جانباز دفاع مقدس و راوی جنگ تحمیلی بر الگو قرار دادن زندگی شهدا به عنوان بهترین راه مقابله با تهاجم فرهنگی تاکید کرد.
کد خبر: ۹۱۳۸۹۳۸
|
۲۸ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۱۱:۱۸
به گزارش خبرگزاری بسیج از خراسان رضوی؛ مراسم سفره افطار شهدایی، میزبان شهدا شب گذشته با همت و دست پخت مادران شهدا مشهدی در جوار گلزار شهدای مدافع حرم بهشت رضا (ع) مشهد و با حضور گسترده مردم ولایت مدار و شهیدپرور مشهد برگزار شد.

حمید فیض آبادی، جانباز دفاع مقدس و راوی جنگ تحمیلی در این مراسم اظهار کرد: هم اکنون در جوار قطعه شهدای گمنان قرار داریم؛ شهدایی که بسیاری از پدر و مادرهایشان پس از گذشت سی سال همچنان منتظر بازگشت پیکر شهدای خود هستند.

وی افزود: وقتی در احوال شهدا نگاه می‌کنیم در میابیم خدمت به مردم از نظر شهدا جایگاه بالایی داشت و اکثر شهدا همواره در حال خدمت رسانی به مردم و مخصوصا مستضعفان بودند.

نویسنده کتاب جنون مجنون، با تاکید بر اینکه پرچمی که امام خمینی (ره) با انقلاب اسلامی برافراشته است را باید به دست صاحب اصلی این انقلاب برسانیم و شهدا علمدار این قافله بودند، افزود: شهدا کاری کردند که امروز ما با آسایش و در کمال امنیت زندگی کنیم و باید قدر این آسایش را بدانیم.

فیض آبادی تصریح کرد: پیکر شهدا سوخت که امروز ما نسوزیم، اما متاسفانه امروز خیلی از مردم و مسئولان شهدا را فراموش کرده اند و در دنیای مادی و روزمرگی خود غرق شده اند که باعث ایجاد بسیاری از مشکلات اجتماعی و ناهنجاری‌های فراوان در جامعه شده است.

وی با تاکید بر اینکه زندگی شهدا را باید سرلوحه زندگی و رفتار خود قرار دهیم و مراقب باشیم پایمان را روی خون شهدا نگذاریم، افزود: شهید هادی اخروی در آخرین نامه‌ای که به پدر و مادر خود نوشت، اشاره کرد که به زودی شهید می‌شود و دقیقا پس از چند روز با انفجار ۱۱۰ کیلوگرم مواد منفجره، به درجه رفیع شهادت نائل شد و از پیکر مطهر این شهید تنها یک مشت خاک تدفین شد.

این راوی دفاع مقدس، خاطرنشان شد: شهدای دفاع مقدس پرچم امام زمان (عج) را برافراشته و پس از آن، این پرچم را به شهدای مدافع حرم دادند و اکنون این پرچم در دستان شما جوانان است تا راه آن‌ها را ادامه دهید و نگذارید پرچم امام زمان (عج) به زمین بیفتد.

فیض آبادی با اشاره به اینکه فرهنگ و اخلاق شهدا باید به نسل جوان انتقال یابد گفت: می‌توان گفت امروز برگزاری اردوی راهیان نور از هرچیزی واجب‌تر است، زیرا حضور در اردو‌های راهیان نور می‌تواند نسل جوان را با زندگی شهدا و رشادت‌های آن‌ها آشنا کند و راه بسیار خوبی برای مقابله با تهاجم‌های فرهنگی دشمن است.

وی تصریح کرد: باید طوری زندگی کنیم که در آن دنیا مدیون خون شهدا و خانواده شهدا نباشیم و لازمه آن سرلوحه قرار داند زندگی شهدا در تمام امور زندگانی است.

در ادامه این مراسم گروه سرود عصر انتظار به هنرنمایی و اجرای سرود‌های حماسی و انقلابی پرداختند و پس از آن این گروه توسط مادران شهدا تجلیل شدند.

در پایان این مراسم سفره افطار مادران شهدا در قطعه شهدای بهشت رضا (ع) مشهد پهن شد و ده‌ها نفر از این سفره با برکت متنعم شدند و در هنگام افطار شهدا باران رحمت الهی شروع به باریدن کرد.
ارسال نظرات
پر بیننده ها