در طی برگزاری همایشی به میزبانی سپاه ناحیه شازند و اداره تبلیغات اسلامی شهرستان، ضمن حضور مسئولین استان، شهرستان و روحانیون به بررسی نقش روحانیون در تبیین بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی پرداخته شد.
کد خبر: ۹۱۳۸۶۸۴
|
۲۶ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۲۰:۳۲

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج استان مرکزی از شازند؛ سرهنگ بیگ محمدی مسئول بازرسی سپاه روح ا... استان مرکزی در خصوص ایجاد استقلال و آزادی بعد از پیروزی انقلاب ابراز کرد: امروزه جمهوری اسلامی از حیث‌ وابستگی به قدرت‌های بزرگ جهانی یکی از حکومت‌های مستقل منطقه و جهان به شمار می‌رود.

اهمیت نقش آفرینی روحانیون در تبیین گام دوم انقلاب اسلامی

وی افزود: کشور ما مسیری را طی کرده که حتی اختیار پول نفتش را هم نداشت، اما امروز این خود ما هستیم که برای اداره مملکت تصمیم می گیریم.

این مقام مسئول اضافه کرد: مردم شهیدپرور ما هیچ گاه اسیر وسوسه های ناامید کننده نمی شوند و دست از دفاع از دین و رهبری خود بر نمی دارند.
وی افزود: برای پیروزی این انقلاب و استقرار آن خون های زیادی به زمین ریخته شده است و فرزندان ما قدرشناس این فداکاری ها هستند.

وی بیان کرد: روحانیت با پیروی از مکتب نورانی اسلام و مشارکت همه جانبه ملت شریف ایران با ورود حضرت امام (ره) درخت آزادی و استقلال جمهوری اسلامی را کاشت و امروز پس از چهل سال شاهد شکوفایی روزافزون این شجره طیبه هستیم. 

بیگ محمدی گفت: این نظام مقدس در دوران کنونی به اقتدار رسیده و در بسیاری از معادلات سیاسی منطقه ای و جهانی دخیل است که این امر مهم هم مرهون و مدیون تلاش های امام راحل و راهبری داهیانه رهبر معظم انقلاب برای استقرار نظام اسلامی در کشور و همچنین خون شهدا بوده که امروزه درخت جاویدان انقلاب را آبیاری می کند.

وی با اشاره به این که اگر تمام دنیا در یک سمت قرار گیرد و ملت ایران با اتحاد، ایثارگری و استقلال خواهی با بهره‌گیری از نهضت عاشورا در سمت دیگر، ملت ایران تمامی دنیای استکبار و سلطه را در مقابل خود منفعل و تسلیم می‌کند اظهار کرد: مهمترین پیامی که باید مورد توجه مردم قرار گیرد آن است که وقتی یک ملت بنا را بر استقامت می‌گذارد خالق حماسه‌های بسیار بزرگ و عزت آفرین می‌شود.

ایشان تصریح کرد: بسیاری از جوانان این کشور در مبارزه با دشمن بیرونی که نظام استکبار و مبارزه با دشمن درونی که هوا و هوس بود نمره قبولی گرفتند و به مقام رفیع شهادت، جانبازی، ایثارگری و یا آزادگی رسیدند.

وی ادامه داد: همه مسئولان باید استکبار ستیزی را در راس برنامه های خود قرار داده و مراقب نقشه های دشمنان باشند.
این مقام مسئول گفت: امام راحل از هر فرصتی برای آشکار کردن چهره واقعی امریکا استفاده می کردند، امروز این کشور با ادعای دموکراسی و حقوق بشر، خود به ناقض اصلی حقوق انسان ها تبدیل شده و جنایت های زیادی را مرتکب می شود .

بیگ محمدی با بیان اینکه رعایت سبک زندگی ولایی و پیروی از سیره اهل بیت عصمت و طهارت(ع) می‌تواند مانع تحقق اهداف شوم دشمنان شود، تصریح کرد: رعایت سبک زندگی اسلامی از سوی مسلمانان همچون خاری در چشم دشمنان است.

وی یادآور شد: در ایران اسلامی زنان هم مدیریت فضای خانه و تربیت فرزند و نقش‌های همسری و مادری را برعهده دارند و هم از سوی دیگر توانمندی‌های خود را در عرصه‌های مختلف اجتماع به اثبات می‌رسانند که این مسئله نتیجه احترام به آموزه‌های اسلام در مورد اهمیت دادن به خانواده و نقش محوری زن در آن است.

ایشان با بیان اینکه خانواده برتر از نظر اسلام آن است که ارکان آن شایسته و منطبق با استانداردهای اسلامی باشد، تصریح کرد: اگر مناسبات و روابطی منطبق با آموزه های دینی بر خانواده حاکم باشد، خروجی آن انسان هایی شایسته و موثر در ساخته شدن جامعه ایده آل اسلامی است.

اهمیت نقش آفرینی روحانیون در تبیین گام دوم انقلاب اسلامی

سرهنگ مهجوری فرمانده سپاه ناحیه شازند در ادامه سخنان وی، مبارزه با تهاجم فرهنگی دشمن و دشمن شناسی را از مهمترین برنامه ها دانست و افزود: برگزاری کلاس ها و اردوهای آموزشی با موضوعات سبک زندگی اسلامی، مبارزه با تهاجم فرهنگی، مبارزه با مفاسد اجتماعی و برگزاری کارگاه های متنوع کارآفرینی و اشتغال زایی از جمله اقداماتی است که  می تواند از تهاجم فرهنگی و اقتصادی دشمن جلوگیری کند.

وی افزود: از اهداف مهم دشمن در این حمله همه جانبه، تغییر سبک زندگی اسلامی و فرهنگ ایثار و شهادت به سبک زندگی غربی و جایگزین کردن فرهنگ پوچ مصرف گرایی و برهنگی به اکثریت جامعه، علی الخصوص قشر جوان است که این میدان ، رشادت ها و معنویت زمان دفاع مقدس را می طلبد.

مهجوری تصریح کرد: تقویت حضور فعال جوانان در عرصه‌های گوناگون، گسترش روحیه جهادی و نهادینه‌سازی اعتقاد به اصل «ما می‌توانیم» در جامعه بخشی از کارکردهای بیانیه گام دوم انقلاب است.

ایشان اضافه کرد: حفظ تمامیت ارضی، حراست از دستاوردهای 40 ساله گام نخست انقلاب و اعتلاء نظام اسلامی از طریق استفاده حداکثری از منابع انسانی و غیرانسانی بخش دیگری از این بیانیه حساس و سرنوشت‌ساز را تشکیل می‌دهد.

فرمانده سپاه شازند بیانیه گام دوم رهبر معزز انقلاب را نیازمند اجرا در عمل دانست و گفت: در این بیانیه سبک جدیدی از انقلابی بودن ارائه‌شده که در نوع خود بی‌نظیر است.

وی افزود: نکته مهم در مسیر انقلابی بودن این است که سعی کنیم رفتار انقلابی خودمان را با بیانات رهبرفرزانه انقلاب هماهنگ کنیم.

مهجوری اظهار کرد: همه باید بیانیه گام دوم انقلاب را به‌عنوان یک دستورالعمل جامع تلقی کنند و بر اساس آن عمل نمایند.

اهمیت نقش آفرینی روحانیون در تبیین گام دوم انقلاب اسلامیاهمیت نقش آفرینی روحانیون در تبیین گام دوم انقلاب اسلامی

ارسال نظرات