امام جمعه هرات در خطبه‌های نماز جمعه این هفته سعادت انسان را در گرو رعایت تقوای الهی دانست و مقاومت را رمز پیروزی ملت ایران برشمرد.
کد خبر: ۹۱۳۸۶۹۹
|
۲۷ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۱۵:۳۲
به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج از خاتم، نماز جمعه این هفته هرات به امامت حجت الاسلام والمسلمین جعفری در شهر هرات اقامه شد.
حجت الاسلام والمسلمین جعفری در ابتدای خطبه‌های اول این هفته مومنان را به رعایت تقوا سفارش کرد. وی در ادامه با اشاره به ماه مبارک رمضان ماه رمضان را ماه تمرین بندگی عنوان کرد و خواستار استفاده از فرصت‌های ماه رمضان شد. وی در ادامه به اثار و ثمرات تقوا اشاره کرد و گفت: تقوا تضمین کننده سعادت انسان است. تقوا موجب نجات انسانهاست و مهمترین اثار مهم تقوا در بعد سیاسی و روابط خارجی می‌توان برشمرد. ملت ایران ملتی صبور و مقاوم است و چهل سال ایستادگی در مقابل دشمن باعث عقب راندن دشمنان شده است و هیچ دستاوردی دشمنان نتوانسته اند بدست آورند. علت شکست دشمنان همین ایستادگی و مقاومت و رعایت تقوای الهی است.
وی در ادامه ولادت کریم اهل بیت را تبریک گفت و به بیان سخنانی از امام حسن مجتبی علیه السلام پرداخت. اشاره به ویژگی‌های شیعیان و مقیاس‌های ارزیابی شیعیان از دیگر مباحثی بود که امام جمعه هرات در ادامه سخنان خود به این اشاره کرد.
وی در ادامه به تجمعات صورت گرفته در خصوص حجاب این‌ها را نتیجه تهاجم فرهنگی دشمنان دانست.
امام جمعه هرات در ابتدای خطبه‌های دوم این هفته نماز مجددا مومنان را به رعایت تقوا سفارش کرد و با اشاره به ایاتی از قران کریم به بیان گوشه‌های از اثار و برکات تقواپرداخت. وی در ادامه با اشاره به ایام ماه مبارک رمضان به بیان اداب این ماه پرداخت.
وی در ادامه با اشاره به سخنان رهبری در جمع کارگزاران نظام گفت: یکی از ترفند‌های دشمن تغییر محاسبات در ذهن مسولان ما و تسلیم شدن مقابل خواست دشمنان است و دیگری هم ناکارآمد نشان دادن نظام و فاصله گرفتن از نظام است.
علی محمد جعفری در ادامه به دلایل شکست دشمنان در مقابل ایران اشاره کرد و گفت:: دشمن اگر مطمین بود در مقابل ایران پیروز خواهند شد قطعا نسبت به ایران اقدام می‌کردند و امروز نیرو‌های مقاومت چنان ترس و وحشتی در دل دشمنان ایجاد کرده است که جرات هیچ جسارتی را به دشمن نخواهد داد.
وی در ادامه با اشاره به تحولات منطقه پیام‌های حملات پهبادی یمن به عربستان را نا امن نشان دادن حضور دشمنان  در منطقه دانست.
انتهای پیام/د 
ارسال نظرات