استاد حوزه و دانشگاه بیان داشت: دو قشر هستند که به عنوان بازوی مقام معظم رهبری حساب می‌شوند؛ یکی سپاه و دیگری روحانیت.
کد خبر: ۹۱۳۸۹۴۳
|
۲۸ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۱۱:۲۵
به گزارش خبرگزاری بسیج از خراسان رضوی؛ حجت الاسلام و المسلمین قدیمی نژاد در دوازدهمین روز از ماه مبارک رمضان در جمع کارکنان نواحی مسلم، مقداد و قرارگاه شهید برونسی مشهد که در نمازخانه پادگان شهدای بسیج برگزار شد، اظهار داشت: نظر به اهمیت اخلاق؛ در بیانیه گام دوم انقلاب مقام معظم رهبری در بخشی از توصیه هایشان به ۷ مورد اشاره کردند که توصیه دوم ایشان معنویت و اخلاق است.و به به بیان یکی از آسیب‌های جامعه در بحث اخلاق پرداختند که اگر کسی بخواهد اخلاق گرا باشد، از جانب عده‌ای مورد تمسخر قرار می‌گیرد و عناوین ناشایست دیگری به او نسبت می‌دهند.

وی به بحران هویت غربیان نیز اشاره کرد و افزود:  عمدتا بعد از بازنشستگی دچار آن می‌شوند و یک احساس پوچی به آنان دست می‌دهند؛ و غالبا بدون هدف به زندگی شان ادامه می‌دهند. برخی به خانه سالمندان می‌روند و برخی خودکشی را بر می‌گزینند. اما در ایران این مشکل به نحو دیگری حل شده است به این گونه که غالب افراد بعد از بازنشستگی با توجه به فراغتی که برایشان ایجاد می‌شود، به سمت مساجد، حسینیه‌ها و هیئات مذهبی و ... روی می‌آورند و از این طریق روحیه‌شان را با عبادت و عرض ارادت خود به اهل بیت علیهم السلام بازسازی می‌کنند.

استاد حوزه و دانشگاه در قسمتی از سخنانش ابراز داشت: دو قشر هستند که به عنوان بازوی مقام معظم رهبری حساب می‌شوند؛ یکی سپاه و دیگری روحانیت.

وی در پایان گفت: یکی از راه‌های ایجاد کرامت در انسان این است که اراده الهی را در خود تقویت نماییم و راه‌های تقویت اراده الهی عبارتند از:روزه گرفتن، نماز اول وقت خواندن و نماز را با جماعت اقامه کردن.
ارسال نظرات
پر بیننده ها