امام جمعه ایلام گفت: اراده‌ ملت ایران و نظام اسلامی قوی‌تر از دشمن است و به فضل الهی این بار هم پیروز خواهیم شد.
کد خبر: ۹۱۳۸۷۳۲
|
۲۷ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۲۰:۱۱

به گزارش خبرگزاری بسیج، حجت‌الاسلام "الله نور کریمی تبار"، امام جمعه ایلام در خطبه‌های این هفته نماز جمعه در مصلی بزرگ امام خمینی (ره) این شهر، با اشاره به دیدار اخیر رهبر معظم انقلاب با مسئولان و کارگزاران نظام، اظهار کرد: معظم له فرمودند گزینه قطعی ملت ایران در مواجهه با دشمن، مقاومت در همه‌ زمینه‌ها است، چراکه مذاکره با دولت کنونی آمریکا سم مضاعف است.

وی، ابراز کرد: رهبر معظم انقلاب اسلامی بیان کردند جنگی نخواهد شد بلکه برخورد، برخورد اراده‌ها است و در این زمینه، اراده‌ ملت ایران و نظام اسلامی قوی‌تر از دشمن است و به فضل الهی این بار هم پیروز خواهیم شد.

امام‌جمعه ایلام، با تأکید بر اینکه آمریکا توان مقابله با ایران اسلامی را ندارد، یادآور شد: دشمنان نظام و انقلاب اسلامی، در حال حاضر فشارهای همه‌جانبه برعلیه نظام جمهوری اسلامی وارد می‌کنند که مقاومت و ایستادگی ملت مسئولان نظام اسلامی را برابر نظام سلطه کاهش دهند.

حجت‌الاسلام کریمی تبار، بابیان اینکه سران استکبار و در رأس آن‌ها آمریکایی‌ها به دنبال براندازی نظام مقدس جمهوری اسلامی هستند، گفت: آن‌ها با تحریم و جنگ اقتصادی و جنگ رسانه‌ای و روانی به دنبال چالش در انسجام ملی، تغییر محاسبات مسئولان و تسلیم و جدا کردن مردم از نظام هستند.

وی، تصریح کرد: نظارت و کنترل بر اقتصاد و بازار، برطرف کردن مشکلات معیشتی مردم، وحدت و برادری و تقویت آن، دوری از تشریفات مسئولان و حضور در میان مردم و انتخاب سبک زندگی مسئولان و مدیران با سبک زندگی قشر ضعیف جامعه ازجمله مهم‌ترین راهبردهای مقابله با جنگ اقتصادی و روانی دشمنان است.

خطیب نماز جمعه ایلام، با تأکید بر اینکه دشمن نمی‌تواند وارد جنگ با ایران اسلامی شود، یادآور شد: به‌طورقطع و با توجه به تدابیر و رهنمودهای حکیمانه رهبر معظم انقلاب و روحیه انقلابی ملت ایران تمام توطئه‌ها و دسیسه‌های آنان نقش بر آب خواهد شد.

امام‌جمعه ایلام، به مواضع قدرتمند مسئولان نظام در مقابل کشورهای عضو برجام اشاره کرد و افزود: موضع دولتمردان ما در برابر گروه ۱+۵ عزتمندانه بود، چراکه برای آن‌ها خط‌ونشان کشیدند که پایبند برجام باشند در غیر این صورت ایران اسلامی نیز تعهدات خود به برجام را کاهش می‌دهد.

حجت‌الاسلام کریمی تبار، اظهار کرد: انقلاب اسلامی ایران برای خدا و دین اسلام اتفاق افتاد و در این راه خداوند همیشه یار و یاور نظام اسلامی خواهد بود، آمریکایی‌ها اگر معجزه طبس را فراموش کرده‌اند برای یادآوری به تاریخ رجوع کنند.

وی، در ادامه و با اشاره به بیان آثار و ثمرات به تقوی و تأثیر آن در زندگی فردی و اجتماعی و اُخروی، ابراز کرد: روشن‌بینی و بصیرت از نشانه‌های تقوی در زندگی فردی، اجتماعی و اُخروی است و تحقق اتحاد و همبستگی، دوری از التقاط، کاهش بزهکاری‌های اجتماعی، حسن عاقبت و پاداش بهشتی از نتایج اُخروی تقوی است.

خطیب نماز جمعه ایلام، یادآور شد: امروز در بین ملت ایران روشن‌بینی و تقوی عیان است که آثار آن تبعیت و پیروی از امر ولایت و حرکت و همگام با کلام رهبر معظم انقلاب اسلامی است که جهان را به حیرت وا‌داشته است.

امام‌جمعه ایلام در بخش دیگری از سخنان خود خواستار رعایت عدالت در توزیع سوخت توسط مسئولان شد و افزود: در این خصوص اقشار مرفه و ضعیف به‌طور مساوی از یارانه بنزین استفاده می‌کنند که این بی‌عدالتی است و باید این تبعیض برطرف شود.

وی، اصلاح الگوی مصرف و ترویج فرهنگ صرفه‌جویی را زمینه‌ساز توسعه همه‌جانبه کشور دانست و گفت: ملت ما با تمام توان در مقابل تهدید و تحریم‌های استکبار جهانی ایستاده است و به‌هیچ‌عنوان از لطف خداوند و حل مشکلات اقتصادی ناامید نمی‌شود.

امام‌جمعه ایلام، همچنین با اشاره به این‌که در ماه مبارک رمضان اطعام و حمایت از فقرا، مستمندان، ایتام و همه نیازمندان از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است، خاطرنشان کرد: این ماه بهترین فرصت جهت کمک به مستمندان و محرومان است.

 

 

ارسال نظرات