مدیر کل حفاظت محیط زیست استان بوشهر گفت: برنامه پاکسازی و جمع آوری پسماند‌های رها شده در جزایر مناطق حفاظت شده استان بوشهر اول خرداد همزمان با روز جهانی تنوع زیستی آغاز خواهد شد.
کد خبر: ۹۱۳۹۲۰۳
|
۲۹ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۰۴:۳۵

به گزارش خبرگزاری بسیج از بوشهر، فرهاد قلی نژاد افزود: با توجه به اینکه جزایر از زیستگاه‌های مهم زاد آوری لاکپشت‌ها و پرندگان هستند، برنامه پاکسازی و جمع آوری پسماند‌ها به‌ویژه پسماند‌های پلاستیکی از اول خرداد همزمان با روز جهانی تنوع زیستی با حفظ آرامش در جزایر به‌ویژه جزایر پارک ملی دریایی دیر- نخیلو آغاز خواهد شد و جزایر اُم‌ُالگُرم و نخیلو در چندین نوبت پاکسازی و پسماند‌ها از جزایر خارج خواهد شد.

وی ادامه داد: نبود برنامه منسجم و اصولی برای مدیریت گردشگران و همچنین ارائه نشدن آموزش‌های لازم به صیادان محلی در سال‌های گذشته باعث شده که جزایر پارک ملی دیر- نخیلو با آلودگی ناشی از پسماند‌ها مواجه شود که در این راستا برنامه اصولی مدیریت گردشگری تدوین و امسال ۹۸ اجرا خواهد شد.

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان بوشهر بیان کرد: آموزش صیادان محلی با همکاری تشکل‌های زیست محیطی منطقه نیز از برنامه‌های این اداره کل برای حفاظت بهتر از جزایر تحت حفاظت است.

انتهای پیام/

ارسال نظرات