خبرهای داغ:

شروع به کار اولین مرکز تحقیقات نانوذرات بیولوژیک پرشکی در شاهرود

ریاست دانشگاه آزاد اسلامی واحد شاهرود گفت: مرکز تحقیقات نانوذرات بیولوژیک در پزشکی، اولین مرکز تحقیقاتی در کشور است که در دانشگاه آزاد اسلامی واحد شاهرود شروع کرده است.
کد خبر: ۹۱۳۹۳۹۰
|
۲۹ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۱۴:۴۵
شروع به کار اولین مرکز تحقیقات نانوذرات بیولوژیک پرشکی در شاهرودبه گزارش خبرگزاری بسیج از شاهرود، دکتر احمد ابوالقاسمی فر در رئیس و هیات رئیسه دانشگاه آزاد اسلامی شاهرود، با نماینده مردم شهرستان‌های شاهرود و میامی در مجلس شورای اسلامی با ابراز خرسندی از این ملاقات گزارش جامعی از عملکرد دانشگاه در یازده ماه مدیریت خود در این مجموعه ارائه کرد و در خصوص بیمارستان خاتم الانبیا (ص) این واحد دانشگاهی گفت: بیمارستان خاتم الانبیا (ص) یک بیمارستان عمومی غیردولتی است و این به معنی ارائه خدمات با هزینه بسیار پایینتر، ولی در حد کیفیت خدمات بیمارستان‌های خصوصی در بیمارستان خاتم الانبیا (ص) است.
وی در مورد عملکرد خود در بیمارستان از زمان قبول مسؤولیت اینگونه گفت: با شروع فعالیت ما با همه بیمه‌ها قرارداد بسته شد و با بیمه‌هایی که قرار داد آن‌ها منقضی شده بود مجددا عقد قرارداد انجام شد و اکنون بیمارستان با تمامی بیمه‌های پایه و تکمیلی قرارداد دارد.
عضو هیئت علمی دانشگاه آزاد اسلامی واحد شاهرود با بیان اینکه بیمارستان با تجهیزات و متخصصین روی پاست اظهار کرد: ما با شروع به کار مطالبات پزشکان را هر ماهه پرداخت کرده ایم و همین باعث امیدواری بین پزشکان بیمارستان شد که برخلاف آنچه در مورد وضعیت مالی بیمارستان در گذشته تبلیغ شده بود شرایط بیمارستان از نظر مالی تحت مدیریت و کنترل است و با ۶ پزشک متخصص جدید قرارداد منعقد شد که نتایج آن اکنون مشهود است.
وی در خصوص برنامه‌های توسعه‌ای پیش رو در بیمارستان خاتم الانبیا (ص) و دانشکده علوم پزشکی گفت: یکی از برنامه‌هایی که در بیمارستان پیش رو داریم افتتاح ICU جدید بیمارستان است و مرکز تحقیقات نانوذرات بیولوژیک در پزشکی که در دانشکده علوم پزشکی ما واقع شده و اولین مرکز تحقیقاتی در کشور است که در این حوزه فعالیت خود را شروع می‌کند که به طور کامل تجهیز شده و آماده بهره برداری است.
وی خاطر نشان کرد: بخش ریکاوری بیمارستان را از اواخر سال گذشته شروع کردیم و حدود دو هفته پیش آماده بهره برداری شد.
ابوالقاسمی فر اضافه کرد: ما توانستیم جراح‌های خوبی جذب کنیم و برای بهره گیری مناسب از وجودشان اتاق عمل جدید لازم بود لذا اتاق عمل شماره ۴ هم که از اواخر سال قبل برای آماده سازی آن آغاز به کار شد تقریبا آماده بهره برداری است که امیدواریم به زودی افتتاح شوند.
وی در مورد مشکلات موجود در بیمارستان خطاب به نماینده گفت: برای تکمیل کادر پزشکی خود قصد داشتیم از پزشکان طرحی بیمارستان امام حسین (ع) استفاده کنیم و در جلساتی که با پزشکان داشتیم، آمادگی خود را به ما اعلام کردند، ولی اگرچه رئیس دانشگاه علوم پزشکی همواره با ما همکاری خوبی داشته اند، اما لازم است معاونت‌های دانشکده علوم پزشکی به خصوص معاونت آموزشی در این خصوص با ما همکاری بیشتری کند و اگر کمی راه را باز بگذارند که ما هم بتوانیم از این پزشکان استفاده کنیم تخصص‌های ما در بیمارستان خاتم الانبیا (ص) کامل‌تر خواهد شد.
ابوالقاسمی فر در ادامه بیان مشکلات موجود در بیمارستان خاتم الانبیا (ص) تصریح کرد: مشکل دیگر وجود سقف بیمه سلامت برای ما به مقدار ۱۴۰ میلیون تومان است که معمولا سریع پر می‌شود و لازم است که این سقف بالاتر برده شود و اگرچه به عنوان مثال در ماه جاری سقف تعیین شده در بیستم ماه تکمیل شد، اما به دلیل رسالتی که بر دوش خود داریم با وجود سود بسیار کم و در مواردی ضرر مریض‌ها را پذیرش کردیم.
وی در خصوص دانشکده علوم پزشکی گفت: در دانشکده علوم پزشکی اتفاق خوبی که افتاد این بود که با تجهیزاتی که تهیه کردیم توانستیم مجوز برگزاری آزمون صلاحیت بالینی پزشکان را از وزارت بهداشت اخذ کنیم و تاکنون موفق شده ایم سه دوره از این آزمون را دردانشکده علوم پزشکی برگزارکنیم در حالیکه قبل از این دانشجویان ما به شهر‌های دیگر می‌رفتند و ما هفتمین واحد دانشگاه آزاد در کشور هستیم که این آزمون را در کشور برگزار می‌کنیم.
وی در خصوص برنامه خود جهت گسترش رشته‌های علوم پزشکی گفت: ما هم اکنون در دانشکده علوم پزشکی دارای چهار رشته پزشکی، علوم آزمایشگاهی، پرستاری و هوشبری هستیم و با توجه به اعضای هیات علمی و امکاناتی که داریم به دنبال گرفتن مجوز رشته‌های کارشناسی اتاق عمل و کارشناسی ارشد پرستاری هستیم و در صورت اخذ مجوز از شورای گسترش و برنامه ریزی آموزش عالی می‌توانیم در این رشته‌ها جذب دانشجو داشته باشیم.
رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد شاهرود تاکید کرد: اکنون دانشگاه آزاد اسلامی شاهرود با دارا بودن بیمارستان مجهز و ۵ اتاق عمل و همچنین حضور و فعالیت اکثر پزشکان جراح شاهرود در اتاق عمل‌های این بیمارستان شرایط گرفتن دانشجو در این رشته‌ها را احراز کرده است.
ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار