امام جمعه یزد؛

توکل به خدا راه برون رفت از مشکلات کشور است

بآیت‌الله محمدرضا ناصری یزدی گفت: بدون شک راه فرار از مشکلات کنونی کشور دست دراز کردن به سمت دشمن نیست بلکه دست دراز کردن به سمت خدای متعال است.
کد خبر: ۹۱۳۸۷۱۷
|
۲۷ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۱۸:۲۸
به گزارش خبرگزاری بسیج از یزد، آیت‌الله محمدرضا ناصری یزدی ظهر امروز در خطبه‌های این هفته شهرستان یزد با اشاره به مشکلات کنونی کشور گفت: بدون شک راه فرار از مشکلات کنونی کشور دست دراز کردن به سمت دشمن نیست بلکه دست دراز کردن به سمت خدای متعال است.
امام‌جمعه یزد خاطرنشان کرد: به‌جای اینکه ما نگاهمان به دشمن باشد باید توجهمان به پروردگار متعال باشد تا بتوانیم مشکلات را حل و به سمت پیشرفت حرکت کنیم.
نماینده، ولی فقیه در استان یزد بابیان اینکه دین و علم یک ضرورت در جامعه است و هیچ‌کدام تضادی باهم ندارند گفت: هرکدام از این دو مقوله به‌تن‌هایی باشد خیلی اثربخش نیست و فرد را به سمت کمال نمی‌برد.
وی با تأکید بر اینکه علم بدون دین یعنی اطلاعات بدون راهنما، افزود: با علم هواپیما و بمب هسته‌ای ساخته می‌شود، ولی بدون اینکه تفکر مناسبی پشت آن باشد سبب می‌شود که هزاران نفر به کام مرگ کشانده شوند.
ناصری یزدی عنوان کرد: مسؤولان فرهنگی و آموزشی کشور باید بدانند که اساس دین، تربیت دینی و آموزش دین اصلی‌ترین خدمتی است که به جامعه انسانیت صورت می‌گیرد که هدایت‌کننده همه فرضیه‌های علمی و حل‌کننده بسیاری از مشکلات علمی است، ولی بدون آن انسان بی‌وجود است.
نماینده، ولی فقیه در استان یزد با اشاره به اینکه استکبار جهانی به دنبال این است که دین را در وجود نسل جوان کشور کم‌رنگ شود تصریح کرد: انگلیسی‌ها از صدسال پیش باروی کار آوردن سیستم آموزشی در کشور ما به این کار دامن زدند، ولی ما هم بعد از انقلاب کاری در این زمینه نکردیم.
امام‌جمعه یزد با اشاره به پیشرفت‌ها و عقب‌ماندگی‌های کشور در طول چهل سال گذشته گفت: اگر به‌خوبی به پیشرفت‌های کشور بنگریم می‌بینیم که جوانان معتقد و متدین آن را دنبال می‌کردند و عقب‌ماندگی‌ها را افراد بی‌تفاوت و بی‌توجه پیگیری می‌کردند.
انتهای پیام/
ارسال نظرات