خبرهای داغ:
مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس آذربایجان غربی گفت: آذربایجان غربی در شاخص سرانه فضای آموزشی در رتبه 29 کشوری قرار دارد.
کد خبر: ۹۱۳۸۹۵۲
|
۲۸ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۱۱:۲۵

 آیدین رحمانی امروز در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری بسیج در ارومیه، اظهار کرد: ​آذربایجان غربی هم اینک 6 مدرسه کاه‌گلی شامل 12 کلاس درسی دارد که در مرحله تخریب و بازسازی قرار دارند، در مهر ماه سال‌جاری جشن حذف مدارس کاه‌گلی همزمان در کل کشور در این استان نیز برگزار می‌شود.

وی در خصوص جایگاه استان از نظر سرانه فضای آموزشی در سطح کشور، اظهار کرد: آذربایجان غربی از نظر سرانه فضای آموزشی در رتبه 29 کشوری قرار دارد و مسئولان و خیران مدرسه ساز باید در مسیر رفع این مشکل گام بردارند.

مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس آذربایجان غربی با اشاره به شرایط نامطلوب فضای آموزشی در استان گفت: آذربایجان غربی از جمله استان‌هایی است که براساس سند تحول بنیادین در بحث توسعه فضای آموزشی درخصوص تخصیص بودجه مورد توجه ویژه قرار گرفته است.

رحمانی با اشاره به نگاه ویژه دولت و استاندار به تجهیز، توسعه و نوسازی مدارس آذربایجان غربی، خاطرنشان کرد: بر همین اساس برخلاف سایر استان‌ها بودجه استان در سطح ملی و استانی در جهت نوسازی و تجهیز مدارس در سال 1398 افزایش خواهد داشت.

وی درخصوص کمبود فضای درسی در استان تاکید کرد: مرزی بودن استان، هشت سال جنگ تحمیلی و بعد از آن درگیری با اشرار و کوهستانی بودن مناطق از جمله دلایلی است که سبب شده آذربایجان غربی در بحث سرانه فضای درسی از استان‌های قعر جدولی محسوب شود.

در استان 6 مدرسه کاه‌گلی شامل 12 کلاس درسی وجود دارد

مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس آذربایجان غربی افزود: همچنین به جهت اینکه بیشتر مدارس استان دارای بافت فرسوده بوده‌اند در سال‌های گذشته نیز در جهت نوسازی این مدارس اقدام شده ولی این نوسازی‌ها هیچ تاثیری در روند افزایش فضای درسی برای هر دانش‌آموز نداشته است.

رحمانی اظهار کرد: در استان 6 مدرسه کاه‌گلی شامل 12 کلاس درسی وجود دارد که در مرحله تخریب و بازسازی قرار دارند که در مهر ماه سال‌جاری جشن حذف مدارس کاه‌گلی همزمان در کل کشور در آذربایجان غربی نیز برگزار می‌شود و دیگر هیچ مدرسه کاه‌گلی در سطح استان وجود نخواهد داشت.

مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس آذربایجان غربی گفت: 246 مدرسه کانکسی در قالب 487 کلاس درس در سطح استان وجود دارد، در سال‌جاری ساخت مدرسه در مناطق کم‌برخوردار در اولویت برنامه‌های سازمان قرار دارد.

انتهای پیام

ارسال نظرات