نماینده ولی‌فقیه در استان گیلان گفت: اگر سازمان‌های مربوطه تا هفته آینده به قیمت اقلام از جمله شکر رسیدگی نکنند بایستی به دستگاه قضا معرفی شوند تا برخورد لازم با آنها صورت گیرد زیرا مردم از وضعیت کنونی بازار به ستوه آمده‌اند.
کد خبر: ۹۱۳۸۶۹۳
|
۲۸ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۱۱:۱۹
به گزارش خبرگزاری بسیج از رشت، آیت‌الله رسول فلاحتی روز گذشته در خطبه‌های نماز جمعه در مصلی امام خمینی (ره) رشت با اشاره به روز ولادت امام حسن (ع) اظهار داشت: ایشان شبیه‌ترین افراد به پیامبر (ص) و عابدترین و بردبارترین افراد در برابر مصائب و مشکلات زندگی بود.

نماینده، ولی فقیه در استان گیلان گفت: مقام معظم رهبری سال ۸۸ را به نام اصلاح الگوی مصرف نامگذاری کرده بودند، اما ما تا کنون نتوانستیم مصرف غلط خود در بخش‌های مختلف را اصلاح کنیم و در این زمینه دچار مشکلات زیادی هستیم.

وی با بیان اینکه افراد مرفه ۱۰ برابر مردم عادی از یارانه بنزین استفاده می‌کنند گفت: هنوز در زمینه مصرف بنزین هیچ ساماندهی در کشور اتفاق نیفتاده است و این وظیفه نمایندگان مردم در مجلس شورای اسلامی است که اقدامات لازم در این خصوص را انجام دهند.

امام جمعه رشت ضمن تشکر از مردم رشت برای حفظ حرمت ماه مبارک رمضان خاطرنشان کرد: اگر چه برخی اشکالات ریز در این زمینه وجود دارد، اما از همه مردم و جوانان شهر رشت برای حفظ حرمت این ماه مبارک قدردانی می‌کنم.

آیت‌الله فلاحتی با اشاره به شخصیت والای مرحوم آیت‌الله بهجت ابراز داشت: اگر بخواهیم دو شخصیت بسیار برجسته در چند دهه اخیر در کشور را نام ببریم قطعاً بایستی به امام خمینی (ره) و مرحوم آیت‌الله بهجت (ره) اشاره کنیم.

رئیس ستاد احیاء امر به معروف و نهی از منکر گیلان افزود: با وجود آن که مقام معظم رهبری در سخنان خود مذاکره با دولت فعلی آمریکا و سران اروپایی را همچون سم تعبیر کردند،  اما عده‌ای ترسو در داخل هنوز به فکر مذاکره با این سران جنایتکار هستند.
 
آمریکا جرات حمله به ایران را ندارد

وی با بیان اینکه آمریکا جرات حمله به ایران را ندارد تصریح کرد: طبق فرمایش رهبر معظم انقلاب هرگز جنگی در ایران اتفاق نمی‌افتد و ما باید به جنگ اراده با آمریکا برویم و به فضل الهی در این جنگ نیز پیروز خواهیم شد.

امام جمعه رشت تاکید کرد: کشور ما در جنگ هشت ساله با دست خالی مقابل تمام ابرقدرت‌های دنیا ایستاد و امروز که از نظر تسهیلات نظامی در سطح بالایی هستیم به طور یقین هیچ کشوری جرات حمله به ما را ندارد.

آیت‌الله فلاحتی گفت: آمریکا در پی تغییر نظام محاسباتی در کشور و تسلیم مسئولان و همچنین به دنبال آن است که با جنگ روانی مردم را مقابل نظام قرار دهد، اما شدت دشمنی آمریکا با جمهوری اسلامی سبب شده تا در محاسبات خود دچار خطا و شکست شود.
 
مسئولان مردم را به وعده‌های تو خالی اروپائیان دلخوش نکنند

وی با اشاره به ضرب‌الاجل دوماهه مسئولان کشور به اروپایی‌ها خاطرنشان کرد: ملت ایران و خانواده شهدا و همه آزادگان این کشور از دولت و مسئولان می‌خواهند که به وعده‌های توخالی اروپایی‌ها دلخوش نکنند و رآکتور اراک را مجددا راه‌اندازی کنند.

آیت‌الله فلاحتی خواستار افزایش فعالیت‌های هسته‌ای و تعداد سانتریفیوژ‌ها شد و اظهار داشت: اروپایی‌ها غیرقابل اعتماد و یدک‌کش آمریکا هستند و اگر به صورت موقتی هم اقدامی کنند بی فایده است و باید بدانیم که آنان همچون آمریکا دشمن این ملت هستند.

نماینده، ولی فقیه در استان گیلان افزود: آمریکایی‌ها و اروپایی‌ها امروزه در کشور خود نیز ذلیل هستند و این جمهوری اسلامی است که در عرصه‌های بین‌المللی معادلات جهانی را تعیین می‌کند؛ پیروی از فرمایشات مقام معظم رهبری ما را به پیروزی می‌رساند.

رئیس ستاد احیاء امر به معروف و نهی از منکر گیلان با اشاره به موفقیت‌های اخیر جوانان یمنی ابراز داشت: اخیراً پهپاد‌های جوانان یمنی طعم تلخ شکست را به کام سعودی‌ها چشاند و امروزه دیگر هیچ جای امارات و عربستان از تیررس موشک‌های یمنی در امان نیست.

امام جمعه رشت با اشاره به قیمت غیرقابل قبول شکر در بازار گفت: اگر سازمان‌های مربوطه تا هفته آینده به قیمت اقلام از جمله شکر رسیدگی نکنند بایستی به دستگاه قضا معرفی شوند تا برخورد لازم با آن‌ها صورت گیرد، زیرا مردم از وضعیت کنونی بازار به ستوه آمده‌اند.

آیت‌الله فلاحتی خاطرنشان کرد: خداوند توبه‌کنندگان را دوست دارد و انسان توبه‌کار محبوب خدا بوده و قلبش نورانی می‌شود، از همین رو خداوند در قرآن بار‌ها به انسان‌ها دستور داده تا توبه کنند و به سمت درگاه الهی بازگردند.

رئیس ستاد احیاء امر به معروف و نهی از منکر گیلان تاکید کرد: امام صادق (ع) توبه را ریسمان نجات خداوند معرفی می‌کنند و آن را موجب سعادت و عاقبت به خیری انسان می‌دانند از همین رو بر همه انسان‌ها لازم است که بر توبه کردن مداومت کنند.

نماینده، ولی فقیه در استان گیلان تصریح کرد: توبه انسان یعنی آنکه از گناهان خود پشیمان شود و به راه خدا برگردد و توبه خدا آن است که پشیمانی انسان را قبول کند و او را مورد رحمت و عفو خود قرار دهد.

امام جمعه رشت یکی از آثار و برکات توبه را آرامش روحی دانست و خاطرنشان کرد: یکی از آثار مخرب روحی گناه کردن سلب آرامش و ایجاد اضطراب در وجود انسان است و توبه و پشیمانی از گناه آرامش را به وجود انسان برمی‌گرداند.

آیت‌الله فلاحتی تاکید کرد: کسی که از گناه برگردد و اشتباهات خود را جبران کند خداوند متعال او را کاملا پاک می‌کند؛ توبه یکی از عوامل مهم نشاط روحی بوده و اضطراب و افسردگی را از انسان دور می‌کند و باعث شادی او می‌شود.

انتهای پیام/
ارسال نظرات