان با استفاده از ظرفیت موجود دو سه کتاب تاریخ شفاهی در سال و دو سه فیلم برآمده از تاریخ شفاهی‌ها داشته باشیم.

انتهای پیام/ 

ارسال نظرات