خبرهای داغ:
یک کارشناس مسائل سیاسی گفت: هیچ کشوری مثل گذشته از آمریکا نمی‌هراسد و از او حرف شنوی ندارد
کد خبر: ۹۱۳۸۸۵۰
|
۲۸ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۰۹:۳۷
به گزارش خبرگزاری بسیج استان سمنان، حجت الاسلام و المسلمین هادی ابراهیمی در جمع رزمندگان تیپ ۱۲ قائم آل محمد (عج)
در تشریح موضوع جنگ در منطقه اظهار کرد: جنگ نخواهد شد؛ چراکه این سخنی است که امام خامنه‌ای رهبر حکیم و فرزانه ایران فرمود: ه است.
ابراهیمی در ادامه افزود: مسائلی وجود دارد که بروز جنگ را موضوعی چالش برانگیز کرده است.
وی تصریح کرد: علی‌رغم سخنان رئیس‌جمهور آمریکا در تهدید ایران به جنگ می‌توان به مذاکرات ناموفق آمریکا و کره شمالی اشاره کرد. شکست خود این مذاکرات نشانگر عدم موفقیت آمریکا در قانع کردن کشوری مثل کره شمالی است.
وی در ادامه خاطرنشان کرد: خروج آمریکا از عراق و افغانستان همچنان در هاله‌ای از ابهام است واین خود بیانگر بی برنامگی و به‌هم‌ریختگی ارتش آمریکاست. از سویی آمریکا علی رغم تبلیغات وسیع در مقابل با داعش نتوانست به اهداف خود دست یابد و امروز به این موضوع اعتراف کرده است.
این کارشناس مسائل سیاسی بیان کرد: عملکرد اشتباه آمریکا در منطقه باعث شده است که کشور‌های منطقه به دامان ایران پناه ببرند و بیش از پیش از آمریکا دور شوند یعنی آمریکا نه در خلق داعش پیروز بوده و نه در مهار آن.
وی تصریح کرد: برجام یکی دیگر از مسائل مهم و قابل توجهی است که به فرجام خوبی نرسید و نشان داد تعامل با آمریکا تنها خیالی باطل است چرا که در ماه‌های اخیر آمریکا بسیاری از تعهدات بین المللی خود را زیر پا گذاشته و از آن‌ها خارج شد که این مسائل همگی نشانگر افول قدرت آمریکاست؛ یعنی آمریکا در حال جمع کردن دست و پای خود از سراسر دنیاست؛ چرا که هزینه استعمارگری زیاد شده و از سویی کشور‌های دنیا بیدار شدند و نمی‌خواهند به سادگی زیر بیرق آمریکا باشند. این‌ها گوشه‌ای از مسائلی است که نشانگر عدم بروز جنگ می‌باشد.
ابراهیمی ادامه داد: با یک نگاه کارشناسی به این مسئله میرسیم که خسارات جنگ برای آمریکا بیش از فواید آن خواهد بود و از سویی آمریکا همواره با پز قدرت و ترساندن دولت‌ها آن‌ها را وادار به پذیرش شرایط خود کرده، اما دیگر ترس از آمریکا مثل گذشته وجود ندارد.
ارسال نظرات
پر بیننده ها