پف چشم یا همان برآمدگی زیر چشم ممکن است به دلایل مختلفی به وجود آید و چهره شما را زشت نشان دهد.
کد خبر: ۹۱۳۸۷۲۱
|
۲۸ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۰۹:۱۷

به‌گزارش خبرگزاری بسیج استان مرکزی؛ در این گزارش جدیدترین دانستنی‌های روز پزشکی که هر روز با آن سر و کار دارید،‌ را دنبال می‌کنیم.

با این روش از شر جرم‌ دندان خلاص شوید

جرم دندان علاوه بر ایجاد ظاهر ناخوشایند، به مرور زمان موجب از بین رفتن لثه ها خواهد شد،‌ از این رو جرم زدایی و برطرف کردن رسوبات ایجاد شده روی دندان‌ها بسیار با اهمیت است، دقت کنید هر تغییر رنگی بر روی دندانها نشانه جرم دندان نیست بلگه پوسیدگی ها هم در رنگ طبیعی دندان تغییر ایجاد می کنند.

جوش شیرین ماده ای است که باعث سفیدی دندان های شما می شود؛ می توانید این ماده را بر روی مسواک خود بزنید و به دندان هایتان بمالید.، البته باید دقت کنید که مبادا آن را قورت دهید و در حین اینکه دندان های تان را با این ماده می شویید، دهانتان را از آب پُر کنید تا مبادا غلظت زیاد این ماده باعث از بین رفتن مینای دندان تان شود.

برخی از مواد غذایی مانند سیب و هویج باعث سفیدی دندان هایتان می شوند، زیرا این ۲ میوه، موادی دارند که باعث می شوند رسوب قرار گرفته بر روی دندان های شما از بین رفته و جرم روی دندان هایتان پاک شود.⠀

راهکاری خانگی برای داشتن دندان‌هایی سفید/ با برگ حنا بینایی خود را قویت کنید/راهکارهایی ساده برای خلاص شدن از پف زیر چشم‌ها/

خواص شگفت‌انگیز حنا

حنا از جمله گیاهان دارویی سنتی است که محبوبیت بالایی در میان ایرانیان داشته است. خواص حنا از نظر پزشکی بی شمار و جالب است؛ از برگ حنا برای رفع و درمان اگزما گرد برگ حنا با برگ هلو مخلوط کنید و به صورت ضماد استفاده کنید، همچنین با گذاشتن ضماد حنا با سرکه روی پیشانی می‌توانید سر دردتان کنترل کنید و جالب است بدانید گذاشتن ضماد حنا بر سر باعث تقویت بینایی خواهد شد.

حنا برای حلق و ریه زیان آور است و لذا باید به همراه کتیرا خورده شود. مقدار مجاز خوردن حنا پنج گرم است و مصرف بیشتر آن خطرناک است، حساسیت تماسی، آسم، سقط جنین و اثر سوء بر روی حلق و ریه عوارض دیگر حنا هستند، به هنگام کار با گیاه حنا باید دقت کردتا از ورود آن به چشم جلوگیری شود.راهکاری خانگی برای داشتن دندان‌هایی سفید/ با برگ حنا بینایی خود را قویت کنید/راهکارهایی ساده برای خلاص شدن از پف زیر چشم‌ها/

گوشتی خوش طعم برای کسانی که چربی خون دارند

گوشت شترمرغ با گوشت حیوانات کشتاری دیگرمتفاوت است؛ میزان پایین چربی، ترکیب مناسب آمینو اسید‌ها و درصد بالای آمینواسید‌های اشباع و غیراشباع برخی از این تفاوت‌هاست. این گوشت برای افراد دچار چربی خون بالا و کسانی که دچار چاقی هستند، غذای بسیار مناسبی می‌باشد. مصرف گوشت شترمرغ به افرادی که دچار اضافه وزن هستند، برای فلج، سستی و خواب رفتن اعضا، درد مفاصل، سیاتیک، نقرس و بیماری‌های سرد رحمی مفید است و می‌تواند به عنوان یک منبع مهم آهن برای افراد دچار کم خونی و زنان حامله به شمار آید.

گوشت شترمرغ از دسته گوشت‌های قرمز، با ارزش غذایی بالا، سرشار از مواد مغذی، دارای پروتئین و آهن زیاد، کالری کم، میزان سدیم پایین، چربی کم و همچنین گوشتی مفید برای رژیم‌های غذایی به شمار می‌رود و از نظر طب‌سنتی گوشت شترمرغ گرم و خشک است. میزان چربی، کالری و کلسترول آن کم و غنی از ویتامین‌های ب ۱، ب ۲، A، C و منیزیم و روی است. ران و سینه بخش‌های اصلی گوشت شترمرغ را تشکیل می‌دهد.

راهکاری خانگی برای داشتن دندان‌هایی سفید/ با برگ حنا بینایی خود را قویت کنید/راهکارهایی ساده برای خلاص شدن از پف زیر چشم‌ها/

درمان پف زیر چشم

پف چشم یا همان برآمدگی زیر چشم ممکن است به دلایل مختلفی به وجود آید و چهره شما را زشت نشان دهد. برای خلاص شدن از این مشکل می‌توانید پنج یا ۶ قاشق فلزی را به مدت ۱۰ تا ۱۵ دقیقه در یخچال بگذارید. سپس هرکدام را به زیر چشم خود فشار دهید تا قاشق گرم شود. آنگاه آن را با قاشق دیگری جایگزین کنید. سرمای قاشق فلزی چشم‌های خسته شما را احیا می‌کند و ممکن است همزمان انرژی شما را افزایش دهد.

هم چای سبز و هم چای سیاه، به تسکین چشم‌های بادکرده کمک می‌کنند. چای خاصیت ضد حساسیت و ضد خارش دارد که باعث کاهش تورم ناحیه اطراف چشم‌ها شده و قرمزی و التهاب را هم کاهش می‌دهد. می‌توانید چای کیسه‌ای سبز یا سیاه را در آب داغ خیس دهید و منتظر بمانید تا خنک شوند. سپس آن‌ها را به مدت پنج دقیقه روی چشمانتان قرار دهید تا پف چشم‌ها کم شود.

راهکاری خانگی برای داشتن دندان‌هایی سفید/ با برگ حنا بینایی خود را قویت کنید/راهکارهایی ساده برای خلاص شدن از پف زیر چشم‌ها/

بلایی که افزودنی‌های غذا بر سر شما می‌آورد

محققان هشدار می دهند برخی از انواع مواد افزودنی خوراکی که به‌طورمعمول به عنوان عامل سفیدکننده در محصولاتی نظیر آدامس و مایونز استفاده می شوند می‌توانند به بروز بیماری التهاب روده و سرطان کلورکتال منجر شوند؛ محققان تاثیرات ماده افزودنی E۱۷۱ را بر سلامت موش ها بررسی کردن. و در نهایت مشخص شد مصرف موادغذایی حاوی E۱۷۱ بر میکروبیوم های روده تاثیر دارد و می تواند موجب بروز بیماری های نظیر التهاب روده و سرطان کلورکتال شود.

 این ماده افزودنی به‌طورمعمول به میزان بالا در مواد خوراکی و برخی داروها به عنوان ماده سفیدکننده استفاده می شود و مصرف آن‌ها ممکن است عوارض جبران ناپذیری برای این افراد به همراه داشته باشد.

راهکاری خانگی برای داشتن دندان‌هایی سفید/ با برگ حنا بینایی خود را قویت کنید/راهکارهایی ساده برای خلاص شدن از پف زیر چشم‌ها/

منبع:باشگاه خبرنگاران جوان

انتهای پیام/

ارسال نظرات