خبرهای داغ:
مسئول بسیج مهندسین خراسان جنوبی گفت: امسال در قالب طرح جهاد روشنایی مقرر گردیده است به تعداد 500 خانوار، 500 عدد نیروگاه نیم کیلو واتی ایجاد گردد که ماحصل آن ایجاد درآمد پایدار برای خانواده های محروم است.
کد خبر: ۹۱۳۸۹۸۱
|
۲۸ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۱۲:۳۱

به گزارش خبرگزاری بسیج از خراسان جنوبی، از برنامه های شاخص سال 97 سازمان بسیج مستضعفین می توان به اجرای طرح جهاد روشنایی با استفاده از ظرفیت تمامی اقشار بسیج به منظور نصب سه هزار پنل خورشیدی خانگی (پنج کیلوواتی) در ۲۰۰ نقطه از مناطق محروم کشور اشاره کرد.

از مهمترین اهداف این طرح کمک به تولید انرژی در کشور مطابق با مولفه ها و معیارهای اقتصاد مقاومتی و نیز ایجاد اشتغال و درآمد زایی در مناطق محروم از طریق ساخت و راه اندازی نیروگاه های خانگی می باشد.

در این صورت روستاییان با اشتغال به نیروگاه‌داری و فروش برق تولیدی نیرو‌گاه‌های خود در قالب طرح تشویقی وزارت نیرو در خصوص خرید تضمینی برق تجدید‌پذیر برای مدت ۲۰ سال، ضمن باز پرداخت تسهیلات از محل فروش برق، از یک درآمد نسبتاً خوب و مستمر بهره‌مند شده و با عزت به فعالیت بیشتر در محیط روستا می‌پردازند تا زندگی بهتری را برای خود و فرزندانشان رقم بزنند.

این طرح در حوزه بسیج صنعتی به اقتصاد مقاومتی کمک شایانی می‌کند و در استان خراسان جنوبی نیز این طرح قابلیت راه اندازی شدن دارد.

این طرح تاکنون در چندین استان اجرایی شده است و استان خراسان جنوبی بالاترین سهم از تعداد نیروگاه های کشور را به خود اختصاص داده است.

 مهندس سهرابی مسئول بسیج مهندسین خراسان جنوبی در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری بسیج اظهار داشت: سازمان بسیج مهندسین با هدف کمک به تولید انرژی پاک در سطح استان و همچنین کمک به معیشت خانواده های محروم استان اقدام به راه اندازی طرح جهاد روشنایی نموده است.

وی عنوان داشت: در قالب این طرح مقرر گردیده است به تعداد 500 خانوار، 500 عدد نیروگاه نیم کیلو واتی ایجاد گردد که ماحصل آن ایجاد درآمد پایدار برای خانواده های محروم است.

سهرابی افزود: نقش سازمان در این خصوص فراهم نمودن تسهیلات قرض الحسنه برای خانواده های محروم با کمک دستگاه های ذیربط و اجرای پروژه با استفاده از ظرفیت شرکت های توانمند بومی و مهندسین بسیجی در قالب گروه های جهادی است.

وی با بیان اینکه فرآیند اجرای طرح از سال گذشته آغاز شده است گفت: در سطح کلان کشوری شرکت های مجری نیروگاه ها به عرضه محصولات و قیمت پیشنهادی پرداخته اند. همچنین در سطح استان فرآیند توجیه نیروهای بسیجی و مسئولین شهرستانی طرح نیز انجام شده است.

مسئول بسیج مهندسین استان خاطرنشان کرد: آغاز فرآیند اجرایی طرح منوط به تأمین اعتبار تسهیلات مورد نیاز توسط دستگاه های دولتی می باشد که به محض نهایی شدن زمان پرداخت و بانک عامل این تسهیلات اطلاع رسانی عمومی خواهد شد.

برگزاری کارگاه توجیهی ایجاد نیروگاه های خورشیدی

وی اظهار کرد: در راستای اجرای  طرح جهاد روشنایی کارگاه توجیهی ایجاد نیروگاه های خورشیدی ویژه مسئولین بسیج سازندگی شهرستان ها برگزار گردید.

سهرابی ادامه داد: در این کارگاه که با حضور مسئول نیروگاه های خورشیدی شرکت برق خراسان جنوبی وهمچنین مشاور طرح نیروگاه های خورشیدی کمیته امداد امام خمینی (ره) در سطح استان برگزار گردید مسئولین شهرستان های بسیج سازندگی نسبت فرآیند اجرا وهمچنین نکات مهم در انتخاب مکان نسبت نیروگاه خورشیدی توجیه شدند.

وی افزود: در پایان برنامه سهمیه ابلاغی هر شهرستان  مشخص و فرم های  شناسایی مکان ها تحویل افراد گردید.

انتهای پیام/

ارسال نظرات
پر بیننده ها