خبرهای داغ:
آیت‌الله سبحانی:

از محل زکات برای آزادی زندانیان جرائم غیرعمد استفاده شود

مرجع تقلید شیعیان با اشاره به اهمیت تلاش در مسیر ریشه‌کنی فقر در جامعه اسلامی گفت: دولت اسلامی باید ریشه فقر در جامعه را بسوزاند.
کد خبر: ۹۱۳۹۱۰۰
|
۲۸ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۱۹:۵۳
 
به گزارش خبرگزاری بسیج از قم، آیت‌الله سبحانی مرجع تقلید شیعیان ظهر امروز در سلسله مباحث تفسیر قرآن کریم که در مدرسه علمیه حجتیه برگزار شد اظهار داشت: کمک از محل زکات به سیل‌زدگان کشور که تمام هستی خود را از دست داده‌اند نیز از مصادیق مصرف زکات است.

وی با اشاره به اهمیت زکات در اسلام افزود: بعد از رحلت پیامبر اسلام (ص) ادامه پرداخت صدقات در مسیر مؤلفه قلوبهم متوقف شده و در احکام پیامبر (ص) تخلف شد.

مرجع تقلید شیعیان تصریح کرد: مفسر باید در برابر قرآن کریم شاگردی کند نه این‌که خود را استادی در تفسیر و بیان آن قلمداد کند.

استاد سطوح عالی حوزه علمیه با اشاره به ویژگی‌های دولت اسلامی بیان کرد: دولت اسلامی نباید اسراف‌کار باشد و قانون اسلام قانونی متوازن است.

آیت‌الله سبحانی ادامه داد: دین اسلام دینی متوازن است که دارای قوه مجریه و مقننه و اقتصادی است و همه قوا در اسلام وجود دارد به شرطی که همه آن‌ها را مطالعه کنیم.

وی با اشاره به اهمیت تلاش در مسیر ریشه‌کنی فقر در جامعه اسلامی تأکید کرد: دولت اسلامی باید ریشه فقر در جامعه را بسوزاند.

مرجع تقلید شیعیان با بیان اینکه همه دلایل بروز فقر به دولت بر‌نمی‌گردد، افزود: جهات دیگری نیز در فقیر شدن افراد دخیل است، بسیاری از گرفتاری‌های مادی به خاطر عوامل دیگر، چون بلایای طبیعی، ویژگی‌های فردی و ... مربوط است.

آیت‌الله سبحانی با تأکید بر اینکه از محل زکات برای آزادی زندانیان جرائم غیرعمد استفاده شود، گفت: زندان برای برخی افراد آبرومند وصله ناجوری است.

استاد سطوح عالی حوزه علمیه خاطرنشان کرد: مسکین نسبت به فقیر در درجه بالاتری از نیازمندی و کمک قرار دارد، فقیر در منطق قرآن فردی بوده که علی‌رغم نیاز مالی دست نیاز به‌سوی فردی دراز نمی‌کند.
ارسال نظرات
آخرین اخبار