مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزشهای دفاع مقدس استان سیستان و بلوچستان گفت: دشمن جنگ را با ملت ایران آغاز کرد که نظام ما را از بین ببرد و طرح های مختلفی را هم اجرا کردند اختلافات قومی و مذهبی را برانگیختند صدام را تحریک و تشویق کردن که علیه ما اقدام کند.
کد خبر: ۹۱۳۹۲۰۵
|
۲۹ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۱۰:۱۹

سردار غلام نبی کوهکن در گفتگو با خبرنگار بسیج در زاهدان، با تبریک فرا رسیدن سوم خرداد ماه و گرامیداشت سالروز آزاد سازی خرمشهر با اشاره به این مطلب که علی رقم تلاش و زحمت‌های بسیاری که رزمندگان کشیدند، آزاد سازی خرمشهر کار خدا و معجزه الهی بود که باید این ایام را جهت غفلت از فراموشی یاد آوری کنیم تا امت و ملت ما این اسوه‌ها و الگو‌ها را در جلوی روی خودشان داشته باشند.
 
وی با اشاره به این مطلب که رزمندگان اسلام در دفاع مقدس شرایط سختی را داشتند افزود: باید با غرور تاریخ دفاع مقدس را ورق بزنیم و به آن به عنوان یک افتخار ملی نگاه کنیم چرا که رزمندگان اسلام با کمترین سلاح و تجهیزات از این شرایط پیروز مندانه و موفق بیرون آمدند.
 
سردار کوهکن بیان کرد: دشمن جنگ را با ملت ایران آغاز کرد که نظام ما را از بین ببرد و طرح‌های مختلفی را هم اجرا کردند اختلافات قومی و مذهبی را برانگیختند صدام را تحریک و تشویق کردند که علیه ما اقدام کند، تصرف خرمشهر یکی از تهدایدات دشمن در دفاع مقدس بود، عملیات معجزه آسای بیت المقدس از ۱۰ اردیبهشت آغاز و تا ۳ خردا به مدت ۲۶ روز  در ۴ مرحله  انجام  که در پایان فتح خرکمشهر را به دنبال  داشت.
 
مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزشهای دفاع مقدس استان سیستان و بلوچستان در ادامه با تاکید بر این مطلب که تمام کشور‌های غربی و  شرقی کمک صدام بودن تا دست ما را از خرمشهر کوتاه کنند، در عملیات‌های مهم دشمن سه برابر نیرو داشتند که ما در این عملیات از نطر تجهیزات و نیرو نسبت به دشمن عقب بودیم و این معجزه بود که بخش زیادی از اراضی آزاد شد، بیان کرد: ما در این عملیات بیش از ۵۰۰ دستگاه تانک و نفر بر منحدم و بیش از ۱۰۰ دستگاه به غنیمت آور دیم .
 
این مسئول اظهار داشت: در این عملیات بیش از ۱۹ هزار نفر جنگنده یا نیروی رزمی عراقی را اسیر و بیش از ۱۶ هزار نفر تلفات نیرو‌های عراقی را داشتیم،  در این عملیات عراق کمر شکن شد و همه دنیا و عراق فهمیدند که تصرف یک هفته ای خرمشهر خوابی بیش نبوده و تعبیر و تفسیر نشد.
 
غلام نبی کوهکن  نقش رزمندگان استان سیستان و بلوچستان را در این عملیات نقش موثری دانست و افزود:  تعداد ۲۴ شهید از سیستان و بلوچستان در این عملیات به درجه رفیع شهادت نائل و  ۲۴ جانباز  را تقدیم انقلاب اسلامی کرده است.
 
وی گرامیداشت  ایام الله سوم خرداد را تکلیفی مهم عنوان و بیان کرد: فتح و آزاد سازی خرمشهر به معجزه الهی معروف است، این روز را گرامی بداریم  و در راستای ترویج فرهنگ ایثار و شهادت و بیان جان فشانیهای رزمندگان در این عملیات بیشتر تلاش کنیم و مقام شهدا را ارج نهیم.
 
سردار کوهکن در پایان خاطر نشان کرد:  در استان تعداد ۱۶ کمیته تشکیل شده است که برنامه‌های مختلفی را در سطح استان  پیگیری می‌کنند، به همین منظور ۲۶ برنامه محوری تصویب و ابلاغ شده که همه شهرستان‌ها این برنامه ها را اجرایی کنند.
 
گفتنی است به دلیل مصادف شدن ایام الله سوم خرداد با شبهای لیالی قدر ویژه برنامه های گرامیداشت سوم خرداد  از ۱ خرداد آغاز و تا ۴ خرداد ادامه دارد.
 
 
ارسال نظرات