جامعه شناس ارتباطات فرهنگی بر لزوم مهندسی و مدیریت راهبردی روابط عمومی هوشمند در فضای نوین اجتماعی تاکید کرد و گفت: روابط عمومی کارآمد مدیر ارتباطی هوشمند می‎طلبد.
کد خبر: ۹۱۳۹۰۴۵
|
۲۸ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۱۴:۴۲

به گزارش خبرگزاری بسیج از آذربایجان شرقی به نقل از روابط عمومی سازمان مدیریت و برنامه‎ریزی استان، حمید شکری خانقاه در مراسم بزرگداشت روز جهانی ارتباطات در جمع مدیران و کارشناسان روابط عمومی دستگاه‌های اجرایی استان اظهار کرد: روابط عمومی قدرتمند باید بتواند به استانداردسازی، فرایندسازی ارتباطی، تقویت ساختارسازی و تشکیلات روابط عمومی بپردازد.

وی از مواردی مثل «روشن نبودن برنامه و نقشه راه»، «وظیفه‎محوری و تمرکز بر اجرا»، «عدم تفکیک بین موضوعات راهبردی و غیر راهبردی»، «تضادها و تعارض‌ها»، «اولویت بودن صرف اطلاع‎رسانی»، «پراکندگی و فقدان تمرکز ارتباطی»، «تمرکز بیش از حد بر مدیریت ارشد» و «سبک واحد» به عنوان قاتلان روابط عمومی یاد کرد.

شکری خانقاه همچنین سیستم‎سازی ارتباطی، تقویت مهارت‎های ارتباطی کلامی و غیرکلامی، داشتن سبک مدیریت مشخص، استراتژی مداری و برنامه‎وحوری را از جمله ویژگی‎های روابط عمومی هوشمند برشمرد.

وی اذعان داشت: روابط عمومی یک فرایند ارتباطی راهبردی است که روابط سودمند متقابلی بین مردم و سازمان‎ها ایجاد می‎کند.

این جامعه شناس ارتباطات تاکید کرد: نقش روابط عمومی مدیریتی است و نگرش مشاور مدیریت ارتباطات سازمانی باید بخشی از باورهای مدیر روابط عمومی باشد.

ارسال نظرات