رپیس سازمان بسیج مهندسین عمران ومعماری استان آذربایجان غربی:
مسؤول سازمان بسیج مهندسین عمران و معماری آذربایجان غربی گفت: کارگروه تخصصی معماری و شهرسازی اسلامی با هدف مطالبه گری و ایده پردازی در این سازمان تشکیل شده است.
کد خبر: ۹۱۳۸۹۹۵
|
۲۹ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۰۹:۵۵

به گزارش سرویس  بسیج مهندسین عمران و معماری آذربایجان غربی، مهندس رضا پناهی در  جلسه کارگروه تخصصی معماری و شهرسازی اسلامی اظهار کرد:سازمان بسیج مهندسین عمران و معماری یکی از اقشار تخصصی بسیج است که با هدف جذب و سازماندهی مهندسین مرتبط با بخش های عمران، شهرسازی، معماری و دیگر رشته های مرتبط در حال فعالیت است؛ بخشی از فعالیت های مهم بسیج مهندسین عمران و معماری در قالب کارگروه های تخصصی تعریف شده است و مهندسین بسیجی ما در این کارگروه ها اهداف مختلفی را دنبال می کنند.

وی افزود:فعالیت گروه های تخصصی، هیأت های اندیشه ورز تخصصی و برنامه های جهادی، بازدید های علمی و تخصصی از پروژه ها از دیگر برنامه های سازمان بسیج مهندسین عمران  و معماری است، همچنین ما در طول سال برگزاری کارگاه های تخصصی را نیز در برنامه هایمان داریم و در کنار این ها، برنامه های مناسبتی نیز همانند دیگر اقشار بسیج در طول سال داریم.

مسؤول سازمان بسیج مهندسین عمران و معماری آذربایجان غربی خاطرنشان کرد:در بحث کارگروه های تخصصی ما ۶ گروه تخصصی تعریف کردیم که عبارتند از معماری و شهرسازی، مدیریت شهری، آب و محیط زیست، حمل و نقل، مسکن و نظام مهندسی و صنفی که ما اعلام کردیم هر مهندس بسیجی در سراسر استان باید به عضویت یکی از این کارگروه ها دربیاید. مهندسین بسیجی در گروه های ۱۵ الی ۲۰ نفره بر اساس دانش، علاقه، مهارت علمی و میزان تجربه سازماندهی شده و به فکر کردن، مطالعه، تحقیق و پژوهش و بحث و بررسی در مورد مسائل پیرامون حوزه عمران، معماری و شهرسازی می پردازند که یکی از اصلی ترین اهدف فعالیت این کارگروه ها عارضه یابی و بعد مطالبه گری در زمینه های مرتبط با فعالیتشان است.

وی تصریح کرد:خط و مشی اصلی سازمان بسیج مهندسین عمران و معماری ایجاد و ترویج تفکر بسیجی در حوزه های عمران، معماری و شهرسازی است. در واقع ما به دنبال این هستیم که این تفکر را در جامعه مهندسین به یک فرهنگ تبدیل کنیم. بر اساس این تفکر یک مهندس بسیجی با یک نگاه جهادی و با یک آرمان گرایی و حفظ اصول و ارزش های انقلاب اسلامی وارد صحنه می شود.

پناهی با اشاره به تشکیل کارگروه تخصصی معماری و شهرسازی اسلامی در سازمان بسیج مهندسین ،اظهار کرد:متأسفانه معماری ایرانی اسلامی درآذربایجان غربی و خصوصا کلان شهر ارومیه بسیار کمرنگ شده است، در کارگروه معماری اسلامی سازمان به چرایی پدید آمدن این وضعیت در معماری استانمان  می پردازیم و اینکه برای اصلاح این رویه چه باید بکنیم.

مسؤول سازمان بسیج مهندسین عمران و معماری آذربایجان غربی افزود: ۹کانون در شهرستان ها فعال است و کارگروه های تخصصی میتواندد در تمامی شهرستان ها فعالیت کنند.

وی افزود:کارگروه معماری و شهرسازی سازمان بسیج مهندسین یکی از مهم ترین کارگروه های سازمان است که با دعوت از مدیران استانی و کارشناسان باتجربه به کارگروه نتایج و مصوبات خوبی را اجرا کنیم.

 

ارسال نظرات