سید مرتضی علوی
استاد اخلاق وکارشناس امور دینی:
حجت الاسلام والمسلمین هاشمی، درخواست از خدا و اجابت ادعیه را یکى از دستاوردهاى دعا برشمرد.
کد خبر: ۹۱۳۸۸۷۷
|
۲۸ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۱۱:۲۴

به گزارش خبرگزاری بسیج از استان چهار محال و بختیاری؛ استاد اخلاق و کارشناس امور دینی در جمع کارکنان ناحیه مقاومت بسیج شهرستان سامان گفت: دعا در حق دیگران کار پسندیده‌ای نزد خداوند است.

حجت الاسلام والمسلمین هاشمی افزود: این روش دعا کردن بسیار به نفع دعا‌کننده است، چرا که به ‌خاطر همین مقدم داشتن دیگران در دعا، خداوند بلا را از فرد دور و رزق و روزی‌اش را زیاد و دو‌برابر می‌کند.

استاد اخلاق و کارشناس مسایل دینی، خاطرنشان کرد: براساس روایات نقل شده از رسول مکرم اسلام(صلی الله علیه و آله و سلام) ارزش و قیمت افراد در پیشگاه خداوند به دعای آنان بستگی دارد. دعا وسیله مؤثری برای خودسازی و خداشناسی و پیوند و ارتباط انسان با خداست.

وی افزود: در اسلام، دعا و نیایش تنها مخصوص زمان‌های گرفتاری و مشکلات نیست؛ بلکه دعا، وسیله مهمی است برای رشد و تعالی روح آدمی، رها شدن او از پستی‌های هوی و هوس و پرواز به سوی کمالات عالی الهی، انگیزه هدف و دعا و نیایش های که از زبان انبیاء و اولیای الهی در قرآن و روایات نقل شده، بیشتر به این امر مهم اختصاص دارد.

هاشمی، نیایش را بهترین راه شکوفایی استعداد درونی انسان دانست و خاطرنشان کرد: عبادت و دعا و نیایش بهترین راه شکوفایی این تمایل فطری و استعداد درونی انسان است، به همین علت خداوند متعال ارزش و جایگاه واقعی انسان را در بارگاه خویش بوسیله دعا و نیایش او تعیین می‌کند.

این کارشناس اخلاق  تصریح کرد: از بررسی آیات چنین برمی‌آید که در آن دسته از دعا و خواسته‌هایی که جنبه اجتماعی ندارد و بیشتر یک راز و نیاز بین بنده و خدا است، تنهایی و خلوت، بسیار مطلوب و مناسب دانسته شده است.

حجت‌الاسلام و المسلمین هاشمی در خصوص  مناسب ترین زمان برای دعا و نیایش عنوان کرد: دعا و نیایش در شب بیشتر سفارش شده و همچنین در بین ساعات شب، نیایش و استغفار در سحرگاهان بیش از زمان‌های دیگر مورد تأکید است.

ارسال نظرات
آخرین اخبار