خبرهای داغ:
رئیس سازمان بسیج علمی فارس در بازدید از موسسه فجر مطرح کرد:

بیرون آوردن علم و فناوری از ویترین به حوزه عمل

افراد توانمند در زیر مجموعه های سازمان بسیج علمی، پژوهشی و فناوری استان فارس با داشتن شاخصه ها و مهارت های مختلف در عرصه های گوناگون می توانند برخی از نیازهای سخت افزاری و نرم افزاری مورد نیاز موسسه فجر و قرارگاه خاتم را برآورده کنند.
کد خبر: ۹۱۳۸۹۵۳
|
۲۸ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۱۱:۵۱
بیرون آوردن علم و فناوری از ویترین به حوزه عمل 

به گزارش خبرنگار بسیج علمی از فارس ، احمد رضا قاسمی، رئیس سازمان بسیج علمی، پژوهشی و فناوری استان فارس در بازدید از موسسه فجر وابسته به قرارگاه سازندگی خاتم الانبیا (ص) در استان فارس به صحبت و گفتگو با دکتر جمالی، مسئول فنی و مهندس رضایی سعید، روابط عمومی و کارشناس موسسه فجر پرداخت.

احمد رضا قاسمی، رئیس سازمان بسیج علمی، پژوهشی و فناوری استان فارس در این جلسه با اشاره به توانمندی های بسیجیان در حوزه های مختلف علمی و پژوهشی گفت: افراد توانمند در زیر مجموعه های سازمان بسیج علمی، پژوهشی و فناوری استان فارس با داشتن شاخصه ها و مهارت های مختلف در عرصه های گوناگون می توانند برخی از نیازهای سخت افزاری و نرم افزاری مورد نیاز موسسه فجر و قرارگاه خاتم را برآورده کنند.

وی ادامه داد: با توجه به فعالیت موسسه فجر وابسته به قرارگاه سازندگی خاتم الانبیا(ص) که در حوزه آب و نیرو می باشد، زیرمجموعه های ما هستند کسانی که در مباحثی همچون بتن، ماشین آلات نیمه سنگین و... کارهای بزرگ و خوبی را انجام داده اند که ممکن است بتوانند همان ها را در موسسه فجر نیز مورد استفاده قرار داد.

احمد رضا قاسمی در ادامه به اهمیت مبحث هم افزایی در ابعاد مختلف پرداخت: یکی از موضوعاتی که کشور بسیار از آن رنج می برد، عدم هم افزایی و انجام کارها به صورت جزیره ای می باشد و چه بسیاری از کارها که قبلا انجام شده اما چون تعامل، همکاری و هم افزایی نداریم، از آن ها بی خبر هستیم و مجدد خودمان همان کار را از صفر شروع به انجام می کنیم.

وی با بیان اینکه سازمان بسیج علمی، پژوهشی و فناوری استان فارس با داشتن 5 کار گروه نخبگانی از پتانسیل بالایی در رفع موانع و ایجاد راه کار در مسائل مختلف دارد، خاطر نشان کرد: کار گروه های نخبگان سازمان بسیج علمی، پژوهشی و فناوری استان فارس به منظور رفع نیازهای موجود در استان تشکیل جلسه داده و در جهت رفع آن مشکلات در استان فارس قدم بر می دارد که یکی از کارگروه ها تحت عنوان کارگروه عمران خانه نخبگان می باشد و می تواند در حوزه فعالیتی و عملیاتی موسسه فجر کمک کننده باشد.

رئیس سازمان بسیج علمی، پژوهشی و فناوری استان فارس عنوان کرد: در بخش صنعتی، چه نرم افزاری و چه سخت افزاری توانایی آن را داریم که خودمان و یا با استفاده از تعامل های صورت گرفته با سایر ادارات، موسسه ها و سازمان ها، به نیازهای موجود در استان تاحد ممکن پاسخ دهیم.

وی همچنین از ظرفیت های مغفول مانده سپاه گفت و متذکر شد: با هم افزایی و تعامل میان قسمت های مختلف سپاه می توان از ظرفیت های قوی و مطلوب سپاه که مغفول مانده در جهت درست استفاده کرد.

احمد رضا قاسمی با اشاره به تکلیف خود در سازمان بسیج علمی، پژوهشی و فناوری استان فارس اظهار داشت: ما وظیفه داریم که رویکرد سپاه را در حوزه علم و فناوری از ویترین بیرون آورده و به منحصه ظهور برسانیم که در عمل نیز به خوبی دیده شده و برای مردم نیز قابل لمس و قابل رویت باشد.

وی از موسسه فجر برای شرکت در جشنواره و نمایشگاه جهادگران علم و فناوری سازمان بسیج علمی، پژوهشی و فناوری استان فارس دعوت به عمل آورد و بیان داشت: ما هرساله جشنواره جهادگران علم و فناوری را در هفته بسیج برگزار می کنیم که امسال نیت داریم که این مهم با حضور معاونت های علمی دانشگاه ها و مراکز علمی و تحقیقاتی انجام پذیرد.

این مقام مسئول در حوزه علم، پژوهش و فناوری استان فارس در پایان متذکر شد: همه افراد و مسئولین دغدغه ها و مشکلات را می دانند اما دانستن تنها کافی نیست و نکته مهم این است که نباید در مسیر رو به جلو ناامید شد.

ارسال نظرات
آخرین اخبار