شهردار شاهرود با اشاره به اینکه تقویت زیر ساخت های بازارچه محلی و جمعه بازار شاهرود به عنوان حلقه اتصال مستقیم بین تولید کنندگان و مصرف کنندگان ضروری است، گفت: جمعه بازار شاهرود ساماندهی می شود.
کد خبر: ۹۱۳۹۰۶۸
|
۲۸ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۱۶:۵۹
جمعه بازار شاهرود ساماندهی می شودبه گزارش خبرگزاری بسیج از شاهرود، مدت زمانی است جمعه بازار در کمپ الغدیر دایر شده و هر هفته جمع زیادی از شهروندان به این مکان مراجعه و مایحتاج زندگی خود را از این بازار خریداری می کنند.
بدون شک بازار روزها و جمعه بازارها در جوامع شهری امروزی چه در کلان شهرها و چه در شهرهای کوچک مشتریان خاص خود را دارد و حتی برخی از این بازارها شهرتی بیش از مغازه ها و فروشگاه های بزرگ در یک شهر دارند.
تنوع و کاهش قیمت کالا، تثبیت قیمت ها و حذف واسطه ها از جمله ویژگیهای این نوع بازارها است.
با تمامی این تفاسیر راه اندازی بازار روزها و جمعه بازارها در این شهرستان که جمعیت قابل توجهی را داراست امری قابل توجه است.
اما اینکه چه موانعی باید برطرف شود و چه اقداماتی باید صورت بگیرد تا یک بازار خوب و قابل قبول در شهرستان به صورت ثابت و دائمی برای رفاه حال شهروندان فعالیت کند به سراغ شهردار شاهرود می رویم تا از آمار اقدامات ارائه شده در جمعه بازار اطلاعات لازم را حاصل کنیم.
محسن احمدی با بیان اینکه مدیریت شهری شاهرود در راستای تکریم مردم ، رفاه، آسایش و ایمنی شهروندان فهیم شاهرودی این مکان رادر بین تمام گزینه های بررسی شده، مناسب ترین مکان می داند، افزود: پارکینگ عمومی، نمازخانه ،آبخوری ، وضوخانه و سرویس بهداشتی با تعداد ۱۶ چشمه، سرویس دهی بیش از ۲۰نقطه از سطح شهر ، زمین بازی کودکان ،تامین ایمنی مسیر بامبلمان مناسب ترافیکی، تکمیل روشنایی در مسیر غرفه ها، پیاده راه و پارکینگ و فضای سبز، تکمیل زیر سازی و آسفالت معابر داخلی کمپ الغدیر بکارگیری نیروی ایمنی ترافیک و حفاظت در کنار استقرار کانکس نیروی انتظامی برای تامین امنیت مراجعه کنندگان از جمله اقدامات ارائه شده مدیریت شهری در محل جمعه بازار جدید واقع در کمپ الغدیر است.
وی ضمن بیان این مطلب که جمعه بازار جدید در زمینی به مساحت ۷هکتار در اختیار متقاضیان قرار گرفته است، ابراز داشت: ایجاد پارکینگ و خدمات رفاهی شامل اغذیه و رستوران با محوطه سازی و باغچه های گلکاری شده در محوطه جمعه بازار و فضای سبز از جمله ویژگیهای مکان جدید است.
شهردار شاهرود در پایان با اشاره به اینکه ساماندهی جمعه بازار در روزهای جمعه و کاهش آسیب های اجتماعی و بهداشتی و جلوگیری از ایجاد زحمت ترافیکی و آلودگی سرو صدا برای شهرکهای مسکونی مجاور و دوری از مکانهای حادثه خیز با ریسک بلایای طبیعی از جمله اهداف اجرای طرح بوده است، اظهار داشت: از اصناف و شهروندان انتظار داریم در ساماندهی این بازار با دستگاههای ذیربط همکاری لازم را داشته و در رونق هر چه بیشتر کار و کسب این بازار مساعدت نمایند.
ارسال نظرات
پر بیننده ها