به گفته روحانی باید در حد و توان اختیارات رئیس جمهور از دولت انتظار داشت. سوال این است که به واقع دولت در اقتصاد ایران تا چه حد اختیار دارد؟
کد خبر: ۹۱۳۹۱۷۷
|
۲۹ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۰۷:۰۱

به گزارش خبرگزاری بسیج، سینا احدیان؛ حسن روحانی هفته‌ی پیش در دیدار رمضانی خود با جمعی از فعالان دو جناح سیاسی کشور، با اشاره به مشکلات ناشی از تحریم‌های بانکی و نفتی علیه ایران گفت: «نباید تسلیم بشویم و باید راه‌حل‌ها را پیدا کنیم و در این زمینه البته مهم است که چه مقدار از راه‌حل‌ها در اختیار دولت قرار دارد. باید در حد توان و در حوزه اختیارات رئیس جمهور از دولت انتظار داشت»!

وی این اظهار نظر را ناشی از ایراد قانون اساسی دانسته است!
این موضع روحانی صدای موافقان و مخالفان دولت را درآورد و هر کدام به نحوی به این صحبت‌ها واکنش‌های منفی نشان دادند که مجال پرداختن به آن‌ها نیست.

بعد از ۶ سال تازه یادتان افتاد؟ پس آن وعده‌های رنگی حل مشکلات چه بود؟!

فارغ از اینکه چطور آقای روحانی بعد از ۶ سال و در دومین دوره ریاست جمهوری خود و البته ۴۰ سال حضور در سطوح بالا و حساس مسئولیت‌های کشوری چنین حرف بی اساسی می‌زند و به صورت غیر مستقیم ابراز ناتوانی از حل مشکلات می‌کند بهتر است نیم نگاهی به امکانات و اختیارات دولت در نظام اقتصادی کشور و عملکردش در ۶ سال اخیر انداخته تا ببینیم علت تیره شدن افق اقتصاد ایران با وجود آن همه وعده‌های رنگی دولت تدبیر و امید و حامیانش چیست؟

ابتدا به دو اظهار نظر اشاره کرده و بعد به سوال مورد نظر می‌پردازیم.

برنامه نباشد اختیار داشتن و نداشتن فرقی نمی‌کند!

ارسال نظرات