معاون فرهنگی هنری سپاه قدس گیلان به برگزاری مسابقات کتابخوانی در 11 شهرستان و آغاز مطالعات برگزاری لیگ کتابخوانی در این استان اشاره کرد و گفت: مجموعه سپاه قدس گیلان نیز فعالیت در حوزه کتاب و کتابخوانی را افتخار خود می‌داند.
کد خبر: ۹۱۳۹۲۹۲
|
۲۹ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۱۰:۵۷
مجموعه سپاه، فعالیت در حوزه کتاب و کتابخوانی را افتخار خود می داند
 
به گزارش خبرگزاری بسیج از رشت، کامیار مهدی‌پور در دیدار با مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان گیلان با اشاره به اقدامات سپاه قدس گیلان در حوزه کتاب و کتابخوانی اظهار داشت: ترویج فرهنگ مطالعه و کتابخوانی یکی از رسالت‌های مهم هر نهاد، ارگان و دستگاه‌های اجرایی به شمار می‌رود.

معاون فرهنگی هنری سپاه قدس گیلان به برگزاری مسابقات کتابخوانی در 11 شهرستان و آغاز مطالعات برگزاری لیگ کتابخوانی در این استان اشاره کرد و افزود: مجموعه سپاه قدس گیلان نیز فعالیت در حوزه کتاب و کتابخوانی را افتخار خود می‌داند.

مهدی‌پور با بیان اینکه نهاد کتابخانه‌های عمومی استان گیلان با برگزاری برنامه‌های فرهنگی متنوع در سطح کتابخانه‌ها موفق عمل کرده و اقشار مختلف مردم را به کتاب علاقمند کرده است گفت: امروز وظیفه ما در راستای معرفی زندگی، شخصیت‌ها و رهنمودهای ائمه اطهار(ع‌) بیش از گذشته است.

وی با اشاره به برخی اقدامات و برنامه‌های نهاد کتابخانه‌های عمومی استان گیلان خاطرنشان کرد: برگزاری نهمین جشنواره کتابخوانی رضوی و معرفی سیره و سبک زندگی حضرت علی‌ابن موسی‌الرضا(ع) و حضرت جوادالائمه(ع) از دیگر اقدامات ارزشمند نهاد کتابخانه‌های عمومی استان گیلان است.

معاون فرهنگی هنری سپاه قدس گیلان افزود: مجموعه سپاه قدس گیلان نیز با ظرفیت 700 هزار نفر نیروی بسیجی فعال در استان در حوزه تبلیغات، اطلاع‌رسانی و برگزاری جشنواره کتابخوانی رضوی‌ همچون سال‌های گذشته در کنار نهاد کتابخانه‌های عمومی استان گیلان است.

مهدی‌پور، حرکت در مسیر زندگی ائمه اطهار(ع) را ضامن موفقیت بشر دانست و ابراز داشت: امروز باید در راستای معرفی کردن زندگی و رهنمودهای ائمه اطهار(ع) با پیش‌بینی برنامه‌های نظیر برگزاری جشنواره کتابخوانی رضوی در این مسیر و شناساندن ائمه اطهار(ع) به جوانان و نوجوانان گام برداریم.

وی با اشاره به برگزاری نهمین جشنواره کتابخوانی رضوی در فضای آنلاین اظهار داشت: با توجه به مشکلات و کاستی‌هایی که تأمین کاغذ، چاپ و توزیع کتاب در کشور وجود دارد بنابراین حرکت به سوی فضای مجازی و استفاده از این ظرفیت یکی از اقدامات قابل تقدیر نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور است.

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان گیلان نیز در این نشست ضمن ارائه گزارشی از برگزاری 4 دوره جشنواره کتابخوانی رضوی در این استان اظهار داشت: در راستای برگزاری این جشنواره، نقش نهاد‌ها و دستگاه‌های اجرایی در این حوزه بسیار اثربخش بود.

پریسا کرمی با اشاره به ارزشمندی برگزاری جشنواره کتابخوانی رضوی خاطرنشان کرد: برگزاری جشنواره کتابخوانی رضوی از اقدامات شاخص مجموعه کتابخانه‌های عمومی در سطح ملی است.

به گزارش تسنیم، پیش از این نشست، معاون فرهنگی و اجتماعی سپاه قدس گیلان در مراسمی که به مناسبت سالروز وفات حضرت خدیجه(س) و با حضور مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان گیلان و معاونان و کارشناسان دو مجموعه برگزار شد، شرکت کرد.

انتهای پیام/
ارسال نظرات