فرماندار شهرستان ایوان گفت: پروژه مسجد جامع شهر ایوان با ۶۰ درصد پیشرفت فیزیکی به دلیل نبود اعتبار تا‌کنون به بهره‌برداری نرسیده است.
کد خبر: ۹۱۳۸۸۹۱
|
۲۸ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۱۰:۲۹

به گزارش خبرگزاری بسیج، سال 93 بود که کلنگ احداث مسجد جامع شهر ایوان به زمین زده شد، اما پس از گذشت ۵ سال با وجود وعده‌های متعدد مسوولان مبنی بر تکمیل، این پروژه تا‌کنون به بهره‌برداری نرسیده است. ساخت این مسجد که یکی از مطالبات اصلی شهروندان ایوانی است آن‌گونه که باید مورد توجه مسوولان قرار نگرفته و بیش از یک سال است که عملیات ساخت آن به کلی تعطیل شده است. 

این در حالی است که شهروندان ایوانی از داشتن مصلی نیز محروم بوده و مراسم‌های مذهبی را در مساجد کوچکی که گنجایش حجم مردم را ندارند برگزار می‌کنند که این موضوع نارضایتی‌ بسیاری از شهروندان را به دنبال داشته است. 

لزوم ساخت مسجد جامع جهت برگزاری مراسمات مذهبی 

عنایت سمیعی یکی از شهروندان ایوانی در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در ایلام گفت: نبود مسجد جامع در شهر ایوان سبب شده برگزاری مراسم‌های مذهبی در این شهر با مشکل کمبود فضا مواجه شود. 

وی افزود: چند سالی است پروژه مسجد جامع شهر ایوان کلنگ‌زنی شده است اما مدام عملیات ساخت آن تعطیل می‌شود و مردم تاکنون منتظر ساخت این مسجد هستند تا بتوانند مراسم‌های مذهبی خود را بدون مشکل فضا برگزار کنند. 

این شهروند ایوانی خاطرنشان کرد: اگر بنا بود این مسجد نیمه کار رها شود چرا مسوولان آن‌را کلنگ‌زنی کردند و اکنون چرا پروژه‌ای که بیش از ۵۰ درصد پیشرفت دارد را نیمه‌کاره رها کرده‌اند. 

وی اضافه کرد: با توجه به اینکه مسجد حضرت ابوالفضل(ع) ایوان به‌عنوان بزرگ‌ترین مسجد این شهر پاسخگوی حجم جمعیت در مراسم‌های مذهبی نیست و این شهر از داشتن مصلی نیز محروم است باید مسوولان برای تسریع در ساخت این مسجد اقدام کنند. 

 

نبود اعتبار باعث تاخیر در اتمام پروژه مسجد جامع ایوان است

امیدعلی سبزی فرماندار شهرستان ایوان در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در ایلام گفت: پروژه مسجد جامع شهر ایوان با ۶۰ درصد پیشرفت فیزیکی به دلیل نبود اعتبار تا‌کنون به بهره‌برداری نرسیده است. 

وی افزود: طی سال جاری ۱ میلیارد و ۲۰۰ میلیون تومان برای ساخت این پروژه در نظر گرفته شده است و تلاش می‌شود روند ساخت این مکان مذهبی سرعت بگیرد. 

فرماندار شهرستان ایوان در ادامه خاطرنشان کرد: نبود اعتبار سبب تعطیلی بیش از یک‌سال این پروژه شده بود و هم‌اکنون این پروژه فعال است و تلاش می‌شود شاهد تعطیلی مجدد آن نباشیم. 

وی با بیان این‌که مسجد جامع نماد مذهبی و فرهنگی هر شهر محسوب می‌شود تصریح کرد: ساخت این نماد مذهبی و فرهنگی به‌عنوان یکی از مطالبات اصلی مردم در دستور کار قرار دارد. 

پروژه مسجد جامع شهر ایوان تا پایان سال‌جاری به بهره‌برداری می‌رسد

اصغر کاظمی مدیر‌کل راه و شهرسازی استان ایلام در این باره گفت: عملیات ساخت مسجد جامع شهر ایوان با ۲۳۰۰ متر زیربنا در ۲ فاز درحال انجام است که فاز اول این پروژه شامل زیرسازی، اسکلت و سقف به پایان رسیده است. 

وی افزود: فاز دوم پروژه نیز شامل ساخت گنبد، مناره، نازک کاری، کاشی کاری و تاسیسات در حال انجام است و در صورت تامین اعتبار تا پایان سال به بهره‌برداری می‌رسد. 

این مقام مسوول در پایان با بیان اینکه پروژه ۶۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارد بیان کرد: ساخت این مسجد از زمان ساخت تا اجرا ۳ و نیم میلیارد تومان هزینه خواهد داشت.

 

ارسال نظرات