خبرگزاری بسیج: شهردار منطقه 20 از تدوین سند مرجع فعالیت های اجتماعی و فرهنگی بر اساس سند راهبردی و عملیاتی شهرداری منطقه 20 خبر داد و اجرای پروژه های این حوزه با رویکرد سنجش اثربخشی اجتماعی را در دستور کار متولیان این امر قرار داد.
کد خبر: ۹۱۳۹۱۴۹
|
۲۹ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۰۰:۰۰

به گزارش روابط عمومی شهرداری منطقه 20؛ فرهاد افشار شهردار منطقه در جلسه بررسی بودجه و پروژه های حوزه اجتماعی و فرهنگی شهرداری منطقه 20 گفت: توسعه فرهنگی و اجتماعی یکی از موضوعات سند راهبردی و عملیاتی شهرداری منطقه 20 به شمار می رود که برای دستیابی به اهداف این موضوع، برنامه عملیاتی برای حوزه معاونت اجتماعی و فرهنگی به عنوان سند مرجع فعالیت های فرهنگی سال 98 در منطقه 20 تدوین شده است.

افشار افزود: نوع فعالیت های حوزه اجتماعی و فرهنگی به نحوی است که میزان سنجش اثرگذاری این فعالیت ها فرآیند متفاوتی دارد که برای دستیابی به این مهم، تمامی پروژه های تعریف شده بایستی در قالب برنامه مشخص ارائه شود.

افشار به ارائه برنامه هدفمند در سند مرجع فعالیت های اجتماعی و فرهنگی شهرداری منطقه 20 اشاره کرد و افزود: هدف گذاری مشخص، انتخاب جامعه هدف و استفاده حداکثری از سرمایه های اجتماعی موجود از فاکتورهای مهمی هستند که در برنامه هدفمند آورده می شود و با استفاده از این آیتم ها می توان اثربخشی فعالیت های فرهنگی را مورد سنجش قرار داد.

وی افزایش بهره وری سازمان در راستای تکالیف محوله را از دیگر اهداف هدفمندی برنامه های فرهنگی اجتماعی در منطقه 20 برشمرد و افزود: اثربخشی فعالیت های فرهنگی در تغییر رفتارهای اجتماعی بروز می کند به همین جهت ارزیابی این تغییر رفتارها در مدت اجرای فعالیت ها بایستی احصاء شود تا روند فعالیت ها به صورت مستمر مورد پایش قرار گیرد.

افشار با اشاره به اینکه ساختارهای اجتماعی محلی که در سال های اخیر شکل گرفته است بسیار ارزشمند است، گفت: شورایاران، معتمدان محلی، نخبگان اجتماعی، خانه های فرهنگ، سراهای محله از ظرفیت های مهمی هستند که در جهت ارزیابی تاثیرات فعالیت های فرهنگی از این سرمایه های محلی استفاده خواهیم کرد.

شهردار منطقه 20 یادآور شد: به عنوان مدیران شهر، نسبت به خدماتی که در شهر ارائه می شود متعهد هستیم تا به نحوی اجرا شود تا حس تعلق شهروندان به محل زندگی افزایش یابد و در نهایت فضای زندگی شهروندان بهتر شود.

سند مرجع فعالیت های اجتماعی و فرهنگی شهرداری منطقه 20 بر اساس موضوع توسعه فرهنگی و اجتماعی در سند راهبردی و عملیاتی شهرداری منطقه با 4 هدف بهبود فرهنگ و اخلاق شهروندی، بهبود آگاهی و مشارکت شهروندی، افزایش سرمایه اجتماعی و تعلق مکانی ساکنین و تقویت هویت محلی و کاهش آسیب های اجتماعی تدوین شده است که در این سند 27 کد پروژه اصلی و در نهایت ریز فعالیت های مرتبط با آن برای معاونت اجتماعی تعریف شده است.

بر اساس این گزارش اجرای سند راهبردی و عملیاتی در شهرداری منطقه 20 برای اولین بار در مناطق 22 گانه شهر تهران انجام شده که بر اساس رویکرد و شعار مدیریت شهری منطقه مبنی بر"ری؛ شهر ایرانی اسلامی پیشرو" به تدوین رسیده است و طبق این سند تمامی پروژه های شهری در تمامی حوزه ها شناسنامه دار شده اند که شامل مشخصاتی از جمله اهداف، روند پیشرفت و میزان اثرگذاری است.

جلسه بررسی سند مرجع فعالیت های اجتماعی و فرهنگی شهرداری منطقه 20 با حضور شهردار منطقه، معاون برنامه ریزی و توسعه شهری و مدیران ارشد معاونت اجتماعی و فرهنگی مدیریت شهری منطقه برگزار و نقطه نظرات کارشناسان مورد ارزیابی قرار گرفت.

 

 

 

ارسال نظرات