نشست هم اندیشی اساتید با حضور اساتید بسیجی و نخبگان دانشگاهی با موضوع مناسبات ایران و آمریکا با نگاهی به چالش برجام با سخنرانی دکتر داریوش سجادی فعال سیاسی ایالات متحده آمریکا در دانشگاه دولتی شهرکرد برگزار گردید.
کد خبر: ۹۱۳۸۸۵۴
|
۲۸ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۰۹:۴۷

به گزارش سرویس اساتید خبرگزاری بسیج، در این نشست دکتر سجادی ضمن تبریک ماه مبارک رمضان و تشریح مسائل کنونی آمریکا و ایران، حاکمیت در ایالات متحده را شامل دو جناح دانست: ۱. جناح کبوترها ۲. جناح عقاب‌ها که از این دو جناح کبوترها قائل به برخوردهای نرم و دیپلماتیک بوده ولی عقاب‌ها به جنگ و برخوردهای سخت افزارانه تمایل بیشتری دارند اما این دو جناح سیاسی که محور دیپلماسی آمریکا هستند در شاخص‌هایی اتفاق نظر دارند که شاخص مترسک سازی و شاخص فرسایش اقتصادی از مهم‌ترین ابزارهایی هستند که می‌توان از آنها نام برد.

دکتر سجادی گفت؛ آمریکا از بدو پیروزی انقلاب اسلامی ایران کوشیده است تا از طریق سیاست خام سالاری و ترساندن کشورهای همجوار ایران از ایران، شورای همکاری خلیج فارس را با خود همراه کند و با کوبیدن بر طبل ایران هراسی اقدام به فروش تسلیحات به کشورهای منطقه به ویژه عربستان کرده و توانسته از این تجارت سود کلانی ببرد و در عین حال با ایجاد بحران معیشت در بلند مدت به دنبال تولید بحران انگیزش و تضعیف روحیه انقلابی و انگیزه‌های انقلابی‌گری در بدنه مردم است و هدف نهایی آنها ایجاد تغییر در رژیم و ماهیت انقلاب می‌باشد.

منبع: روابط عمومی بسیج اساتید استان چهارمحال و بختیاری

ارسال نظرات