مجری طرح احیا، فعال‌سازی معادن کوچک مقیاس از آماده تجهیز شدن 10 معدن آهن پلاسری در مناطق مرزی استان سیستان و بلوچستان خبر داد. سید رضا عظیمی در عین حال خبر داد که "صندوق خطر پذیر معدن" در آستانه تشکیل است.
کد خبر: ۹۱۳۹۰۴۲
|
۲۸ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۱۴:۴۱
 
 
 
 

به گزارش خبرگزاری بسیج به نقل از شاتا ، سیدرضا عظیمی با بیان این مطلب اظهار داشت: با اعلام دبیر شورای عالی معادن و معاونت امور معادن وزارت صمت، اختیارات شورای عالی معادن در خصوص تصمیم گیری معادن کوچک به شورای هماهنگی کارگروه طرح احیا، فعال‌سازی و توسعه معادن کوچک تفویض شده و تصمیمات پیشنهادی این کارگروه با اولویت در شورای عالی معادن لحاظ شده و پس از ابلاغ توسط شورای عالی معادن لازم‌الاجرا است.
وی در ادامه افزود: طرح احیا و فعال ‌سازی معادن کوچک از جمله طرح‌های مهم اقتصاد مقاومتی است که علاوه بر حمایت وزارت صمت، از سوی دولت نیز حمایت ‌شده و پایش خواهد شد.
مجری طرح احیا، فعال‌سازی و توسعه معادن کوچک مقیاس خاطر نشان کرد: اطلاعات معادن کوچک 5 استان کشور آماده شده که امسال علاوه بر 5 استان، 15 استان دیگر وارد طرح احیا و فعال ‌سازی معادن کوچک خواهند شد.

شکل ‌گیری صندوق‌ خطرپذیر معدن

عظیمی درباره جزئیات شکل ‌گیری نخستین صندوق‌ خطرپذیر در بخش معدن گفت: یکی از این صندوق‌ها در حال حاضر با حمایت و هماهنگی یکی از مجموعه های تأمین سرمایه در حال شکل ‌گیری است.
وی ادامه داد: برای ایجاد این صندوق‌ها، 3 بخش حقیقی یا حقوقی نیاز است که باید در کنار هم قرار گیرند که بخشی از آن را صندوق حمایت می‌کند.

ارسال نظرات