خبرهای داغ:
کاظمی گفت: امر به معروف و نهی از منکر در همه شئون زندگی و جامعه ورود دارد و فقط در حوزه مسائل فردی نیست.
کد خبر: ۹۱۳۸۸۸۱
|
۲۸ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۱۰:۰۶

به گزارش خبرگزاری بسیج در قزوین، عباس کاظمی مسئول بسیج دانشجویی استان قزوین، در افتتاحیه اولین دوره امر به معروف و نهی از منکر که در دانشگاه فرهنگیان قزوین برگزار شد با اشاره جایگاه واقعی امر به معروف ونهی از منکر گفت: امر به معروف و نهی از منکر در همه شئون زندگی و جامعه ورود دارد و فقط در حوزه مسائل فردی نیست.

وی افزود: جایگاه اصلی امر به معروف ونهی از منکر با آن چیزی که در افکار عمومی مطرح شده است متفاوت است. طبق اصل هشتم قانون اساسی، جایگاه امر به معروف و نهی از منکر به عنوان یکی از اصول اساسی قانون اساسی کشورمان مطرح شده است.

وی تصریح کرد: در دنیای امروز غربی ها به موضوع دموکراسی می بالند و آن را به رخ جهانیان می کشند، ولی حقیقت دموکراسی با آن چه که غربی ها بیان می کنند فاصله زیادی دارد و اساسا یک نوع فریب است.

کاظمی در تکمیل صحبت های خود گفت: دموکراسی یعنی مشارکت کل مردم، اصالت دادن به رای و قدرت مردم و یا به عبارت دیگر، مردم، قدرت مردم باشند.

وی اظهار کرد: حقیقت امر به معروف و نهی از منکر نظارت مستمر و عادلانه بر مردم است. در قانون مجازات اسلامی و آیین دادرسی کیفری، اگر خطایی از کسی دور از چشم جامعه و در حریم خصوصی خود سر بزند، هرگز مجازات نمی شود مگر آن که آن خطا در عموم رخ دهد.

مسئول بسیج دانشجویی قزوین تاکید کرد: در یک جامعه، اگر خیرخواهی، نظارت عمومی و دعوت به صلاح و صرفه نهادیه شود، قطعا ان جامعه رشد و تعالی پیدا خواهد کرد.

وی افزود: در سیل اخیر شاهد بودیم که مردم نسبت به یکدیگر احساس مسئولیت می کردند، این احساس مسئولیت از اصل امر به معروف ونهی از منکر برخواسته است.

کاظمی با اشاره به نقش جامعه دانشگاهی در نتیجه بخش بودن امر به معروف ونهی از منکر گفت: باید دید که کدام منکر در جامعه رواج دارد، بد حجابی و بی حجابی، کوچکترین حالت منکر است. حقوق های نجومی، بی عملی مسئولان و اختلاس جزء بزرگترین منکرات جامعه هستند.

وی بیان کرد: اقامه عدل، هدف بزرگ امر به معروف ونهی از منکر است که در اندیشه و منظومه فکری امامین انقلاب که به آن تاکید بسیاری شده است.

این مسوول خاطر نشان کرد: گاهی اوقات شرارت در حد شلیک به یک طلبه و به شهادت رساندن آن است و گاهی در شکل دیگر، شرارت را کسی انجام می دهد که در مجلس شورای اسلامی، به عنوان نماینده مردم حضور دارد و با کم کاری شرارت می کنند.

کاظمی تاکید کرد: مصداق شرارت و خیانت به مردم آن جایی عیان می شود که حدود چهار هزار نفر از نجومی بگیران توسط یکی از کمسیون های مجلس شناسایی می شود ولی حداکثر پنجاه نفر از آن ها مجازات می شوند.
مسئول بسیج دانشجویی استان قزوین در پایان گفت: مسئله امروز کشور ما در حوزه شرارت، وجود مسئولان نفوذی است که در ارکان مسئولیت های ما هستند. امر به معروف و نهی از منکر، امروز باید به مسئولان باشد، نه آن جوانی که مقداری از موی آن بیرون است ویا لباس آن مقداری نامناسب است.

9001/پ30/ب

ارسال نظرات
پر بیننده ها