نماینده ولی فقیه در آذربایجان غربی گفت: اتحاد و همدلی روحانیان در آذربایجان غربی به معنای واقعی کلمه مثال زدنی است.
کد خبر: ۹۱۳۹۱۱۳
|
۲۸ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۲۱:۴۰

به گزارش خبرگزاری بسیج از ارومیه، حجت‌الاسلام سیدمهدی قریشی عصر امروز در نشست هم‌اندیشی با مسؤولان دفاتر نمایندگی ولی‌فقیه در دستگاه‌های اجرایی مختلف اظهار کرد: اعضای شورای روحانیت، علمای بزرگ و شاخص شهر شبکه‌ای ایجاد کنند تا مسائل شهری رصد و بررسی شده و برای رفع مشکلات مختلف به صورت جدی گام برداشته شود.

وی با الهام از رهنمودهای امام خمینی (ره) اضافه کرد: همین که روحانیان به بهانه‌های مختلف جلسات و نشست‌های صمیمی داشته باشند و پیرامون موضوع‌های مختلف همفکری کنند، به طور قطع جلسه مبارکی است ولی متاسفانه حتی نشستی در چنین سطح هم نداریم.

نماینده ولی‌فقیه در آذربایجان‌غربی با بیان اینکه برگزاری چنین جلساتی در استان ضروری است، ادامه داد: باید یک جمع صمیمی برای تعامل و همکاری بین روحانیان وجود داشته باشد، در این راستا باید یک همت و تلاشی صورت گیرد تا روحانیان مساجد با هم بیشتر در ارتباط باشند.

وی بر لزوم مهارت‌آموزی روحانیان، ساماندهی طلاب جوان و استفاده از ظرفیت آنها در جامعه تاکید کرد و گفت: در این صورت می‌توان برای ریشه‌کن‌سازی مشکلات فرهنگی و اجتماعی گام برداشت.

قریشی با بیان اینکه برخی روحانیان از سطح علمی و جایگاه اجتماعی ارزشمندی برخوردار هستند، ادامه داد: باید یک ساختاری در استان شکل بگیرد تا از این رهگذر توانایی و مهارت روحانیان در زمینه‌های مختلف استفاده شود.

وی ضمن ابراز خشنودی از اینکه وحدت جمعی، روحیه تعامل و همکاری بین روحانیان استان وجود دارد و قطب‌بندی و جناح‌بندی دیده نمی‌شود، اضافه کرد: در مقایسه با سایر شهرها و استان‌ها، روحانیان آذربایجان‌غربی اتحاد و هم‌افزایی بیشتری دارند.

امام جمعه ارومیه از عملکرد شورای روحانیت در آذربایجان‌غربی ابراز رضایت کرد و ادامه داد: خوشبختانه این تشکل در استان فعالیت خوبی داشته است اما برای ایده‌آل کردن وضعیت باید بیش از پیش تلاش شود تا فعالیت‌های این مجموعه در جامعه هم ملموس شود.

انتهای پیام

ارسال نظرات